Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 694 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2011-11-24 16:16 | |
![]() | Jo absolut vill jag det MEN jag måste väl fortfarnde få tycka vad jag tycker utan en massa påhopp? Men det du skrev är fan det lägsta..... | |
| ppernillaa - Ej medlem längre | 2011-11-24 16:16 | |
![]() | VAD om jag får fråga har jag gjort för påhopp mot dig ? Hade du stått ute på stan och predikat om dina tankar och det du skriver här hade jag gått fram till dig och sagt precis samma saker som här. | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-11-24 16:20 | |
![]() | Staten betalar gratis kondomer, via skattemedel. Vilket är en besparing i sig då man minskar antalet könssjukdomar och därmed sjukvårdskostnader. Men hur fungerar det samhällsekonomiskt med att staten ska bekosta mensskydd? Det finns ingen vinning alls för samhället där. Och någon höjd skatt vill vi inte ha pga det i alla fall. Eller ska pengarna dras från skola eller annan vård?? Inte vidare smart tänkt kanske.... | |
| ppernillaa - Ej medlem längre | 2011-11-24 16:22 | |
![]() | Precis, tjejer har mensklockan i sig från födsel och det är bara att acceptera. Liksom killar har morgonstånd varje dag, hur pinsamt är inte det i vissa lägen liksom ? Vi HAR ju iallafall skydd mot vårt problem. | |
| ppernillaa - Ej medlem längre | 2011-11-24 16:23 | |
![]() | Om det nu kan ses som ett problem... | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-11-24 16:23 | |
![]() | hahahaha... | |
| blue_moon | 2011-11-24 16:28 | |
![]() | Jag tycker definitivt inte att mensskydd ska delas ut gratis! Det är upp till varje kvinna att fixa på det sätt hon finner bäst. Hade jag varit ung idag så hade jag absolut testat menskopp. Tampong var annars det som funkade bäst för mig. Jag såg min mor stå och koka sina hemstickade "stoppdukar" i en tvättgryta på spisen, och jag var tacksam över att slippa när det blev min tur. Men nu har de återkommit i form av Tvättbara dambindor med vingar och tryckknapp. Så idén var nog inte så dum ändå. | |
| ppernillaa - Ej medlem längre | 2011-11-24 16:33 | |
![]() | Är det inte jätteäckligt att tvätta bindor ? Menar, man måste väl sätta igång maskin med bara en binda i åt gången för dom kan väl inte ligga och lukta ? Och då går det ju massa vatten och el till det, menskopp kör jag på! :) | |
| le-lou | 2011-11-24 16:35 | |
![]() | le-lou: Du verkar ju inte ha fattat grejen alls....jag är inte snål OCH jag köper inte dom billigaste skittampongerna som luddar sönder f*ittan " Nej du verkar inte ha fattat att du begär att det ska vara gratis för att det är så dyyyrt men ändå vill du inte använda det billiga alternativet för...jag struntar helt vad du sätter i eller på muffen, men du får allt betala själv för det. Eftersom det är ett val, inte att ha mens men att använda menskydd. Är det någon som är omogen och kommer med påhopp så är det väl du, som anklagar folk för att skriva sjuka inlägg när de inte håller med dig. | |
| le-lou | 2011-11-24 16:36 | |
![]() | till playboygoldigger alltså | |
| blue_moon | 2011-11-24 16:37 | |
![]() | Om man sköljer de använda bindorna i kallt vatten några gånger innan man kör dom i maskin, så blir det inte ett dugg äckligt (i maskinen). Men många tycker kanske det är jobbigt bara att ta i sina blodiga bindor? :) | |
| ppernillaa - Ej medlem längre | 2011-11-24 16:40 | |
![]() | Har nog inga problem med att ta i blodiga bindor eller känna menslukt efter avslaget som kom efter förlossningen! Då är mensen rena drömmen, haha :) | |
| blue_moon | 2011-11-24 16:40 | |
![]() | När man byter så kan man förslagsvis skölja den använda bindan direkt i kallvatten, så sköljs blodet bort och därmed blir det ingen dålig lukt. | |
| bommarna | 2011-11-24 17:04 | |
![]() | Är det något mer som vi vill att staten ska betala? Blöjor till barn, rakhyvlar till män, hårfrisör, manikyr, pedikyr, osv. För allt det är sånt som vi har behov av! | |
| Empty Sky - Ej medlem längre | 2011-11-24 17:19 | |
![]() | Inte skulle då jag välja bort mensskydd som le-lou verkar tycka vara möjligt. Fånigt att ens påstå att det inte behövs. Vad skulle folk runt omkring tycka och må av en som vandrar runt blodig? (Det är inte direkt tre droppar, iallfall inte då det gäller mig) Ambulans, polis, tissel, tassel, äckelkänslor (befogade)......?? | |
| nettan23 | 2011-11-24 17:23 | |
![]() | Blöjor till barn ja, manikyr njaeee :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-24 19:15 | |
![]() | Ja, jag måste gå och fixa naglarna annars börjar dom klösa på folk helt mot min vilja. | |
| Aquila1 | 2011-11-24 19:15 | |
![]() | Hehe Del. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-24 19:23 | |
![]() | Varför ska jag betala för era barns kiss- & bajsskydd? | |
| le-lou | 2011-11-24 19:40 | |
![]() | varför ska jag betala för allt det jag inte själv använder? Och empty sky - jorå det är fullt möjligt. Allt är möjligt så länge du inte dör av det. Man kan ju ha papper om man känner för det. En del använder små handukar, som de tvättar. . det är lite samma grej som tvättbara bindor. En del kör upp en kopp som samlar upp blodet. Så om vi ska betala för allas mensskydd, ingår det då att vi ska få välja VILKET mensskydd? FÖr om det tex skulle ludda ... där.. så lär ju inte playboydiva använda skiten ändå ju. | |