Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 523

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rhotheta2016-02-08 16:27
Antal inlägg: 4992

s 166
books.google.se/book...mp ;f=false

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-08 16:29
Antal inlägg: 3768

Talar du om Syriska män nu Rhoth?
Vet du vad Syrien är för nåt?

popsomfan2016-02-08 16:33
Antal inlägg: 74

Sverigevänner på det sättet som Sverigedemokrater är anses ju helt klart som ett skällsord. Ett ord ni själva uppfunnit i likhet med 30-talets Tyskland där Tyskvänner/SannGermaner utropade sig själva till Nazismens förespråkare och likheterna slutar knappast där.
Skillnaden mellan en sverigevän och en rasist vet nog endast ni Sverigedemokrater om, eller bryr er om att lägga tyngd vid. Resten av oss ser er för vad ni egentligen är. Klart och tydligt, tyvärr.

Och vad exakt är det Schyffert har fel om?
Han verkar ha full koll enligt de inlägg/kommentarer jag sett honom göra i ämnet.

Rhotheta2016-02-08 16:44

Jag pratar om ett flertal regioner med olika dysfunktionella egenskaper som balkanisering, islamisering eller liknande. Jag pratar inte om trygga harmoniska välfungerande länder med låg nivå av korruption. Jag talar om Sverige och vad som händer här. Det är det vi kan påverka.

ingson2016-02-08 16:45
Antal inlägg: 4285

Mycket exakt så har Schyffert fel i sitt påstående att siffror är irrelevanta.

janne1212122016-02-08 16:53
Antal inlägg: 4722

Schyffert verkar ha full koll, i alla fall när du studerar honom. Säger väl det mesta om er båda. Men även han kommer så småningom att få ge sig och inse att han hade fel. Huruvida du popsomfan gör likaledes är svårt att veta men ganska ointressant i sammanhanget.
Det som är verkligt intressant är hur opinionen vänt mot er den senaste tiden.

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-08 17:01

Rhoth:
Nu talar du om flera samhällen och specificerar inget (as usual).
Jag frågar igen om Syrien är ett klansamhälle där folk saknar utbildning?

popsomfan2016-02-08 17:02

janne121212: Ska du komma med några källor eller ska du fortsätta kasta sand i din lilla låda? Det måste vara frustrerande att skrika när ingen lyssnar :)

liminal - Ej medlem längre2016-02-08 17:45
Antal inlägg: 1697

RT,

Ok. Alltså, du har ju rätt i att man kan hitta grupper av människor som har en högre frekvens av en viss gen än andra grupper. Genen förekommer alltså bland alla människor, men det är större sannolikhet att en särskild grupp har den. Den gruppen sammanfaller möjligen också i sannolikhet med en koppling till en viss geografisk region. Men det är alltså inte en avgränsad grupp – och detta tycks du vara enig om. Att frekvensen av en given gen är större inom en grupp innebär dock inte heller att de delar sammantaget sett mer dna med varandra, än de gör med andra. Detta förstår jag inte om du hävdar. Och min poäng är slutligen att genetiken inte sammanfaller med etnicitet, även om genetiskt ursprung finns som föreställning inom många etniska grupper (och i andra är helt ovidkommande, i Ecuador kan du byta etnicitet genom att byta frisyr t ex).

TotteBakar2016-02-08 18:34
Antal inlägg: 373

Intressant hur ngn även i dessa tider hör folk som kom med argument som var aktuella för tio år sen. Kompis det går bra nu med mera. I den här tiden tvingas man söka info precis överallt-på flashback, på avpixlat, på youtube mm. Det räcker med argumentet att DN i egenskap av sig själva uttalat att de skriver agendastyrt. Jag uppskattar att en större andel personer nu genomskådat vårt mediamaskineri. Det har funnits tillräckligt med händelser bara de senaste månaderna för att folk ska kunna fått en chans att jämföra händelser med mediabild. Vad gäller Henrik Schyffert vet jag inte om han är seriös el själv agendastyrd men det blev knäpptyst på twittret när Arminas blev huggen till döds. Vem vet för övrigt att den 14åringen var en nyanländ från syrien samt att Arminas försvarade en tjej mot den här killens stil mot henne genom att läsa Dn? Nej, det får vi veta via Facebook, artiklar från Estland där pojkens föräldrar givit intervjuer, forum där klasskompisar skrivit samt flashback. Via dn får vi istället bilden att gärn-mannen var mobbad, att det handlade om en" dispyt" Mm. Så letar man info och bestämmer vad som är sant och inte

