Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 18 961 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2013-12-28 17:22 | |
![]() | Inte kommit i masar utan i massor förstås. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2013-12-28 17:39 | |
![]() | Sote. Jag upplever inte diamond som aggresiv, tvärtom. Om du nu har följt tråden borde du sett att hon flera gånger skrivit hon inte tycker det finns mer diskutera. Men om hon svarar folk som ändå fortsätter att skriva kan du väl inte påstå att det är hon som är tjatig? | |
| Sote | 2013-12-28 18:04 | |
![]() | Tja vi tolkar väl olika helt enkelt. Jag undrar bara vad TS hade hoppats uppnå med tråden. Och aggressiv vet jag inte om jag har kallat TS öht? Däremot indignerad och upprörd. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-29 11:56 | |
![]() | Sote? Ser nu att du kommenterat lite ang. min öppnade tråd? Och vad jag vill UPPNÅ? Med denna tråd ? Vet inte riktigt HUR DU tänker? -För om människor öppnar samtalstrådar i ett forum? Så kan jag då själv inte dra mig till minnes att disskussions/samtalsforum varken behöver eller brukar sluta med att det uppnåts något? -Jag menar därav ett diskussionsforum ? de går ju oftast ut på att någon undrar,frågar har åsikter? Och vill då helt enkelt antingen ha olika råd av olika personer gällande en fråga, eller enbart bara samtala/disskutera kring ämnet som sådant, bara för att höra andras åsikter och uppfattning och inget annat så att säga! Och för ett intresse för att se var andra personer står i för uppfattning och åsikt ang. samtalsämnet som sådant! -OBS! Inte ens på VÄRLDENS FÖRSTA organiserade och bestämda MILJÖMÖTE i Danmark uppnåddes någonting mellan världens länder emellan? Och det var dessutom ett bestämt möte för att komma fram till något vettigt? Så..? den typen av samtalsdiskussioner människor emellan kan du istället ifråga sätta vad som uppnåtts egentligen Sote!!!??? | |
| Sote | 2013-12-29 12:37 | |
![]() | Diamond_ ungefär det svar jag hade väntat mig. Det jag menar är att du tycks ha oerhört svårt att förstå hur man inte kan dela din uppfattning i frågan och i och med det så talar du i princip om att man då är för det moraliska förfallet och om man till råga på allt har barn så är man en rätt dålig förälder dessutom om man inte kan se det upprörande med detta. Jag fattar att du är upprörd över hur media förmedlar en skev bild av saker o ting som tex skönhetsidealet som råder och bidrar till att allt fler unga tjejer mår otroligt dåligt, att droger glorifieras och att ett slags ytligt ideal framställs som nåt vi alla borde vilja ha. Vanligt hederligt folk och vanliga hederliga ideal som hårt arbete, "hel och ren", och allt sånt som var viktigt för inte allt för länge sedan är liksom satt på undantag. Jag håller med om allt detta. Däremot tror inte jag att just radio är ett problem. Det är faktiskt få ungdomar idag som lyssnar på radio öht. Dom har spotify eller utube och där har vi verkligen mycket skit. Men trots allt så är det ju jag som förälder som måste avgöra vad som är farligt och fel för mina barn och oavsett om jag förbjuder sånt i mitt hem så kommer dom höra och se det på andra ställen. Alla har ständigt uppkoppling nuför tiden och tom ungarna på lågstadiet har smarta telefoner och paddor med sig till skolan och tillbringar rasterna med att kolla klipp och lyssna på musik. Men inte är det radio dom lyssnar på. Så jag tror att det är bättre att lära ungarna att själva sortera i mediebruset och förstå vad som är bra och dåligt. Om man gör det så fattar dom vad som är realistiskt och vad som bara är trams som man kan skratta åt en kort sekund. Hur tänker du annars att man ska göra? Förbjuda? Och vem ska i så fall vara moralpolis och bestämma vad som får sägas och inte? Ska vi inför " pip" så fort någon svär eller använder könsord i tv eller radio som dom har på vissa ställen i världen? | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-29 13:10 | |
![]() | Sote: ok? så du menar att det var de svaret du hade förväntat dig av mig? Ja.. såklart att detta är svaret! varken jag eller någon annan som startar samtalstrådar av denna art,eller heller ingen annan startad tråd av någon i detta forum förväntas väl av någon att det måste uppnås nåt bestämt??? -Detta är ju en diskussions/samtalstråd detta? presis som alla andra samtalsforum oavsett samtalsämne så att säga? eller? -Och personligen som uppfattar jag just DIG som väldigt upprörd av nån anledning? -Och det med tanke på vad du skriver och kommenterar till mig! Och jag får en känsla av att du tycker och känner det som UPPRÖRANDE att jag kan känna mig upprörd över det jag anser är opassande? Och om en person oavsett jag eller någon annan? ja de kan ju såklart även handla om att DU inte tycker saker,händelser som uppstår inte alls är okej? Blir du tillfreds och lycklig i känslan om det bara fortsätter, och dessutom expanderar/accelererar mot kanske ännu värre/sämre? -Gällande min uppfattning om ämnet som sådant? Så vet ju ingen vad det vidare leder till eller följder i barn och nu yngres uppväxt,då samhället fostras till snart ett helt avtrubbat folk,av då tydligen redan avtrubbade vuxna människor gällande opassande mediautbud? De är iaf. min syn på saken som sådan! | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-29 13:16 | |
