Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 337 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-23 22:26 | |
![]() | Ajaj...kanske lika bra att jag tar tillbaka det där om att inte återvända hit. :P Sammanfattning av CR:s beteende: "Jag gillar flockbeteendet och jag älskar att smula ner andra. Men inte ens sådant skulle jag klara av att fixa som en självständig individ, utan jag behöver uppbackning av flocket, och jag är också snabb som attan på att skrida fram om någon i flocket behöver "hacka-på" hjälp. Ta-daa, jag är så bra!" Jodå CR, det har VI fattat för länge sen. Men frågan är om DU har fattat? | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-08-23 22:28 | |
![]() | du är bara jobbig ju | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-23 22:33 | |
![]() | Men åh, en till ansiktslös användare som lägger nån liten kommentar. Går bra att låta andra skriva och sen klaga på det dem skriver. Bidra med något bättre själv istället. | |
| apbur | 2011-08-23 22:36 | |
![]() | Det är väl ganska effektivt att bli idiotförklarad. Möjligtvis lite sårat ego men förhoppningsvis smyger man tillbaka till kammaren, slickar sina sår och ser till att inte bli idiotförklarad framöver genom att vara lite mindre idiot. Pedagogik är för barn. Vuxna människor bör kunna se bortom det. | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-23 22:39 | |
![]() | Alltså, jag undrar uppriktigt, var kommer alla dessa frustrerade tjejer ifrån? Jag tycker seriöst att det är intressant med det flockbeteendet ni vittnar om. - Och allt det andra ert beteende vittnar om. Ni bidrar till många diskussioner för oss här hemma. Så det kan ni få ett tack för - också. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-23 22:41 | |
![]() | Ta av dig offerkoftan nu, öhmöh. Det är du som smular ner dig själv, ingen annan. Jag har inte följt den här tråden de senaste 4-5 sidorna och hade noll koll på vilka som tillhörde vilken "flock" när jag skrev mitt första inlägg. Däremot kände jag igen ditt typiska sätt att diskutera: tillgjord ödmjukhet + att låtsas som att du sitter på någon slags högre sanning som du *fnissar* åt att *ingen fattar*, samtidigt som du inte kan förklara den själv. Så jag frågade: "Antar att det enligt din devis betyder att jag egentligen borde hålla käften, men jag fattar inte det tramsiga, öhmöh. Förklara är du snäll." Om du tycker att bli ställd en sådan fråga är att hackad på säger det väl mer om ditt intellekt än om min elakhet. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-23 22:45 | |
![]() | OT nu, jag vet. Så för att bli on topic igen: det räcker med att svara på min ursprungliga fråga öhmöh, om du kan. Undrar fortfarande. | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-23 23:08 | |
![]() | 2011-08-23 22:41 Uhh, det där är så lågt CR, så det borde egentligen inte bemötas... Men låt gå... Förstår du verkligen inte hur du framstår som? Du säger själv att du inte har läst replikerna/tråden, och ändå kommer du med dina tvärsäkra uttalanden. Får du själv ihop den ekvationen? Och det säger hursomhelst återigen ganska mycket om dig, och det som du helt uppenbart är ute efter. HADE du varit intresserad av trådens ämne och om diskussionerna så hade du givetvis läst samtligas repliker. Men är man endast ute efter det du uppenbart är (mucka och backa upp för flocket) så behöver man ju givetvis inte sätta sig in i själva sakfrågorna, eller hur crooked rain? Och symptomatiskt för dig är också att det enda du nu kan tjata om är EN endaste fråga. - Eftersom du nu trodde att du hade hittat en bland alla mina repliker där jag inte skulle kunna förklara mig. Men glöm det bara. Att förklara det självklara låter sig inte göras för någon som - dels - bara är ute efter att mucka, och - dels - inte ens skulle vilja fatta. Och låt bli att sätta en massa fiktiva etiketter på mig. Sånt är bara en del av härskartekniken, och det vet de flesta. | |
| bahrt - Ej medlem längre | 2011-08-23 23:14 | |
![]() | Egentligen vet jag inte om det är kvinnor som är åsiktsrädda... skulle hellre vilja kategorisera delar av landet! Typ att Sthlmare är bättre på att yttra sig, eller pratar mer iaf än te.x norrlänningar? Jag är sthlmare och åker ofta på kommentarer om att man är dryg och snackig innan man ens öppnat munnen! | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2011-08-23 23:17 | |
