Spelrum
Giraffen | 9 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 5 |
Inloggade | 14 |
Mobilspel
Pågående | 19 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lågintensiv | 2016-01-07 22:44 | |
![]() | Jag besvarade frågan, totravel. Jag motiverar det jag vill. I det här fallet ville jag bara skriva att frågan var tramsig. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-07 22:45 | |
![]() | Låg. Det var du som påstod att vår kultur har generaliserbara egenskaper. Vad jag undrar är vid vilken tidpunkt du anser att de uppstår? Är man född med den eller får man dem när man vistats en viss tid i landet? I sånt fall vilken tid? | |
Lågintensiv | 2016-01-07 22:46 | |
![]() | Ja? Det var en kommentar till ditt inlägg trots att det inte riktades mot någon särskild. I den hör diskussionen får man ta emot både den ena och den andra anklagelsen, och då är det tur att man är grundad i sin självbild. Det var en allmän reflexion bara. | |
Lågintensiv | 2016-01-07 22:47 | |
![]() | Jag har besvarat frågan ovan. | |
Lågintensiv | 2016-01-07 22:49 | |
![]() | Gnagel, hade jag kunnat konkretisera insatserna hade jag varit anställd av regeringen och upptagen med att verkställa dem i detta nu? Jag är en forumist. | |
gurkan31 | 2016-01-07 22:49 | |
![]() | För att rösta på SD behöver man inte vara rasist, men man bidrar definitivt till att rasismen ökar. Kan man leva med det så ska man väl absolut rösta så. Jag skulle aldrig rösta på SD eftersom jag vill kunna se in i mina barn och framtida barnbarns ögon och säga att jag inte bidrog till denna upprepning av historien. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-07 22:50 | |
![]() | låg. Då tar jag mig friheten att säga att jag anaratt din självbild inte överensstämmer med den bild jag har av dig. | |
gnagel - Ej medlem längre | 2016-01-07 22:51 | |
![]() | Nora: det är trivialt självklart att kulturer har generaliserbara egenskaper. Måste detta verkligen ältas på den nivån som dina senaste frågor antyder? Det blir lite lätt rättshaveristiskt. Frågan är om och på vilket sätt vi bör agera mot individer utifrån kunskap om generella egenskaper hos grupper som de eventuellt tillhör. | |
Lågintensiv | 2016-01-07 22:52 | |
![]() | Tack, Gnagel. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-07 22:52 | |
![]() | gnagel. Måste man inte enas om vilka de generella egenskaperna är om man ska agera utifrån det? | |
Lågintensiv | 2016-01-07 22:53 | |
![]() | Nora, din bild av mig är inte att jag är forumist utan att jag jobbar för regeringen? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-07 22:54 | |
![]() | que? | |
janne121212 | 2016-01-07 22:56 | |
![]() | www.expressen.se/led...kv innosyn/ | |
Lågintensiv | 2016-01-07 23:00 | |
![]() | Rasismen sprider sig till ledarsidorna. | |
gnagel - Ej medlem längre | 2016-01-07 23:05 | |
![]() | Hans slutkläm: "Det svenska samhället, från Migrationsverket till skolan, måste tydligt stå upp för normerna om jämställdhet och tolerans. " Han jobbar nog inte heller för regeringen, tycks det. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-07 23:08 | |
![]() | "Att kalla politiska partier och deras ledning för exempelvis rasister kan väl inte vara straffbart, eller? Rätta mig om jag har fel." Det är på sin plats om det stämmer att de är rasister Om det inte gör det är det fel. Eftersom ett parti består av fler personer än en bör man vara säker på att alla i partiet är rasister om man vill kalla dem det och göra rätt. Annars är det orättvist och ett dåligt sätt att behandla de i partiet som inte är rasister. Om partiet, som parti lägger ett rasistisk förslag, så kan man naturligtvis hålla de som ställer sig bakom förslaget skyldiga till att ha lagt ett rasistiskt förslag. Om man vill vara på den säkra sidan, och inte så att säga "offra någon oskyldig" så kan man nöja sig med att bemöta och kritisera uttalanden och handlingar som bevisligen har ägt rum, och hålla det på individnivå, dvs inte bunta ihop folk. Detta är bra att hålla sig till oavsett vem man vill kritisera. Ingen gillar att bli påklistrad egenskaper på grund av grupptillhörighet. Tillbaka till totravels fråga - Ja, det är rätt att kalla rasister för rasister. Det säger sig självt att det inte är bra att anklaga oskyldiga. | |
Lågintensiv | 2016-01-07 23:11 | |
![]() | m.facebook.com/story...=5 56250711 | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-07 23:12 | |
![]() | Jag vill tillägga att jag tycker att många blir kallade rasister/främlingsfientli ga utan att vara det som det ser ut idag. Det kortet blir spelat alltför lättvindigt. Jag tycker att det är en allvarlig anklagelse. | |
Lågintensiv | 2016-01-07 23:13 | |
![]() | Gnagel: man behöver inte vara ett geni för att ha en poäng. :) | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-07 23:33 | |
![]() | låg. Apropå din länk. Läs gärna svaren från de som jobbar på asylboendena. De ger kanske mer objektiv bild av vilka det är som kommer. De är ju inte lika kåta på att vinna röster ifrån SD. | |