![]() | På tal om Miljön? Så ska jag starta en ny tråd gällande detta! Men nu ska jag gå ut på långpromenad i det varma sköna vädret som råder just nu :) ha de gott..så hörs vi nog igen :) | |
| Sote | 2013-12-29 15:10 | |
![]() | Lugna dig diamond. Jag är verkligen inte ett dugg upprörd över det du skriver här, det är inte så att jag går och funderar på vad jag ska svara dig nästa gång du skriver. För mig är nämligen inte detta ämne särskilt svårt. Det är faktiskt upp till var o en att stänga av det man inte villhöra. Om detta inte känns tillräckligt så får man kanske engagera sig tex politiskt och försöka lyfta frågan. Det är just det jag är inne på i min fråga till dig. Vad tänker du dig för lösning på just ditt problem med detta? Eller är det tillräckligt för dig att få skriva av dig anonymt på ett internetforum ( eller flera vad vet jag ) ? Det enda är att jag finner lite lustigt är att du blir så indignerad över detta moraliska förfall i dagens cybervärld. Du låter faktiskt som om du hade legat under en sten sedan 1957 och någon hade hittat dig och dammat av dig och din upprördhet över det moraliska förfallet bland ungdomen. Det är lite samma resonemang som man hade då fast då var det inte fräckisar i radion utan Elvis och Beatles som drog ungdomarna ner i fördärvet. Vad jag kan se såhär i efterhand så hjälpte inte vuxenvärldens fördömande av detta ett dugg och lär inte göra det idag heller. Detbästa är nog ändå att uppfostra sina ungar till självständiga , kritiskt tänkande individer som inte köper all skit rakt av utan lär sig att sålla. Det finns både mycket skräp men också väldigt mycket bra med utvecklingen som sker idag. Bakåt är inte en väg att gå hursom helst. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-29 16:26 | |
![]() | Nu så är jag åter efter att ha vart på en skön rask långpromenad a´8km dryga vart de :) Sote: Ok? bra de då! Jag menar att du inte springer omkring i frustration över mina åsikter och nästan håller på att riva av dig håret? För de gör inte jag heller vill jag bara tillägga! trots att jag har mina åsikter så att säga! För jag råkar vara en person som har mkt. tankar om mkt. som sker i livet och ens tillvaro! Och gillar att ha det också! Och såklart intressant att höra andras åsikter oavsett om det är gott,ont/possitivt/negati vt så att säga! Jag är lyhörd, och har varken Tunnelseende eller blundar för saker och ting som sker i min tillvaro! Och därför faller det sig nog rätt naturligt att jag ser händelser..uppfattar saker och ting,och tar till mig det på ett sätt som säkert inte människor gör som blundar och går vidare och hoppas att allt bara fixar sig även om det är dåligt så att säga!? -Och jag är en person som direkt angriper saker/händelser som jag anser både kan vara skadligt eller ett problem vidare,som jag också tagit upp med ansvarstagande personer eller företag som jag vet jag kan göra mig hörd till och med chans att påverka! -Vilket jag redan gjort i några avseenden redan och fått rätt i också! Så vet jag att jag kan ha chans att påverka nåt i possitiv riktning enligt min iaf. egna uppfattning? Så är de absolut inte främmande för mig kan jag bara säga! -Men tycker som sagt att det alltid är intressant att få nån slags bild över vad andra människor anser? Eftersom de också kan ge förståelse över varför vissa händelser/saker oavsett bra eller dåligt bara fortgår! Och Sote? Jag har nog redan vänt ut och in på alla sätt och vis och försökt förklara mina åsikter ang. detta samtalsämne! Så jag tycker inte att jag kan förklara bättre på dina och kanske andras ifrågasättningar gällande detta! För visst förstår väl jag också att man inte bara kan kapa allt rakt av! Som du också säger så finns det såklart bra saker med media..Media är jätteviktigt, och tur att det finns såklart! Men som vuxen så bör man kunna förstå vad rimliga gränser går för vad barn /yngre ska behöva höra eller se! Men vi vuxna är ju såklart olika som människor också är! och har då olika syn på vad som anses lämpligt eller inte? Så de är ingen lätt gåta att lösa..De förstår jag med.. Så de blir som de blir! Och den Övervägande folkströmmen styr efterfrågan som i allt annat! Och det blir också utbudet med dess produktion! Och är man inte är avtrubbad eller Heelt rubbad som vuxen människa? Så vet man nog att både ta hand om sina ev. egna barn, men också ett ansvarskännande som vuxen i helhet om vad som är vettigt och inte! Och de lär väl tids nog synas/höras vad produkten blivit för de barn som nu växer upp! Vi får hoppas på en god fortsättning ,och att de barn som nu och så småningom växer upp klarar av att lösa de tidigare satta fröna som inte alltid hört eller hör till den godaste kommande skörden, och det gäller inom väldigt många andra områden också förutom media! tyvärr!! För media går hand i hand med så mkt. annat också! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-29 16:28 | |
