Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 54 |
Mobilspel
Pågående | 19 467 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Minta | 2012-12-15 23:47 | |
![]() | Varför måste de motivera sitt agerande? | |
Måns_E | 2012-12-15 23:48 | |
![]() | De ville väl ha någon form av goodwill kanske, det är ju ändå ett vinstdrivande företag det handlar om. Personligen så tycker jag att det hade varit bättre om de bara hade klippt materialet och så hade det inte varit mer med det. | |
micro113 | 2012-12-15 23:48 | |
![]() | Måns_E Du kan inte se att spanjorerna är karikatyrer? Allvarligt? Är det för att de är spanjorer då? Dessutom - varför jämställer du spanjorer med djur? Är det okej för att de spanjorer just ... eller kan man göra det med svarta och judar också? | |
micro113 | 2012-12-15 23:48 | |
![]() | Måns_E Du kan inte se att spanjorerna är karikatyrer? Allvarligt? Är det för att de är spanjorer då? Dessutom - varför jämställer du spanjorer med djur? Är det okej för att de spanjorer just ... eller kan man göra det med svarta och judar också? | |
apbur | 2012-12-15 23:49 | |
![]() | Argumentationsfel 1: Gör om hela den laddade frågan till att enbart beröra huruvida Walt Disney får klippa i sitt material eller inte och de som har en åsikt om orsaken till det vill begränsa Disneys rättigheter att klippa i sitt eget material. | |
micro113 | 2012-12-15 23:49 | |
![]() | Måns_E Kan det vara så att din bild av spanjorer är så påverkad av Ferdinand att du tror att den speglar spanjorer som de är? Är det så illa? | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-12-15 23:50 | |
![]() | Fel micro, det är inte WDC som gjorde politik av årets klipp utan tv-tittarna i förslagsvis Sverige. | |
Måns_E | 2012-12-15 23:51 | |
![]() | Jag jämställer inte spanjorer med djur. Jag håller inte med dig, om du har klagomål och tror att spanjorerna upprörs (du får väl fråga några spanjorer kanske?), så är det väl bättre att klaga hos Disney. Jag tror dock inte att de kommer att ta dig på så stort allvar. | |
Minta | 2012-12-15 23:51 | |
![]() | Jag tror inte att de gjort principiella eller konsekvensriktiga överväganden när de ändrat i materialet. | |
micro113 | 2012-12-15 23:52 | |
![]() | hundbiten Hur kunde TV-tittarna göra det innan de ens sett den omklippta versionen? Hur kunde någon veta om att den klippts innan Disney meddelade det? | |
apbur | 2012-12-15 23:52 | |
![]() | Den här frågan speglar vår inkonsekvens i vilka vi väljer som förtryckta och utsatta för kränkningar. | |
Måns_E | 2012-12-15 23:53 | |
![]() | Det känns lite som att världen verkar gå under för en del när vissa bakverk byter namn. | |
micro113 | 2012-12-15 23:53 | |
![]() | Minta Så när de säger att de gjort principiella överväganden så ljuger de? De bara hittar på .. de klippte bara på måfå sådär, råkade försäga sig och hittade på ett skäl i efterhand som de trodde lät okej? Eller vad menar du? | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-12-15 23:55 | |
![]() | Ja, jag kunde i alla fall reagera innan jag hade sett bortklippt material och det var ju inte Disneys som gjorde en världsnyhet av det. De klippte i årets upplaga av Santa´s Workshop och Sveriges Televisions kulturavdelning meddelande den lilla nyheten och då tog det hus i helsike i lilla Sverige. | |
micro113 | 2012-12-15 23:56 | |
![]() | Måns_E Jo, det gör du. Du klarar inte att se att det är en skillnad på att framställa människa och djur -- inte när det gäller spanjorer ------------------------- - Jag tycker inte ens att det är en drift med spanjorer. I så fall så är det väl lika mycket en drift med tjurar som vill stångas och tjurfäktas? | |
Minta | 2012-12-15 23:56 | |
![]() | Ja, jag kommer inte ihåg hur den svarta dockan såg ut, men jag kan ha förståelse för att man reagerar på blackfacestereotypen (om det är en sådan) med tanke på den specifika historien. Judar som höknästa krämare är väl också lite unkna numera. I övrigt kommer det att bli fler stereotyper som blir unkna en dag, men varför måste de bli det på samma gång? | |
micro113 | 2012-12-15 23:57 | |
![]() | hundbiten Och Disney gjorde politik av det. | |
apbur | 2012-12-15 23:58 | |
![]() | Det är en politisk fråga även om måns vill reducera det till klippa och klistra och mumsiga bakverks enkla namnbyte. Det är han som får stå för att han sida efter sida argumenterar för så banala saker. | |
micro113 | 2012-12-15 23:58 | |
![]() | Minta Varför kan man inte rensa hela garderoben på en gång? | |
Måns_E | 2012-12-15 23:59 | |
![]() | Att jag tycker att företag skall få bestämma innehållet i sina egna filmer? Är det vad du tycker är banalt apbur? | |