![]() | Nollhypotes: Kvinnor är åsiktsrädda för att de åker på osakligt mothugg från män. Alternativhypotes: Kvinnor är åsiktsrädda för att de ibland -- precis som män -- är lite dumma och då åker man på sakligt mothugg utan att förstå det. Känns som nollhypotesen är förkastad till förmån för alterntivhypotesen. Stäng tråden. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-23 23:22 | |
![]() | "Du säger själv att du inte har läst replikerna/tråden, och ändå kommer du med dina tvärsäkra uttalanden. Får du själv ihop den ekvationen?" Vilka tvärsäkra uttalanden? Jag ställde ju en fråga. Det är väl klart att jag tjatar om den frågan när du fortsätter att klämma ur dig inlägg efter inlägg om helt andra saker. Fascinerande att bli tillsagd att sätta mig in i ämnet av någon som inte ens kan förklara sina egna påståenden. Men okej, jag är en muckare och en uppbackare. Visst. De "fiktiva etiketter" du sätter på mig är lika träffsäkra som resten av dina inlägg, dvs bara för dig själv. Men fortsätt, för all del. | |
| Slocum | 2011-08-23 23:24 | |
![]() | Bästa fröken Delicious! Låt oss först klargöra att det aldrig är för tidigt att bli bitter, desto tidigare desto bättre eftersom man då slipper fler besvikelser. Blir man bitter som 80-åring och lever till en ålder av 85 år så har man bara 5 år av ickebesvikelser. Blir man dock som du bitter vid 15 år så har man 70 besvikelsefria år kvar . Så det var en korkad kommentar de gav dig. Sedan till frågan om kvinnor är åsiktsrädda. I min definition av åsikt så lägger jag in en intellektuell dimension. Man tänker, man känner inte. Tankeverksamhet måste man utveckla om man är ful, osexig och inte kan attrahera en partner. Är man född snygg och sexig så finns det väl inget skäl att börja tänka. Detta gäller som du säkert har observerat både män och kvinnor. Stephen Hawkins får inte direkt kvinnor att få kåtslag och han som ger er det, Persbrandt, är väl om vi är ärliga inte någon större tänkare. Alltså om en kvinna har en åsikt (inte en känsla) så innebär det att hon tänker, alltså är hon ful och osexig, alltså har hon igen framgång hos män, alltså har hon fått för lite av varan manligt könsorgan (eller som du skriver har fått för lite k*k). Så därför påpekar män detta för kvinnor när de har en åsikt. Rätt så onödigt eftersom det är en självklarhet. Så vad vi har hos den kvinnliga befolkningen är dels kvinnor som är attraktiva och dom tänker inte och har därmed ingen åsikt och kan därmed inte vara åsiktsrädda eftersom dom inte vet vad en åsikt är eftersom dom aldrig har haft någon. Dels har vi fula och oattraktiva som tänker och har åsikter men varför skulle dom framföra någon åsikt? Vi män konstaterar bara det uppenbara. För lite k*k. Och eftersom dom tänker så vet dom att detta är sant. Alltså framför dom inte åsikter men detta har inte med rädsla att göra utan bara sunt förnuft som du har märkt i mitt svar. Är det något mer du undrar över så är det bara att fråga. Som du märker har jag stor kunskap om det mesta på detta jordeklot. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-23 23:36 | |
![]() | Vad var ditt nick innan det där då Slocum? Tycker mig känna igen ditt sätt att skriva, men bäst du svarar själv. Sen är jag inte 15 år utan 22. | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-23 23:36 | |
![]() | crooked rain Jag gör det enkelt för mig, stödjer mig delvis på ett av inläggen här ovan, och bara konstarerar att du har fått alldeles för lite kuk. Amen. | |
| Midna79 | 2011-08-23 23:38 | |
![]() | Och så nådde debatten en helt ny nivå | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2011-08-23 23:39 | |
![]() | En stolt dag för kvinnor världen över. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-23 23:39 | |
![]() | Den dör ju så fort man ifrågasätter något, oftast en känd "tes". | |
| Midna79 | 2011-08-23 23:40 | |
![]() | En stolt dag för människosläktet | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-23 23:41 | |
![]() | jaap, Kan du inte starta en tråd där du berättar hur man frigör kvinnor genom hushållsnära tjänster och varför det enligt dig inte är något fel på tajta jeans för 1-åringar? | |
| Midna79 | 2011-08-23 23:43 | |
![]() | Delicious, jag tror slutsatserna blir desamma i en sådan tråd som de "skarpa" analyser jag läst här ovan. Tyvärr. | |