![]() | det stor skillnad på att vara barn nu och att vara barn på 60-talet.barn är mycket mer kritiska nu en då,på 60-talet så stämmer dina teorier XDiamondx,Och nu är det bättre än då,Barn i dag är vana vi att granska kritiskt och har inga behov av sånt skräp som fylking bjuder på.jag förstår att du blir upprörd av Fylking och liknande.Men barn som ev kommer hem och ev får höra Fylking på radio kommer att byta kanal eller gå ut eller slå på tvn.barn är mycket smartare en vad du tror | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-29 16:36 | |
![]() | tittar presis på jönsonligan när dom murar fast Sickan och ska dränka honom,första gångerna jag såg det var det obehagligt,nu är jag van och ser bara det roliga i det | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-29 17:02 | |
![]() | ttiittii: Ja.. de är en viss skillnad på 60-talet och år 2013! Och personligen eftersträvar jag deffinitivt inte 60-talet, även fast saker var bra på sitt vis då! Och ttiitti? Ja.. många barn/yngre och ungdomar är rätt bra på att själv fatta vad som är nåt att ta fäste vid eller inte gällande på gott eller ont! Men då har de barnen också haft stöd,kärlek och god kommunikation med föräldrar eller vuxna i sin vardagliga miljö som också ser skillnaden på vad som är bra eller dåligt? -De du säger om Jönssonligan? Förstår inte om du vill vara lustig på nåt märkligt sätt ? Men du kanske inte är vuxen? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-29 17:20 | |
![]() | Jönsonligan lustig?vad menar du? | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-30 00:11 | |
![]() | Nä..nu går jag och kojar.. Godnatt! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-30 11:11 | |
![]() | vad tor du barnen tar för skada av Fylking?vad är det du tror Fylking säger som dom inte redan hört på skolgården,Fylking är gaska snäll i sina skämt om man jämför med ungarna själva dom är redigt värre en Fylking någosin varit | |
| Fia-Liza - Ej medlem längre | 2014-01-02 10:26 | |
![]() | Ok..? Nu har tydligen radiostationen valt att bjuda in G.F direkt in i studion för att berätta sina osmakliga historier rätt ut i etern igen?och med hans egna valda slanguttryck för i det här fallet kvinnans kön! Detta sändes dessutom alldeles nyss i repris i radion.. Gubbjäveln är ju inte purung presis? och det gör ju hela saken än värre! Fy fan..för mig är han bara ett stort svin och inget annat.. så självaste chefen för radiostationen som tillåter detta är nog skapt på samma sätt som G.F? För annars skulle inte detta få sändas.. Samma många av de andra programledarna som tydligen också hyllar detta med att dessutom då sända en repris på detta? Och hela jävla morronzoo har numer belägrats av en skock skrikiga samvetslösa programledare! De vettigaste av de programledare som jobbat och jobbar på denna station är Erik.Wedberg och möjligen någon fler som jag nu inte har namnet på! OBS!!! -Och ser att någon tidigare i denna tråd skrivit att det var Roger.Nordin som blekte anuset vid ett tillfälle för ca. 1år sedan!? Men jag vill då rädda Rogers heder och göra en rättelse i detta! Och säga att för att göra en såå..JÄÄÄVLA störd sak av många andra saker han också gjort i direktsändning så måste man faktiskt heta: Ola.Lustig! För det var Ola.Lustig och ingen annan som gjorde detta! Roger.Nordin har hjärncellerna kvar och skulle aldrig underlåta sig att göra nåt såå.. jääävla pantat som de Ola.Lustig gärna gör! | |
| Fia-Liza - Ej medlem längre | 2014-01-02 10:35 | |
![]() | Jag kommer hädanefter att heelt bojkotta denna radiostation.. För har man inte mer vett som för de första chef för denna kanal? Då är man inte värd några lyssnare heller! | |
| Fia-Liza - Ej medlem längre | 2014-01-02 10:46 | |
![]() | Rättelse! denna radiostation är inte VÄRD VILKA lyssnare som helst! Och jag är INTE vem som helst..och heller inte stöpt i samma form som dess anhängare denna radiokanal övervägande TYDLIGEN vill rikta sitt budskap till! | |
| meramera | 2014-01-02 16:42 | |
![]() | Ojdå. Ny medlem som spyr sin galla över Gert. Månne det vara diamond i ny skepnad? Lägg ner nu, det räcker Meramera | |
| Sote | 2014-01-02 17:30 | |
![]() | Min tanke precis...... | |