Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
syjo - Ej medlem längre | 2013-01-08 09:59 | |
![]() | Och sen börjar det om med nästa generation. Vem vill då sitta kvar med en massa tatueringar? | |
jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-08 10:46 | |
![]() | Och helt ärligt, är man vuxen och tar illa upp för att någon kallar en wt - då är man antingen wt och skäms för det, eller så har man andra issues med självkänslan och för mycket fritid på vilken man ältar dylikt. Vilket iofs förbigick med påstående 1. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-08 10:47 | |
![]() | Förbigick = hänger ihop med. Tfn har en egen agenda. | |
Sote | 2013-01-08 11:00 | |
![]() | Eller så tycker man helt enkelt att man har rätt att bli behandlad med respekt oavsett vilken "grupp"man än tillhör. Det är väl alltid fel att generalisera och att tillskriva vissa grupper nedsättande egenskaper utifrån sina egna fördomar och okunskap. Och vad gäller att älta och ha för mycket fritid så räcker det ju med att se hur ofta en del är inne och skriver här på forumet. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-08 11:05 | |
![]() | Är det nedsättande att säga att vissa grupper är mer tatuerade än andra? Det tycker inte jag. Ett konstaterande bara. Lika neutralt som att vissa lyssnar på en viss typ av musik, andra på annat. Jag klär mig som jag gör, någon annan tycker det är skitfult. Respekten för en annan människa sitter helt och hållet innanför skalet, jag struntar fullkomligt i yttre attribut i den frågan. | |
Cozgubbe | 2013-01-08 11:20 | |
![]() | Jösses! Att ni orkar diskutera vilken grupp folk tillhör. Men man undrar endå vilken grupp ni skulle plasera mig. Är ogaddad. Gillar båtar, snabba bilar,fiske, sport, mat, vin, öl, dans, disco.......o.s.v. Vilket fack passar mig? | |
jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-08 11:24 | |
![]() | Men äh, man tillhör väl olika grupper; det känns knappast som en nyhet. Tror det läses in för mycket i ordet grupp. Få människor är väl helt ensamma, byt ut grupp mot sammanhang om det känns bättre. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-08 11:29 | |
![]() | Olika som i att vi alla hör till olika grupper/sammanhang. Inte nödvändigtvis fack eller klasser. | |
drifting - Ej medlem längre | 2013-01-08 11:31 | |
![]() | Kungen i Danmark var gaddad överallt på kroppen...så jag ser mej som en kung fast utan apanage | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-08 13:05 | |
![]() | Håller med dig jonisk,i det kretsar jag rör mig när jag "jobbar"så är 90%gaddade,i det kretsar jag rör mig på fritiden har ingen gaddning,Kyrkfolk gaddar sig inte,men jag tror inte att det beror på Mosebok nr ? Du ska inga märken göra på din kropp.utan mer på att dom inte äör en gaddningsbenägen grupp | |
Sote | 2013-01-08 13:08 | |
![]() | Jonisk -om man läser igenom tråden så har det lagts en hel del mindre positiva egenskaper på folk som tatuerar sig och tjejer i synnerhet. Låg intelligens är bara en av dom och den vanligast förekommande är ju WT. Tycker du att WT är något som känns positivt? Må så vara att som du säger vissa grupper tatuerar sig i större utsträckning än andra, tex musiker eller musikintresserade inom vissa genrer och det är väl ingen som är tex hårdrockare som skäms över det men att samtidigt säga att dom skulle vara mindre intelligenta är en kränkning. Det är detsamma som att säga att överviktiga är korkade som har ätit sig tjocka. Inget av det stämmer ju. Och båda är generaliseringar. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-08 13:19 | |
![]() | Jag utgår ifrån mig själv, och har inte sagt något om intelligensen hos varje individ som tatuerar sig. Kan däremot tänka mig att iq hos icketatuerade i snitt är högre än hos tatuerade, och att det dessutom varierar med graden av tatuerad hud. Därmed inte sagt att alla som tatuerar sig är korkade; gör man den kopplingen förstår man inte statistik. | |
nincompoop | 2013-01-08 18:30 | |
![]() | Jonisk - "Är det nedsättande att säga att vissa grupper är mer tatuerade än andra?" Det är en sak att konstatera det, för än så länge är det ju så, men vice versa - att de som är tatuerade tillhör en viss grupp (wt vill många framhålla här...) - känns inte okej. | |
uffew | 2013-01-08 18:47 | |
![]() | Är nog en förlegad bild att det bara är en viss grupp som gaddar sig. Vem trodde att vi skulle få en finansminister med örhänge och hästsvans? Skulle inte förvåna mig om det inte satt en liten gaddning på högerarmen :) | |
schlagergolm | 2013-01-08 18:56 | |
![]() | Nu när varenda jävel har blågröna underarmar och fantasin sträcker sig till att gadda barnens namn eller vilket dataspel man uppskattar mest, har tatueringar blivit uppseendeväckande som tubsockor! | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2013-01-08 18:56 | |
![]() | Tillbaka till grundfrågan, ju äldre kvinna ju osexigare är det med tatuering. För mig skriker det lådvin och husvagn om kvinnor över 45 som gaddat sig, och säga vad man vill om husvagn och lådvin men sexigt är det inte. | |
bomah - Ej medlem längre | 2013-01-08 19:13 | |
![]() | Vad är det för fel på att vara en mobil livsnjutare då? :) | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2013-01-08 19:25 | |
![]() | Jag sa inte att det var något fel, men sexigt är det inte i mina ögon. :-) | |
Moa Strand | 2013-01-08 19:29 | |
![]() | Hjärta på foten, mördarräka på ankeln, död fågel på höften, stjärna på fingret. Aldrig fått en enda negativ kommentar, och definitivt aldrig blivit tagen mindre seriöst. Allt handlar väl om vad man är för person och hur man ser ut i övrigt? Hur gammalmodig får man bli? Väldigt konstig diskussion, må jag säga :) | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2013-01-08 19:35 | |
![]() | Förlåt en gammalmodig, men vad är en mördarräka? Och passa höften så att S | |