Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 18 961 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-04 16:21 | |
![]() | Det funkar inte alls. Migrationsverkets filial i just Västerås har av någon anledning inte lagt ut några bokningsbara tider. Kvinnan i kundtjänsten skulle säga till dem men efter sju timmar är det ingen förändring. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-04 16:23 | |
![]() | Ofta hör jag att folk säger att man ska kunna tåla saker som sägs här på forumet. Att det ändå bara är nätet. Men det kan jag inte alls hålla med om. För även om många ofta vill framställa sig som någon som inte tar internet på allvar, och även om man tänker att man är en sådan människa som låter saker och ting rinna av, så tror jag nog att alla har en gräns. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-04 16:24 | |
![]() | Det är alltså inte okej att håna andra så som jag tyckte att man gjorde igår. Inte heller är det ok att hoppa på någon som bett så mycket om ursäkt. | |
| Lillstölla | 2013-12-04 16:25 | |
![]() | Men fasen så irriterande Lady! Hoppas det blir ändring på det snart då. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-04 16:25 | |
![]() | Det finns helt klart många som häver ur sig saker för att jävlas men nu för tiden kan man inte säga något alls utan att någon tar illa upp och då är det väldigt lätt att allt faller till den nivån trots att inget egentligen borde ha lett dit. Nulltj är till exempel sakligheten själv och skulle aldrig mobba någon, ändå blir hon ofta anklagad för det eftersom folk inte klarar av att läsa ut vad som faktiskt står i hennes sakliga inlägg. Att inte blanda in känslor i sina argument betyder inte per automatik att man inte har några. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-04 16:26 | |
![]() | Haha. Ja, det hoppas jag också nu när migrationsverket tydligen surnade till över att jag inte har något uppehållstillståndskort. :P | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-04 16:27 | |
![]() | Det retar mig även att det kan ta upp till tio månader att bli medborgare i Sverige (den delen retar mig inte alls egentligen) och att de vill hålla på mitt pass under hela tiden (den delen retar mig som fan!). | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-04 16:28 | |
![]() | Jag tycker inte heller att nulltj verkar vara någon som gillar att mobba andra och jag tror verkligen inte att nulltj saknar känslor. Men igår så tycker nog jag att man gick lite för långt gentemot trådskrivaren. och nu pratar jag inte bara om nulltj, utan om många andra. Sånt som händer ibland i trådar. Man kan inte alltid ha kontroll över det man skriver, och ibland så sårar man andra även fast man inte menar något illa. Det gör jag också. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-04 16:30 | |
![]() | Jag pratar inte om just den tråden, utan överlag. Men jo, jag har läst igenom den tråden och håller med dig. Det är mycket fel i den tråden. | |
| Bitte - Administratör | 2013-12-04 16:30 | |
![]() | Precis Molle man ska minsann tåla för gör man inte det är man bara löjligt överkänslig , Detta har jag fått höra en jäklars massa gånger , i kommentarer om mig som person mitt utseende och tänka sig jag blev ledsen över att någon önskade mig död för att jag var så äcklig ,, men då lite får du väl tåla . Här skulle jag utan vidare kunna namnge flertalet som varit med i detta mot mig , men väljer att säga ingen nämnd Bitte aningen ironisk i inlägget | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-04 16:31 | |
![]() | Det du beskriver har inget med det jag pratar om att göra Bitte. Helt olika saker. Och nej, det är inte ok att någon får sådana saker slängda i ansiktet. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-04 16:34 | |
![]() | Hur som helst. Tråkigt att nulltj och andra ska behöva känna att de blir kallade för mobbare... Hoppas hon repar sig och kommer tillbaka! Jag och nulltj kommer kanske inte alltid överens, men om jag ska bortse från meningsskiljaktigheter och vara objektiv.... Jag tycker nulltj verkar vara smart, kreativ, duktig och stark. Finns mycket att beundra i hennes person. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-04 16:35 | |
![]() | Å Bitte <3. Det där är så tråkigt. Jag tycker du ska ha en eloge som fortfarande är kvar här :-) | |
| Lillstölla | 2013-12-04 16:36 | |
![]() | Men är det inte lite överkurs att hålla ditt pass under tiden? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-04 16:36 | |
![]() | Det var en träffande beskrivning av henne, Mollee. :) Man behöver inte alltid vara överens för att människor ska vara bra personer. | |
| Bitte - Administratör | 2013-12-04 16:37 | |
![]() | Kanske inte det men många med mig läser små gliringar till andra i många inlägg så är det , så nog är det del i det du skriver, är det någonsin roligt att bli omskriven i i trådar som vem vill du ligga med ?? Som jag blivit eller i andra trådar , det är fan rent elakt och reagerar man då är man känslig. För vissa är minsann bara ärliga med det de säger och har rätt att säga allt de tänker . Eller kanske inte det. Bitte | |
| Bitte - Administratör | 2013-12-04 16:42 | |
![]() | Och Molle , tack för de orden =) , Fast i bland undrar jag om jag är galen som är kvar , eller OK jag vet ju att jag är galen =) Bitte | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-04 16:47 | |
![]() | Det du pratar om är ren mobbing Bitte, och det är aldrig, någonsin ok. Punkt. Sen får man 'skylla' på vad man nu vill, det håller inte. Det jag pratar om är däremot sakliga inlägg som inte har något med några gliringar eller personangrepp att göra. Om det sedan kommer något som är lite ironiskt i själva diskussionen är en annan sak, så länge det hör till saken. | |
| hfranke | 2013-12-04 17:01 | |
![]() | Hej på er! Jobbar kvällen och maten är just serverad. Nu är det lugnt (förhoppningsvis) fram till sju, då det är kvällsfika. Idag var det allt ett segt pass. Klockan står still! Men vet ni! Jag har beställt en soffa, och det gjorde jag i söndags. Tänkte att jag får väl ett sms (som det stod i bekräftelsemailet jag fick...) om att "din soffa levereras (datum) klockan (tidspunkt).) Nej då. Halv tolv idag ringde det en chaufför från posten och meddelade att han skulle komma om tio minuter! Jag ifrågasatte att jag inte fått nåt meddelande, men ser ni, det får man inte när det är posten som kör ut! Va? Men jag har ju ett jobb att sköta! Nu var unga fröken hfranke hemma, så hon fick ta hand om det, men ändå, tror dom att folk inte har nåt annat för sig än att sitta hemma dagarna i ända och vänta lite sådär på måfå? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-04 17:10 | |
![]() | På tal om byråkrati och dess vara eller icke vara, hfranke? ;) Kul med en ny soffa. Och vad fort den kom. Jag har vänner som fått vänta i flera veckor på sin nya soffa. :D | |