Spelrum
Giraffen | 37 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 32 |
Inloggade | 71 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
limpan__2 | 2015-11-23 14:09 | |
![]() | Nja jag vet inte om de ljuger. SD har som alla andra partier många personer som för partiets talan och de behöver inte alltid dela åsikt. Däremot finns det inget i den artikel du länkade till som visar på att författaren delar min syn på att alla har rätt att söka asyl här, snarare utmålas detta som ett problem. Därav min invänding. | |
Rhotheta | 2015-11-23 15:55 | |
![]() | Så länge du går till källan ser jag inga problem med att ha avvikande åsikt. Det låter som om SD ligger närmare dig än övriga partier i dessa frågor, men till syvende og sidst är det avgörandet ditt och ingen annans. Tycker ändå att du uttryckt en viss nyansering och ser positivt på det. | |
Rhotheta | 2015-11-23 15:55 | |
![]() | *jag ser pos | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-23 17:02 | |
![]() | Jag sticker ut hakan och säger att antalet asylsökande från och med denna veckan kommer att minska. Självreglerande faktorer och regeringens införande av gränskontroller kommer nu att börja ha effekt. Att dela ut lögnaktiga flygblad i tider där internet finns och alla kan kolla upp läget är medeltida. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-23 17:04 | |
![]() | *glömde ordet kraftigt.....minska kraftigt, menar jag | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-11-23 17:06 | |
![]() | Det har redan minskat. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-23 17:08 | |
![]() | Kraftigt? | |
Rhotheta | 2015-11-23 17:48 | |
![]() | 2013: "Många inom sjuklövern menar att det är pushfaktorer som ligger bakom människoströmmarna, medan Sverigedemokraterna menar att det rör sig om pullfaktorer." swedishdissident.blo...to rer.html "Självreglering" = Eufemism för att regering och myndigheter passivt låter hela skiten braka samman. Också ett sätt att minska pullfaktorerna. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-23 17:59 | |
![]() | Rhothetha, Du har verkligen en faiblesse för att tillskriva SD självklarheter. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-11-23 18:01 | |
![]() | totravel, nej, men det la du till för sent! Trenden är påbörjad i alla fall. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-23 18:04 | |
![]() | Frågan är om inte SD politik går igenom i Torah`n också.... | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-23 18:05 | |
![]() | liminal, Ja, missade tydligen med en hårsmån. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-23 18:33 | |
![]() | Det är inte svårare än att push-faktorer skapar flyktingströmmarna och att pull-faktorer styr vart de ska hamna. I stort...... Vem tror på allvar att det skulle skapas några större flyktingströmmar om det inte fanns några seriösa push-faktorer? Det vore bara en och annan Mickelräv som skulle fly. Vem tror att folk väljer att fly till Nordkorea? | |
Rhotheta | 2015-11-23 18:41 | |
![]() | Tror att du missar något. Skriver du vad SD har tjatat om sedan Noak gick i kortbyxor som om det vore en nyhet, kommer troligen ett smådrygt "I told you so". Tänk till i förväg om du vill undvika det. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-23 19:13 | |
![]() | SD har knappast varit med sedan forskarvärlden eller för den delen historien utredde/visade hur migrationsströmmar rör sig. Fortsätt du tillskriva SD oförtjänt mycket om du vill. Det smådryga I told you so får gärna komma. Det är bara "Bullocks" i alla fall. Fortsätt du tillskriva SD självklarheter. Det bekommer dig väl...... | |
Rhotheta | 2015-11-23 20:06 | |
![]() | Det är som sagt upp till dig. Det är just självklarheter. Som majoriteten svenskar har haft väldigt svårt att ta till sig. Särskilj dig från dem, vet jag. | |
limpan__2 | 2015-11-23 20:14 | |
![]() | Är du säker på att de flesta haft svårt att förstå att ett generöst mottagningssystem lockar folk? Det har väl snarare handlat om att man tyckt detta varit helt okej och att man har välkomnat detta. | |
Mormodern49 | 2015-11-23 20:14 | |
![]() | Ursäkta ! Har nog kommit till fel tråd . Den här verkar handla om SD tror jag . Får leta vidare . | |
Rhotheta | 2015-11-23 20:46 | |
![]() | Du får gärna visa inlägg av typen: "Ja, det är vi som lockar folk att migrera genom hela Europa och det är helt OK." så kan vi fortsätta där. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-23 20:52 | |
![]() | limpan, Precis, Rhotheta har fått det om bakfoten. Jag har alltid hävdat att jag tycker att ett generöst mottagningssystem är bra. Det gör jag fortfarande. Rhotheta tror nu att jag har ändrat mig, men det har jag inte. Däremot tycker jag att det finns ett kortsiktigt problem med den nuvarande tillströmningen. Jag är inte på något sätt oroad över att jag om 20 år behöver be min dotter om ursäkt för att jag tyckte som jag gjorde 2015. I det långa perspektivet är det nödvändigt för en nation att upprätthålla befolkningstalen. Med nuvarande födelsetal och stoppad invandring skulle Sveriges befolkning minska. Det är, som förmodligen alla vet, inte optimalt. Jag anser att det kortsiktiga problemet är svårlöst men att självreglerande faktorer kommer att spela en stor roll inom kort. Alla säger nu att vi har slagit i taket och jag kan inte mer göra än att lita på det och därmed hålla med. Vi har slagit i taket. Det finns inga möjligheter att härbärgera alla och asylprocessen blir för lång och osäker. Detta innebär inte att jag har anammat SD:s politik eller syn på människor (ja, Rhotetha, där kom det igen) utan jag är för en fortsatt generös flyktingmottagning, men jag är också för att kvotflyktingsystemet måste utökas radikalt för att allting ska hamna i ett bättre läge. Dublinförordningen kommer aldrig att anammas igen. Den är död och begraven och de som tror att den kommer tillbaka fantiserar. Schengen hänger löst, men är en förutsättning för att det kvotflyktingsystem som jag ser framför mig ska kunna implementeras. | |