Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
37
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 726

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Guldlock88 - Ej medlem längre2008-04-16 17:58
Antal inlägg: 103

Fortarande bara 2 som fattat de jag stör mig på är medias bild av att få titulera sig Ritkig kvinna ska du vara mullig o ha brister. är du naturligt smal med len hy är du onormal eller falsk. O jag är rädd för att få celluliter däremot är ja inte rädd för o dö. jag är rädd för att få cancer men inte för dödn. Jag skiter i att andra älskar mig även om ja får celluliter de hela handlar om en själv, man måste trivas med sig sj. Sen så är de så här. Alla kan inte gå runt o klappa alla på axeln fasen orka bry sig så mö om en massa främlingar. Gett over it nu o låt mig va rädd för va fabn jag vill o låt mi tycka de är fult. Om jag hade sakt att ja tycker röda tröjor e fult hade de inte blitt sånt tjasf så varför nu.

emmylicious2008-04-16 18:12
Antal inlägg: 4501

Jag tycker inte att media framhäver att riktiga kvinnor ska vara mulliga och ha brister. du har sett ETT program på tv som gör det, har du fler exempel?

skulle kunna tänka mig att klädkedjor gör så, för att göra reklam för sina "stora storlekar", BiB, Generous osv. Men det tror jag skulle kunna handla om att locka dom här kvinnorna till att shoppa, få dom att må bättre och trivas med sig själva vilket många, lite större kvinnor kanske inte gör.

varför skrev du inte så i det första inlägget förresten, att det är medias bild du är irriterad på? med så många personliga "exempel" som det var i ditt första inlägg så tyckte jag inte att du framhävde det på ett bra sätt, men det är vad jag tycker.

för övrigt så tror jag inte att rädslor och fobier är nyttiga, utan jag tycker att du ska försöka komma över fobin mot fett och bristningar. det kommer drabba dig en vacker dag också.

och en sista grej, det där med att storlekerna alltid är slut... på reor är det även väldigt svårt att hitta dom största storlekarna, typ 44-46. det kan ha att göra med att affärerna tar in ett större antal av mellanstorlekarna för att det är det de flesta kvinnorna har, och så blir det ett överskott av just dom storlekarna.

yayasout - Ej medlem längre2008-04-16 18:48
Antal inlägg: 1408

Ja verkligen mamman :) Jag hade så gärna tagit både bristningar, celluliter och övervikt istället för att min dotter vara nära att stryka med. Perspektiv kallas det och kommer inte alltid med åren men oftast.

För övrigt så fattar jag verkligen inte vilken media guldlock har tittat på. I dom flesta tidningar är det tvärtom. Då är man lite för stor om man har st 36. Nu ska det ju vara size zero. Kvinnor över hela världen och i alla åldrar kämpar för det perfekta ideealet och klagar alltid på medias vridna syn på kvinnor, när det är just kvinnor som sätter lägger ribban.

mantikoran2008-04-16 18:58
Antal inlägg: 183

Om det du menar är att du har ångrat ditt uttalande, Guldlock, så är det väl helt ok (: Jag var otroligt "pinnig" i 20-årsåldern o önskade mig mera hull. Nu har jag mera hull - ganska lagom förmodligen, men nu vill jag gärna ha mindre - det är alltså nåt annat det handlar om, eller hur - självkänsla, en förmåga att tycka om sig själv o det är väl just den som de bilder av kvinnor man matas med i media riskerar att omintetgöra, eller?

grönöga - Ej medlem längre2008-04-16 19:17
Antal inlägg: 5570

Guldlock88
"Om jag hade sakt att ja tycker röda tröjor e fult hade de inte blitt sånt tjasf så varför nu."

Väldigt lätt att svara på den frågan: Röda tröjor har inte känslor och blir inte sårade när någon uttrycker sig plumpt och elakt om dem.

mamman - Ej medlem längre2008-04-16 20:59
Antal inlägg: 6379

Jag har också frågat var hon har sett det där med "riktig kvinnor" och detta är väl det svar jag har sett..

