Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| siwu | 2013-07-01 21:39 | |
![]() | Kära du, därför att jag och fler med mig tror att Gud är sann och verklig. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-01 21:44 | |
![]() | Jag respekterar din tro. Jag begriper bara inte varför du tror som du gör. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-01 21:49 | |
![]() | Du verkar ung och stark men "såld" till nån slags gammal saga. Ta inte illa upp, jag är bara totalt oförstående. | |
| siwu | 2013-07-01 21:51 | |
![]() | :) nä så kan det va Jag undrar också en massa saker, om liv o död. Tror det är viktigt att ifrågasätta och fundera över vad som sker. | |
| siwu | 2013-07-01 21:52 | |
![]() | Jag har varit med om för mycket i livet, jag är inte ung o naiv..... | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-01 22:07 | |
![]() | Det är helt okej :) jag grubblar vidare en stund. | |
| ingson | 2013-07-01 22:14 | |
![]() | Siwu Nu ljuger du. Läs igen vad jag skrev 30/6. 23:11 | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-01 22:16 | |
![]() | Little starlinn,svearikes lag kommer från bibeln,och svearikes lag är inte komplett,den gyllene regeln saknas o,h en hel del annat | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-01 22:17 | |
![]() | Little starlinn,svearikes lag kommer från bibeln,och svearikes lag är inte komplett,den gyllene regeln saknas o,h en hel del annat | |
| Sote | 2013-07-01 22:45 | |
![]() | Tja frågar du en väldigt djupt bokstavstroende muslim så är det väl ungefär på samma sätt med sharialagarna och koranen. Det gör det ju inte mer rätt än något annat eller fel heller för den delen. Det handlar ju bara om människor som tror till 100 % på det som står skrivet och tolkar det som det passar dom bäst. På samma sätt som fanatiska abortmotståndare i USA tar livet av lökare och utsätter abortkliniker för sabotage och attentat allt i Guds namn för enligt som så är det det enda rätta. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-07-01 23:14 | |
![]() | "Locomondo: Det handlar mer om att vi skall överlåta oss till honom av fri vilja, än att han "tar" kontrollen över oss. Så frågan är lite felställd." Såna här svar får mig att tänka på han som körde bilen i full fart genom Gamla Stan i Stockholm för ett gäng år sen för att "någon tog kontroll över honom" och styrde bilen dit. Med ett flertal dödade som följd bör påpekas... | |
| Claysune | 2013-07-01 23:53 | |
![]() | Till Locomondo. Inte var det Gud som styrde bilen i gamla stan den dagen du skriver om. att ha någon att skylla på görs ganska ofta.. | |
| Aquila1 | 2013-07-01 23:55 | |
![]() | Inte var det Gud som styrde då min kärlek försvann.........eller hur var det nu? | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-02 00:06 | |
![]() | ttiittii vad yrar du om nu att svea rikes lag kommer från bibeln? vart får du alla påhitt från? har du någonsin brytt dig om att kolla om en endaste av alla dina lögner stämmer? | |
| Kuralo | 2013-07-02 00:40 | |
![]() | Någon hade en fundering över om jag (tror det var riktat till mig) skulle kunna överge min tro på Gud...svaret måste bli att det tror jag inte, det har tagit mig ett helt liv och många snirkliga stigar för att ta mig där jag är idag. Jag har nog alltid i hjärtat haft min tro. Men det blir så konstigt när man hör saker som att "om Gud är allsmäktig, varför finns ondska, varför dör barn osv. Vi lever i kropp på jorden , utelämnade till oss själva så länge vi finns här. Men det finns nåt annat, nåt bättre , och Gud visar oss den vägen . Barn dör för att barn är också människor, människor drabbas av sjukdomar för att vi är i kött. Hur enkelt ska det behövas beskrivas? Alla religioner leder till Gud, men vi människor färgas ju av det land och den kultur vi växer upp i/med. Det gör även buddismen fast många tror motsatsen pga att Buddha var människa. Att nå upplysning är faktiskt att träda in i Guds rike. Oj nu kommer John blund.... | |
| siwu | 2013-07-02 07:00 | |
![]() | Ingson du undrade om det är möjligt att visa på att bibeln kan vara en moralisk vägledning, jag hänvisade till ett budord. Du verkar lite grinig som kallar mig för lögnare, det kanske är du som uttrycker dig fel och sedan vill du inte få svar. Det är ju självklart att jordelivet skulle bli mer harmoniskt om människor slutade döda och misshandla varandra. | |
| Bim1964 | 2013-07-02 08:55 | |
![]() | Tycker att bibeln är full av motsättningar. Men det är upp till var och en som läser att tolka den på sitt sätt. Som t.ex. Öga för öga tand för tand. Om jag skulle peta ut ett öga på min granne, så är det helt okey om han gör likadant tillbaka på mig. Så vi skulle vara kvitt liksom, brottet skulle vara "sonat". Behöver iofs inte vara grannen som petar ut ögat på mig, det kan vara någon annan med. Då undrar jag varför skall man vända andra kinden till? Om öga för öga fungerar lika bra. Sedan är det ju det där med Herrans tukt och förmaning. Tukt för mig är lydnad descplin och underkastelse och förmaning är en massa förbud och nej. Och ändå så är Gud nådig och man får syndernas förlåtelse. Men som sagt det är upp till var och en som läser bibeln att tolka den på sitt sätt. | |
| Rultatultan | 2013-07-02 10:32 | |
![]() | @Aquila1 Tror inte heller det var Gud som styrde när din kärlek försvann. Inte när min försvann heller. Eller när benskörheten kom och gjorde livet nästintill outhärdligt. Eller är cancern kom. Eller när... Shit happens i en fallen värld. Varför Gud tillåter det undrar jag mycket över. Vad jag vet är dock att han inte för ett ögonblick lämnat mig ensam i min smärta. | |
| Rultatultan | 2013-07-02 10:34 | |
![]() | @Bim Håller med dig. Det finns mycket som känns (och som kanske är) motsägelsefullt i bibeln. Glöm bara inte att med Kristus kom ett nytt sätt att förhålla sig till både evigheten, sin nästa och till Gud. I GT talas det om "öga för öga". Jesus däremot säger att vi ska vända andra kinden till. Jag väljer att lyssna på Jesus. Inte för att jag inte skulle vilja peta ut ett öga då och då...men för att jag tror att det i längden gagnar både mig och andra att låta bli! :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-02 10:42 | |
![]() | I går köpte jag en kylskåpsmagnet och på den gick att läsa: Gud älskar varenda kotte Halleluja | |