Spelrum
Giraffen1
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 365

Forumkategorier

Användare Inlägg  
E_Cantona2008-04-13 06:41
Antal inlägg: 1765

Att ett privat vårdföretag inte skulle ha kunnig personal eller vilket företag som helst för den delen är ju bara korkat att tro...

Det företaget försvinner ju snart från marknaden för man vill ju omge sig med så bra personal man kan hitta så kunderna kommer tillbaka...och dessutom vill man ju vara bättre än konkurrenterna...

Billig arbetskraft tror jag inte heller funkar i längden för vill jag visa ett bra resultat lär jag har bra medarbetare och bra medarbetare kostar MEN de genererar också intäkter och ja, det är vad jag vill få som företagare...

För inga intäkter inget företag och då blir folk utan jobb...

E_Cantona2008-04-13 06:52
Antal inlägg: 1765

Ballerina...

Jag önskar jag kunde hålla med dig om att de flesta är duktiga på sitt jobb eller, de är nog duktiga men vårt sk "rättvisesystem" har skapat en situation som innebär att det spelar ingen roll om du jobbar stenhårt eller bara såsar på jobbet...du får samma lön allafall...

ett ex...Om jag har ett konditori, anställer 2 nyutbildade bagare, den ena bakar en semla på samma tid som den andre bakar 5...Ska de då ha samma lön anser du???

Sen huruvida det är rätt eller fel att du tjänar bättre än en sjuksköterska kanske visar på att deras strejk inte var helt fel ute (uppfriskande och se en yrkeskår som gick emot sitt fack)

Fast å andra sidan kanske du gör ett bättre jobb än sjuksköterskorna, då ska du ha bra betalt tycker jag...lite svårt dock att mäta jobbet när man jobbar med att vårda människor men det är en annan fråga:)

Stormfrun2008-04-13 07:52
Antal inlägg: 244

Trots att jag varit egen företagare röstar jag på vänstern eller sossarna.
Jag tycker Moderater i gemen är egoistiska och bara tänker på sig själva.
Titta vad dom pysslar med nu! Tar bort alla statliga monopol, jo, det låter ju bra! Men jag vill skåda den dag du går till coop för att köpa ex. hostmedicin och inte vet vilken du ska välja. Vem ska du fråga då?

levakdörB2008-04-13 08:00
Antal inlägg: 1471

Stormfrun: Har det gått så långt är nog denf rågan inte så viktigt som att få rätsida på ditt liv, så du kan göra ett aktivt och korrekt val.

Sverigedemokraterna, jag vill se vad som händer ifall SD får en vågmästar roll efer nästa val. Hut styrningen av landet kommer att bli. kommer det bli en regnbågsallians? Profileringen kommer i alla fall bli tydligare i olika frågor än vad den är idag, ingen vil tycka som SD. SD i riksdagen är det snabbaste sättet att "bli av" med dem från den politiska kartan.

fotojoc2008-04-13 08:29
Antal inlägg: 5

Stormfrun...... Förhoppningsvis Reinfeldt, för då e han arbetslös och har enligt nya a-kassereglerna blivit tvångsförflyttad till din stad och fått jobb på Coop. För första gången i sitt liv har han då fått ett rikitigt jobb bland vanliga människor.

Snoosy2008-04-13 09:08
Antal inlägg: 4273

veggie_d Du har nog jäkligt rätt i det.

E_Cantona.
Du verkar ju ha en ganska bra bild av vad du ska rösta på.. varför rösta blankt då ???
Även om du är tvetydig. Måste vara jobbigt!

''Billig arbetskraft tror jag inte heller funkar i längden för vill jag visa ett bra resultat lär jag har bra medarbetare och bra medarbetare kostar MEN de genererar också intäkter och ja, det är vad jag vill få som företagare...'' Det är det jag menar med att det blir dyrare med att gå till ett privat företag. Nämnde enbart det med billig arbetskraft. Men självklart så finns det säkert bra företag med bra personal, men då får man betala för sig!
Gck många år till en privat tandläkare, när jag fick veta att det kostar dubbelt upp mot folktabdvården. Varför slänga pengar i sjön.

Sen en sak som vore jäkligt intressant med er som röstar på högern.
Varför lever ni inte som ni lär ?? Många av er lever ju på dem bidragen som socialdemokraterna en gång sett till att vi som individ har rätt till då något händer, rent medicinskt eller förlorar jobbet.
Hur känns det om inte ni haft den rätten ??
Nu säger jaginte att ni inte har rätt till det! Självklart har ni det. Ni betalar skatt som alla andra.

Hade varit intressant hur många av er som hade hamnat i skiten om ni hade fått leva efter högerns egentliga syfte med allt. Inga skatter, privata företag. Att individen ska klara sig själv helt enkelt!

Sen vi som röstar på vänstern skulel leva på som vanligt, kanske öka skatten något tom. Det har man igen när det väl gäller!

Det är så att även om man tjänar mycket pengar, så är det inte många i det här landet som har någon privat budget. Så tar man bort skatterna, så skulle ni iaf inte klara er om det skulle hända något.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?