Spelrum
Giraffen | 40 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 20 181 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-02-09 09:08 | |
![]() | kovik. Om man skadar någon så finns det lagar som sköter den biten. Inför lagen är vi alla lika. (är det tänkt) | |
elbanaza | 2015-02-09 09:45 | |
![]() | Religionsfrihet innebär väl att man även har fri tolkning? | |
sjöstan | 2015-02-09 09:52 | |
![]() | Men Nora. Vad hjälper det med logik om folk blir dödade? Om någon handlar "ologiskt" - gills det inte då? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-02-09 10:04 | |
![]() | sjöstan. Om man dödar någon blir man dömd för mord. Om en kristen dödar någon blir inte alla kristna dömda och utvisade ur Sverige. Vad är problemet? Hur tycker du att det ska vara? | |
sjöstan | 2015-02-09 10:31 | |
![]() | Jag tycker man i möjligaste mån ska förhindra ord | |
sjöstan | 2015-02-09 10:33 | |
![]() | för övrigt diskuteras denna fråga på P1 just nu | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-02-09 10:40 | |
![]() | Sjöstan.. Lustigt att just du som ofta skriver långa inlägg har den åsikten? ...? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-02-09 10:40 | |
![]() | Sjöstan.. Lustigt att just du som ofta skriver långa inlägg har den åsikten? ...? | |
sjöstan | 2015-02-09 11:23 | |
![]() | hoppla hoppla inlägget blev lite fel: Jag tycker man i möjligaste mån ska förhindra ord Skulle ju vara: Jag tycker man i möjligaste mån ska förhindra mord | |
omeganoll | 2015-02-09 11:36 | |
![]() | Religionsförbud - god jul på er!! Folk drunknar ju varendaste dag, låt oss härmed även verka för vattenförbud... Allvarligt, i båda fallen handlar det om företeelser som alltid medföljt människan. Dom som inte omfattar detta kan försöka betrakta sej själva som lite andligt handikappade och agera därefter, dvs undvika ämnet. Själv brukar jag inte involvera mej i samtal om fotboll, poker och warranter samt entrepenörskap. Man har sina begränsningar, eller hur. | |
elbanaza | 2015-02-09 12:00 | |
![]() | Andligt handikappad? Hur är man då? | |
sjöstan | 2015-02-09 12:20 | |
![]() | så sant omeganoll. Men om man tänker göra det i alla fall så bör man ta lite tid i anspråk och först läsa in sig i ämnet. Ditt inlägg handla liksom om någonting annat än vad resten pratar om. | |
marmotte | 2015-02-09 13:39 | |
![]() | Nora, religiösa människor accepterar aldrig religionsfrihet eftersom det bara kan finnas en enda äkta religion dvs en enda sanning. Därför är det religiösa människor som utgör problemet, inte icke-religiösa. Det finns ingen helig skrift som innehåller nåt i stil med att OBS! Det kan finnas andra religioner som är minst lika bra som den här, så lämna deras anhängare i fred. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-02-09 14:06 | |
![]() | Marmottte. Jag skrev "Det är de som inte kan acceptera andra människors religion som är orsaken till problemen, inte religionen i sig själv." I den meningen utesluter jag inte religiösa. Men jag håller inte med dig om att det bara är de religiösa som inte accepterar andras religion. Det bevisar väl den här tråden om inte annat. | |
marmotte | 2015-02-09 15:04 | |
![]() | De flesta religioner uppmanar ju sina följare att omvända så många som möjligt till just den religionen. Ska man strunta i det påbudet som troende? Eller är det lika viktigt som övriga komponenter i trosföreställningen man råkar ha? Att uppmana fundamentalistiska muslimer att respektera andras tro är att uppmana dem att bryta mot de levnadsregler som Allah ställt upp för dem. Det är det som är haken med religionsfrihet. Man kan inte både vara rättrogen OCH tillerkänna människor som inte bekänner sig till "den rätta" tron att få ha sin tro ifred. De flesta muslimer är inte fundamentalister, men om vi absolut ska ha religionsfrihet så måtte den väl även omfatta bokstavstroende? Det kan ju inte vara religionsfrihet bara för dem som tror lite så där lagom. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-02-09 16:27 | |
![]() | Som kristen så ska man föra ut budskapet men om åhöraren förkastar eller tar det till sig så är ju det upp till åhöraren.. Kan ju vara kul att veta hur du kan veta att religiösa människor inte accepterar religionsfriheten. Tror du att man jagar muslimer och buddister med hacka när man ser en? Det finns en skrift där det står "älska din nästa så som dig själv" Tänk på det du | |
marmotte | 2015-02-09 16:33 | |
![]() | Nej, bäste herr Moose. Du förstår nog ungefär vad som avses. Jag tänkte närmast på IS och Boko Haram. | |
elbanaza | 2015-02-09 16:58 | |
![]() | Oavsett vilken religion man tillhör eller om man är ateist har majoriteten av jordens befolkning fel, intressant. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-02-09 18:50 | |
![]() | Nää jag förstod inte att du menade IS och Boko Haram då du skrev att religiösa människor aldrig accepterar religionsfrihet. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-02-09 22:00 | |
![]() | Marmotte,jag håller inte med Dig,jag tycker det är bra att det finns många religioner så det finns en tro som passar alla.Men ateisterna tror att ni vet mer om oss en vad vi gör själva märkligt | |