TotteBakar2016-02-08 18:35

Vår media trycker på våra skuldknappar hela tiden. När man vet det kommer man märka det

popsomfan2016-02-08 18:38

Intressant hur dessa sverigevänner alltid är dom första att ta upp just det här med skuld och rasism, som för att försöka skyffla undan det innan det kommer upp till ytan. Det fungerar tyvärr inte riktigt så, har du problem med en annan etnicitet eller att din granne föredrar män framför kvinnor så är dessa problem dina. Inte våra.

TotteBakar2016-02-08 18:38

((Gärningsmannen var från Syrien. Föräldrar hade redan klagat o varit oroliga över de 200 som skulle komma just t dem, deras lilla ställe vad det nu hette igen. Googla det här. Finns skriftlig artikel där folk oroar sig för sina barn innan detta skedde))

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-08 19:46

Totte:
Men då väljer ju du att tro på just den bilden som ges? Du gick väl inte i den klassen så att du själv vet exakt vad som hände? Du väljer att tro på en sida och that's it.

De "alternativa" medierna kavlade ju ut en story om att man hade flyttat Alan från en strand till en annan för att göra en bättre och mer gripande bild. Det visade sig att det var Alans bror som hade spolats upp på en annan strand men ingen korrigering gick ut i de alternativa medierna.
Trodde du på de i det fallet också?

micro1132016-02-08 20:30
Antal inlägg: 17540

Loco ..precis så ser verkligheten ut .. varför har du så svårt att greppa den .?

Locomondo 2016-02-08 15:52

Antal inlägg: 3467

Rhoth: Om fler tillverkar och säljer vapen så spelar inte det någon roll menar du? Det totala antalet vapen och tillgången till de är konstant?

Detsamma gäller dock inte flyktingar i Sverige. Där gäller devisen "ju fler, desto fler brott".
Glasklart....

Milkman732016-02-08 20:45
Antal inlägg: 1655

Agendastyrd media...alternativ media gäller. Eller hur...det är ett påhitt som Purin kört med länge för att hålla kritiska röster i styr. Naivt och helt fel.

Rhotheta2016-02-08 21:18

Liminal.

Du måste ha missförstått min position en smula. Generna är inte informationsbäraren i vad en folkgrupp har gemensamt. Generna lämnar ett spår så att man kan utläsa att de befunnit sig i varandras närhet, parat sig inom gruppen och sålunda fört sin kultur och sina värderingar vidare genom generationerna. Det är inte gener som är det viktiga utan memer. Gener är bara fingeravtryck.

Sedan låter det inte riktigt som att du verkligen har någon aktuell genetikutbildning, men det kan lika gärna vara språkförbistring. Och vad du menar med etnicitet är också ytterst oklart om man kan byta den enkelt.

I stället för etnicitet kanske vi skulle leta en annan term. Kulturell historia? Har du verkligen ingen aning om ditt ursprung? Inga landskap i sverige eller andra länder? Det enda du vet är att släktingar till dig följde med valloner. In i sverige? 15-1600-tal? Du tycks veta mindre än de flesta adopterade?

Rhotheta2016-02-08 21:33

Locomondo.

Syrien är mig veterligt en salig röra av etniciteter, religioner och samhällsklasser. Samt gott om nyinvandrade jihadkrigare från runtom i världen.

Det intressanta är ju vad som kommer hit, eller hur?

Men visst är Syrien ett klansamhälle. Precis som Södertälje.

www.dagenssamhalle.s...on en-13954

Rhotheta2016-02-08 21:36

www.fokus.se/2012/05...en -makten/

Rhotheta2016-02-08 21:37

– Hos oss går släkten, klanen, före allt annat. Klanmentaliteten genomsyrar hela kommunen, från botten och hela vägen upp till toppskiktet. Och så har det också blivit inom politiken. Man förhandlar om rösterna. Man förhandlar fram en plats, en position. Om jag går med i partiet kommer jag inte ensam utan med flera hundra röster. Det har påverkat den svenska politiken. Tyvärr har man släppt in klantänkandet i politiken. På så sätt har man satt demokratin ur spel.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?