Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2013-05-26 12:39 | |
![]() | Så då pratar vi om något kulturellt, och i så fall så spelar det ju faktiskt ingen som helst roll om din farfar var thailändare. | |
| micro113 | 2013-05-26 12:41 | |
![]() | Måns_E Att försöka smeta på andra etnisk tillhörighet är det väl de som försöker göra allt till "svenskar" som gör faktiskt. Och jo - det finns ett folkslag som heter svenskar, och som har en gemensam bakgrund, gemensam kultur, gemensamt språk ... Menar du för övrigt att det är just svenskar som inte existerar, eller resonerar du likadant om alla folkslag? | |
| micro113 | 2013-05-26 12:43 | |
![]() | Måns_E Om min farfar var thailändare så har jag thailändskt påbrå .. Precis som jag har samiskt. Hade mina föräldrar också varit thailändare så hade jag andra generationsinvandrare. Precis som jag hade varit samiska om mina föräldrar hade varit samer utan uppblandning. | |
| Romans | 2013-05-26 13:25 | |
![]() | Det har nämnts ett antal gånger ovan att mycket beror på skolan. Jag kan förstå resonemanget om det handlar om det skolan SKA göra, dvs förmedla kunskap. Men det måste väl i rimlighetens namn vara ungarnas föräldrars sak att uppfostra dom? Det finns många som har det tufft ute i samhället, av olika skäl. Men endast ett fåtal bränner bilar, kastar sten och förstör skolor och mötesplatser (och hur smart är det?). | |
| blue_moon | 2013-05-26 13:58 | |
![]() | En stor del av problemet tror jag är, att många barn inte har fått en bra start i livet - av föräldrar som själva har sunda intressen och låter barnen få smak för god litteratur, musik, konst, natur, friluftsliv etc. Föräldrar som lär barnen vad som är rätt och fel, sätter gränser, ställer krav och bryr sig. | |
| Kokonut | 2013-05-26 14:54 | |
![]() | Men alla kan väl enas här om att minska invandringen tills vi minskat arblöshet m.m så finns det iaf mer pengar. Dom som gnuggar händerna är camping ägarna som hyr ut så alla invandrare får boende. Kostar oss skattebetalare 14000:-/mån/ invandrare i enbart tak över hövvet. | |
| Kokonut | 2013-05-26 14:54 | |
![]() | Men alla kan väl enas här om att minska invandringen tills vi minskat arblöshet m.m så finns det iaf mer pengar. Dom som gnuggar händerna är camping ägarna som hyr ut så alla invandrare får boende. Kostar oss skattebetalare 14000:-/mån/ invandrare i enbart tak över hövvet. | |
| Pugge33 - Ej medlem längre | 2013-05-26 17:02 | |
![]() | Det kan vi, men när ska politikerna och medborgarna vakna och inse att det gått för långt? www.svd.se/nyheter/i...19 6770.svd Bagdad!! | |
| Kokonut | 2013-05-26 17:13 | |
![]() | Pugge Detta jag menar. Börja skära ned rejält på invandringen så vi kan lägga focus på dom som redan kommit hit. Nu har bägaren fullkomligt runnit över | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-26 17:17 | |
![]() | Shit, vilken tröttsam debatt om svenskhet. My god. Genetik i strikt form? Till skillnad från lite halvluddig sådan då? Mvh 1/16-spanjorskan. (Sen vet jag ju förvisso inte om den släktingen var 100% genetiskt spansk, så det blir ju en sanning med modifikation ändå). | |
| micro113 | 2013-05-26 17:23 | |
![]() | nulltj Fast själv anser du att du är en 1/16 spanjorska ... Hur kommer du fram till den definitionen om du nu anser att alla är samma folk och att bakgrund saknar betydelse? | |
| Pugge33 - Ej medlem längre | 2013-05-26 17:28 | |
![]() | Ja det undrar jag med :)) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-26 17:42 | |
![]() | Oj, vad ironin flög rakt över huvudet på er? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-26 17:42 | |
![]() | "Hur kommer du fram till den definitionen om du nu anser att alla är samma folk och att bakgrund saknar betydelse?" Var kom jag fram till det? | |
| micro113 | 2013-05-26 17:54 | |
![]() | Nej, jag tycker det är ironiskt om man hävdar att det inte existerar folkslag och att bakgrunden saknar betydelse, samtidigt som man själv har en identifikation som säger att man till en 1/16 har utländskt påbrå .. | |
| Pugge33 - Ej medlem längre | 2013-05-26 17:55 | |
![]() | Hon mena säkert allvar, men då hon insåg att hon gjort bort sig rejält så kom hon på att det var ironiskt. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-26 17:56 | |
![]() | Men det var ju precis det som var ironiserandet, herregud. F ö har jag inte sagt att folkslag inte existerar, eller att bakgrunden är betydelselös. Att vara svensk hjälper en tydligen inte att kunna läsa och förstå svenska. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-26 17:57 | |
![]() | Haha, ni är underhållande infantila. | |
| micro113 | 2013-05-26 17:58 | |
![]() | nulltj Okej, det finns ett svenskt folk då? Och nej, jag förstår faktiskt inte vad det är du vill säga. Du kanske skall prova att förklara det... | |
| Pugge33 - Ej medlem längre | 2013-05-26 17:58 | |
![]() | Nä inte i Malmö, jag har aldrig fattat vad dom försöker säga med sitt skorrande. | |