Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 303 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2012-03-19 07:59 | |
![]() | Men det var ett jävla tjat om Aftonbladet i tid och otid. Det finns en film länkade också, där de blir utbuade. Det är väl allmänt känt att många är mer konservativa i USA mot homosexuella. Eller är det bara jag som vet det? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-03-19 08:01 | |
![]() | Men nu gällde det väll om homofober är smygbögar inte om den Amerikanska kristna högern är inskränkt och konservativ? | |
| Gautama | 2012-03-19 08:06 | |
![]() | Jo, och det är just det enda som har tagits upp i denna tråd, NOT! | |
| le-lou | 2012-03-19 08:37 | |
![]() | har bara en sak att säga - varför kör man vidare på Pride, en festival om sexuell läggning? Snacka om att fokusera på vad man gör i sovrummet. Tycker det är homosexuella själva som distanserar sig från andra, än tvärtom med alla galor, årets bög och allt vad det är. Tror man att fördomarna försvinner av att man skapar ännu fler fördomar? och nej, oroa er inte som vill skrika homofobi, känner tillräckligt med homosexuella och vet att det finns gott om homosexuella som känner likadant. | |
| rebell99 | 2012-03-19 09:03 | |
![]() | Le-lou Det du skriver är sant. | |
| peter | 2012-03-19 09:09 | |
![]() | Apropå..."Sexualiteten utgör en social konstruktion, inte något med biologisk essens eller något som i grunden är möjligt att definiera oberoende av tid och rum; detsamma gäller hetero- och homosexualitet. Michel Foucault och hans lärjunge vid MIT, David Halperin, anser bl a att homosexualitet inte fanns före ca 1870, då termen lanserades av läkarvetenskapen för att sjukdomsförklara män som attraherades av män. Språkets skapande och styrande kraft är central, liksom makteliters utnyttjande av det för att stigmatisera och stöta ut det oönskade. Just uppfattningen att både homo- och heterosexualitet är socialt konstruerade företeelser utgör grunden för att betrakta dem som likställda i normativ mening." | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-19 09:16 | |
![]() | många äldre kristna människor tyckte det var märkligt att dom skulle lära om,att det dom alltid trott på ändrades till någonting annat,spesielt en tant i 85 år åldern hade väldigt svårt att ta in den nya tiden,men även en tant kan ändra på sig,även fast hon var gammal så vad är problemet igentligen ? | |
| Mouche - Administratör | 2012-03-20 12:45 | |
![]() | Jag ber om ursäkt direkt Gautama. Jag har legat platt fall i influensa och hade mängder och åter mängder av mail att gå igenom. Tråden är inte tillägnad hatmaffian mot homosexuella som något som kan användas för att klanka ner på, och i fallet som nämns här ovan, faktiskt hylla att våld utövas mot de människor som har en annan sexuell läggning än den traditionella heterosexuella. Vedervärdigt att se och helt otroligt att människor i vårt upplysta tidevarv använder sig av sådan, ursäkta ordet, jävla skit, för att smutsa ner andra. Jag kommer att gå igenom tråden och om mer av det slag som förekommit dyker upp så blir den som ansvarar för inlägget också den som får ta konsekvenserna. Vi har sexuell frihet här i Sverige. Tack och lov för det... Mouche | |
| Gautama | 2012-03-20 12:52 | |
![]() | Tack Mouche. Tycker det är synd att det bara är du som jobbar som värd här. Förstår att du inte kan hinna med allt. Kritiken var inte mot dig. | |
| Mouche - Administratör | 2012-03-20 12:54 | |
![]() | Det vet jag vännen min. Vill också tala om att ett antal inlägg är raderade. Mouche | |
| miss_honey | 2012-03-20 12:57 | |
![]() | Jag älskar i alla fall bögar! Kanske inte alla. Men generellt sätt. Man kan prata med dom utan att dom en bit in i vänskapen förklarar sina känslor för en. Jag kan ha killkompisar. Men det slutar alltid med att de berättar att de är kära. Med en bög får man inte det problemet. Ut i garderoben gott folk!! | |
| Paradispesso | 2012-03-20 14:05 | |
![]() | Nu har jag inte läst igenom hela tråden,men aftonblaskan artikeln som e länkad var fan bland det löjligaste jag har läst. Att det just är Aschberg som kommer med sånt här trams förvånar mig inte det minsta. Att han sen direkt jämför folk som är sjukligt rädda för homosexuella och säger att det är för att dom själva är homosexuella med att folk som inte uppskattar kvinnlig behåring i armhålan i själva verket tänder på det som fan. Innebär det oxå att folk som är rädda för spindlar egentligen vill vara spindlar? Eller att antirasister egentligen är rasister? Aftonbladet är inget mer än en oseriös skittidning! | |
| kvikvi | 2012-03-20 14:42 | |
![]() | Måste tillägga att ordet "smygbög" stinker utav homofobi. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-03-20 15:09 | |
![]() | Varför det? Bög som inte kommit ut, smygbög, nä det är väl inte homofobiskt. | |
| Paradispesso | 2012-03-20 15:11 | |
![]() | Hon menar väl att det bara är folk som är sjukligt rädda för bögar som använder det ordet? | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-03-20 15:15 | |
![]() | Jaha, tror nog att fler än homofober använder ordet... | |
| ceciliaerix | 2012-03-21 20:52 | |
![]() | Nä, hon menar nog att ordet i sig är mer eller mindre en kränkning, tror inte att någon i det homosexuella samhället använder sig av det ordet som en benämning på någon "som inte kommit ut"...Eller överhuvudtaget för den delen. | |
| ceciliaerix | 2012-03-21 20:53 | |
![]() | Eller? Det var iallafall min tolkning kvikvi.. Eller som jag ser på ordet. | |
| Palnatoke - Ej medlem längre | 2012-03-21 21:17 | |
![]() | Mouche: "Tråden är inte tillägnad hatmaffian mot homosexuella som något som kan användas för att klanka ner på, och i fallet som nämns här ovan, faktiskt hylla att våld utövas mot de människor som har en annan sexuell läggning än den traditionella heterosexuella." Kanske är jag trött nu, men grammatiken i det ovanstående är så tillkrånglad att jag inte är säker på att jag ens förstår meningen. Menar du att tråden INTE är tillägnad att klanka ner på "homofober"? Mycket märkligt påstående i så fall eftersom TS skriver om en undersökning som påstås visa att homofober är smygbögar. Och vilket fall är det som nämns här ovan där någon hyllat våld mot homosexuella? | |
| Palnatoke - Ej medlem längre | 2012-03-21 21:19 | |
![]() | Eller menar du att tråden inte är till för homofober att skriva i, utan endast för dem som vill klanka ner på homofober? PK-yttrandefrihet i ett nötskal i så fall. | |