"ophra (eller hur hon nu stavar) de va ett program för några dsaga sedan med en mullig kvinna med både bristningar o celluliter. Hon hade fött två barn och var glad över sitt liv men hon hade dålig självbild."

Och på det bygger vi uppfattningen om det Svenska samhället???

Tänk då i frankrike där dom funderar på att sätta en minimumBMI-gräns för modeller för att de är FÖR SMALA.
Tänk på Paris Hilton och andra "tjockisar" med storlek NOLL i kläder...
Tänk på våra egna "kändisar" Charlotte Perelli och hennes bantning före melodifestivalen, Marie Picasso som Bertan ansåg vara TJOCK (var?).... Jag ser inte riktigt meningen att dra upp ett amerikanskt program för överklass-tanter som inte jobbar...

mamman - Ej medlem längre2008-04-16 21:00

och till Yaya... man byter ganska mycket mot det va? Friska barn alltså... (Hade ju själv en som egentligen var "död" i två veckor...)

-Proletären- - Ej medlem längre2008-04-16 21:00
Antal inlägg: 333

Oprah. Och Marie Picasso var tjock.

mamman - Ej medlem längre2008-04-16 21:02

Jo, jag skrev också Oprah i ett senare inlägg... detta är Guldlocks egna stavning...

Bilden jag såg på Marie visade INTE att hon var tjock... inte mager heller, men absolut inte tjock

-Proletären- - Ej medlem längre2008-04-16 21:03

Bilden? Singular?

mamman - Ej medlem längre2008-04-16 21:06

ja

mamman - Ej medlem längre2008-04-16 21:07

Det stog ju något om henne på AB.se och då var det dumma Bert som sagt att hon var tjock och hon berättade att hon haft Thyreoidea-problem och det är därför.
Då var det en bild på henne i klänning som visar lite ben... och jag tyckte inte hon såg så tjock ut där. Normal är ett ord som dyker upp

-Proletären- - Ej medlem längre2008-04-16 21:08

Spärrballong är ett ord som dyker upp.

mamman - Ej medlem längre2008-04-16 21:08

Då har vi nog inte sett samma bild

mamman - Ej medlem längre2008-04-16 22:29

...'

pms2008-04-16 22:43
Antal inlägg: 166

....livet är mer än celluliter och hängbröst;)

asboi2008-04-17 00:25
Antal inlägg: 463

T ex ölmage, morgonfrisyr, finnar, liggsår, vinterkräksjuka och generande hårväxt

dVb - Ej medlem längre2008-04-17 00:28
Antal inlägg: 763

hahahah

Little_Red - Ej medlem längre2008-04-17 00:53
Antal inlägg: 1092

Jag förstår inte den här tråden, Guldlock88 är vill inte ha bristningar och celluliter och är skitarg för att hon sett ett program med Oprah där Oprah tyckte att en riktig kvinna ser ut så...

Men jag förstår inte problemet, du håller ju uppenbarligen inte med Oprah att en riktig kvinna kan se ut så, så varför är du så upprörd?

Tjejer som ser en bild på en supersmal Kate Moss och inte ser ut så och tror att det är så man måste vara för att vara en riktigt kvinna och får dåligt självförtroende eller anorexia, det är tragiskt.

Men du håller inte ens med Oprah, du tycker att du är perfekt som du är så varför klagar du?

Guldlock88 - Ej medlem längre2008-04-17 10:45
Antal inlägg: 103

Men snälla nu en tjej som visar upp bikin i en modetidning är smal. Jag tycker ofta de ser ut som väldigt äkta bilder (dock inte alltid) MEN de är ju ingen som påstår att detta är den "riktiga" kvinnan. Sen vadå du lär också få de, de är väll inte säkert, lika dumt som att säga att nån kommer få cancer. Va säger alla ni cellult fantaster om dt SVENSKA programet snygg naken då? Dessutom både mari, o bert är tjocka och charlott har otroligt feta ben. Enligt mig

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?