Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| drifting - Ej medlem längre | 2013-03-14 13:40 | |
![]() | Eller så struntar man i att köpa skräpet går och röstar för strängare straff för knarkförsäljning och att det skall förbli olagligt | |
| mz_lzrd | 2013-03-14 13:50 | |
![]() | Vet du vad, drifting, det är faktiskt fullt möjligt att både strunta i att köpa skräpet OCH tycka att det inte borde vara olagligt. Så förhåller jag mig till alkohol, nämligen, och har gjort i så många år nu att jag vet att det funkar. Jag varken köper eller använder alkohol, men jag röstar inte för att det skall förbjudas och beläggas med tunga straff. | |
| drifting - Ej medlem längre | 2013-03-14 13:56 | |
![]() | Öh grattis? Det räcker att vi har "reglerad" alkoholförsäljning! som att folk inte tokiga nog nyktra..skall vi sedan skicka in marijuana i ekvationen med allt det för med sej!? | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-14 14:47 | |
![]() | drifting: majoriteten av folk är vuxna nog att rå över sig själva och skulle definitivt klara av att skicka in marijuana i ekvationen. Men du antyder motsatsen, får jag då fråga dig på vilken nivå du tycker det är lämpligt att staten bestämmer över folket. Är nordkorea ett föredöme enligt dig? | |
| drifting - Ej medlem längre | 2013-03-14 15:11 | |
![]() | En lämplig nivå att börja på iaf är att inte legalisera marijuana/hasch på..Nordkorea dikterar över folket viss skillnad | |
| Skblole | 2013-03-14 15:51 | |
![]() | Det bästa sättet att skydda människor är väl att sätta alla i karantän hela livet. Då är alla i säkerhet och lever garanterat långa liv. Inget ont kan nu hända dessa människor. Perfekta liv har skapats! Briljant. | |
| Tjattefackap | 2013-03-14 19:20 | |
![]() | Vad menas med verklighetsflykt? Cannabis får folk att gå djupare in i sina tankar än normalt vilket leder till självinsikter som inte nås i nyktert tillstånd(Med undantag för hypnos, meditation och liknande). Jag skulle snarare kalla det verklighetsbejakning. | |
| ingson | 2013-03-14 19:28 | |
![]() | SUCK Och eftersom självinsikt är av godo för både individ och samhälle önskar vi att cannabisbruket ökar betydligt? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-03-14 19:30 | |
![]() | Suck är ordet. | |
| Tjattefackap | 2013-03-14 19:30 | |
![]() | Jag ifrågasatte bara snacket om verklighetsflykt, inget annat. | |
| Minta | 2013-03-14 20:05 | |
![]() | Det låter som det typiska drogromantiska snacket. Men du är inte ensam, på 60- och 70-talet var det många etablerade bl.a. psykoterapeuter som rekommenderade LSD för att få större insikter i sig själva. | |
| Minta | 2013-03-14 20:11 | |
![]() | Jag tror att två stenade individer kan känna stora insikter i sin berusning, men jag har inte träffat en stenad och en nykter som har en djup förståelse av varandra. På 70-talet kände jag en person som använde LSD, han upplevde vid en tripp att han var en spindel som kröp på väggen och funderade djupt på detta och undrade om och när han skulle bli en människa igen och om andra visste att han nu var en spindel. Då utbrast en av de andra trippade "titta, Nils är en spindel"! Man kanske får insikter i att vi är vår hjärna, den verklighet vi upplever i nyktert tillstånd är ett sätt att uppleva verkligheten av flera, men jag vet inte om man blir rikare och får mer insikter i sig själv av att mixtra med hjärnan. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-14 20:12 | |
![]() | drogromantiskt eller inte, många upplever det tjatte nämner. Men det kan iofs lika gärna vara nån odiagnosticerad bokstavskombination som helt plötsligt får medicin och ger användaren en känsla av större fokus och djupare tankeverksamhet. för den som inte upplevt det är det ju väldigt lätt att sitta och sucka, men det är inte alltid okunskap är en välsignelse. | |
| Minta | 2013-03-14 20:19 | |
![]() | De flesta har väl provat cannabis, åtminstone har jag gjort det några gånger. Jag blev oerhört inåtvänd, deppig (mer än vanligt) och fick inga nya insikter, det var bara obehagligt. En annan gång blev jag skratthysterisk, det var ju roligare. Men så djupsinning blev jag inte. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-14 20:25 | |
![]() | apropå lsd-historien: när jag var mellan 18-25 år brydde jag mig inte ett dugg om jag skulle fylla 30. Live fast and die young var mitt motto, vilket medförde att jag inte drog mig för att testa något som kunde upplevas lite farligt eller skrämmande. Gillade känslan att inte ha kontroll. Jag försökte, helt seriöst, allt vad jag kunde att droga ner mig så mycket att jag just skulle få hallucinationer och förändrad verklighetsuppfattning, till exempel att tro att man var en spindel. Kom aldrig ens i närheten. Jag har sen dess aldrig trott på folk som "börjat prata med träd" eller "blivit en spindel". Hur jävla fuckad du än blir så vet du ALLTID innerst inne vem du är, vad du gör och vart du är. dom som påstår sig vara med om sånt ljuger oftast för uppmärksamhet. DET kan mycket väl vara en effekt av drogen, att folk vill stå i centrum och få lite uppmärksamhet. | |
| Minta | 2013-03-14 20:44 | |
![]() | Nu kan jag ju inte veta, men jag tror på denna person. Han är ganska gammal nu och upplevelsen påverkade honom djupt. Han säger själv att han delade in livet i före och efter LSD. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-14 21:00 | |
![]() | ja, jag kan ju inget säkert veta jag heller. alla är vi väl olika, antar jag. | |
| Minta | 2013-03-14 21:02 | |
![]() | Det kanske finns/fanns olika sorters LSD? | |
| Minta | 2013-03-14 21:05 | |
![]() | Jag blir jätteförbannad på dessa skitungar och polisen måste få stopp på dem innan de tar död på någon. Men detta var faktiskt rena dödsfällan. Ett par 20-åringar, troligen påverkade, i hög fart, hur troligt var det att de skulle stanna för en bom? De kanske dessutom hade för hög fart för att kunna stanna. Är det rätt åt dem? Det kan jag inte tycka. | |
| Minta | 2013-03-14 21:05 | |
![]() | Aj, fel tråd. | |