Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-07-01 20:18 | |
![]() | Göran: Tycker du din Gud har kontroll över dig? Styr han dina tankar och handlingar? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-01 20:22 | |
![]() | gunilla. I den här tråden tycker jag du är den som fördömer. Ska vi vara rädda för dig då? | |
| Göran A | 2013-07-01 20:31 | |
![]() | Locomondo: Det handlar mer om att vi skall överlåta oss till honom av fri vilja, än att han "tar" kontrollen över oss. Så frågan är lite felställd. | |
| Gunilla _ | 2013-07-01 20:33 | |
![]() | Porla; Jag är inte kristen - jag har den rätten! ;) Nä, skämt å sido; jag ifrågasätter hur man kan tro på hela gudsfenomenet utifrån hur världen har sett ut och ser ut än idag. Vill du påstå att jag med det fördömer så får du förstås tycka det men var lugn - jag är helt ofarlig. | |
| Aquila1 | 2013-07-01 20:43 | |
![]() | Gillar Gunilla_! | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-01 20:43 | |
![]() | Jag är inte kristen, men en sak jag vet jag och det är att jag inte har en aning om varför vi finns här på jorden. De kristnas tro kan vara lika bra som någon annans tills någon har facit. Man behöver inte säga att deras tro är osund, att dom saknar sunt förnuft osv, Det är väl att fördöma andra, eller? | |
| siwu | 2013-07-01 20:45 | |
![]() | Ingson svarade inte på min fråga.....! | |
| Gunilla _ | 2013-07-01 20:51 | |
![]() | Du syftar på detta Porla..? ” Porla: Jag ser religion och all annan lära som ett smörgåsbord. Jag tar det jag vill ha själv. Det är väl det som är religionsfrihet. Fattar faktiskt inte varför man har en sån j-a taskig inställning till folk som är snälla att svara på frågor. Gunilla: Att välja det du vill ha själv är nog synonymt med "sunt förnuft" Porla. Det är det vi som inte kallar oss religiösa använder oss av tror jag. Rultatultan: @Gunilla Religiösa människor har mao inget sunt förnuft? Gunilla: Det har ni säkert Rultatultan - men ni verkar anse att det beror på gud istället för på er själva. Vilket, i min värld, är aningen osunt.” = icke religiösa kallar det sunt förnuft, religiösa kallar det ”Gud”. | |
| ingson | 2013-07-01 21:04 | |
![]() | Siwu Jag tycker att din fråga är otydlig. Menar du allt levande? Menar du endast människor? Alla däggdjur? Inkluderar du assisterad dödshjälp? Men i huvudsak håller jag med. Har du någon kommentar till mitt ofullständiga svar? | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-01 21:11 | |
![]() | Ok jag inte låta bli :) jag vill svara på frågan riktad till ingson, klart världen skulle vara bättre utan "dräp", vem tycker inte det??? Samtidigt undrar jag varför man talar i gåtor och envisas med att hänvisa till budorden. Allt finns i Svea Rikes lag. Varför läser ni inte den? Jag menar seröst och undrar om någon vill svara. | |
| siwu | 2013-07-01 21:13 | |
![]() | Med dräpa menar jag mord....krig, överfall egentligen allt våld. Anser inte att lejonet ska räknas med när den fäller en antilop. Djur dräper väl för att de behöver mat? Assisterad dödshjälp anser jag inte heller vara mord, ser det som att människans vilja går i uppfyllelse när eländet bara ökar och antagligen en smärtsam död är nära. Det är väl mer medlidande. Men straffbart i sverige va? | |
| siwu | 2013-07-01 21:14 | |
![]() | Little stalin Ingson frågade ju om det fanns något moraliskt rättesnöre i bibeln! Är det då konstigt att jag hänvisar till budorden?? | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-01 21:19 | |
![]() | Din fråga var om världen skulle vara skönare utan dräp, eller hur? Kan du svara på min fråga är du snäll. | |
| siwu | 2013-07-01 21:22 | |
![]() | Vad var din fråga?? Om jag läser svea rikes lag? Inte pärm till pärm men jag känner till den ja. Budorden är som sagt budorden. | |
| ingson | 2013-07-01 21:26 | |
![]() | Fel siwu Jag påstod att bibeln inte var ett exklusivt moralisk rättesnöre samt att bibelns ors inte var absolut imperativa. Jag frågade inte om det fanns några moralregler. Sant är att man bl.a kan läsa du ska inte dräpa. Men i samma bibel dräper gud hejvilt. (fast det kallas visst inte dråp när det är gud) Och dessutom dräper människor varandra friskt med såvitt jag kan förstå guds goda minne | |
| siwu | 2013-07-01 21:31 | |
![]() | Fel ingson Du frågade efter moralisk ståndpunkt i bibeln. Jaha, du ska inte stjäla....., ha begär till din nästa Ska du hävda nu att Gud gjorde det med?? Väntar med spänning | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-01 21:35 | |
![]() | Men kära du. Detta är tvåtusentalet. Hur kan du undra vad gud gjorde för tre tusen år sen. Skulle det vara relevant idag? | |
| kajix | 2013-07-01 21:35 | |
![]() | dräpa och döda är inte samma sak? | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-01 21:37 | |
![]() | Mer moral från bibeln: Du ska inte bära polyester! | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-01 21:39 | |
![]() | Eller: Du måste frigiva dina hebreiska slavar efter sju år. Hmm, okej, jag vill ha slavar, jag tycker att vi använder moralfrån bibeln! | |