Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-03 17:44 | |
![]() | LOA (law of attraction) är en "religion" som lär ut att om man bara tänker på rätt saker på rätt sätt så kommer universum att ge dig gåvor och hålla dig frisk. På samma sätt förklarar man sjukdomar och död att det måste vara personens eget fel som uppenbarligen inte har tänkt på rätt sätt, och således får skylla sig själv. Och det fantastiska med LOA är att man behöver inga bevis för att det är så, det räcker med att tro! | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-03 17:46 | |
![]() | Om du exempelvis får cancer så har du tänkt fel, men kan bota det genom att tänka rätt. Skulle inte det funka så har du nog tänkt fel ännu en gång. Inga bevis! Bara tro så funkar det! | |
| Rultatultan | 2013-07-03 17:48 | |
![]() | @chupa Ah. Det äckliga synsättet. Nä. Inte alls som LOA. Ljusår ifrån! | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-03 17:53 | |
![]() | Är det verkligen ljusår ifrån? Tror du på frälsaren så får du frälsning och förlåtelse, lever du i synd och utan att be om förlåtelse så får du ingen frälsning. Med andra ord, du måste tro, eller snarare sagt: "tänka på rätt sätt". | |
| Claysune | 2013-07-03 18:50 | |
![]() | "OM du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud uppväckte honom från de döda, skall du bli frälst. " | |
| ingson | 2013-07-03 18:58 | |
![]() | Allvarligt claysune Jag har fortfarande inte begripit vad det innebär att bli/vara frälst. Vilka är fördelarna jämfört med att vara ofrälst som ingson? | |
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2013-07-03 19:02 | |
![]() | Spännande fråga! | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-03 19:12 | |
![]() | Verkligen! | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-03 19:16 | |
![]() | Att komma in i pärleporten? | |
| kajix | 2013-07-03 19:51 | |
![]() | jag frågade redan på första sidan i den här tråden vad det innebär att bli frälst. jag fick inget riktigt bra svar. | |
| Rultatultan | 2013-07-03 19:51 | |
![]() | @chupa Ljusår. Och jag tror inte det avståndet räcker ens. Kristen tro handlar inte om att "tänka" sig till något eller "fråga universum om det du behöver så får du det"-dynga. (a la Oprah) ALLA lever i synd. Frälst eller inte. Tror jag på Jesus så blir jag i Guds ögon rättfärdiggjord genom honom (Jesus alltså) och hans död på korset. Syndar gör jag ändå. (Inte med vett och vilja eftersom jag faktiskt "vänt blad" och följer Jesu väg så gott kan. Men syndar gör jag) Att tro är inte att tänka sig till något positivt i sitt liv. Att tro på Kristus är att vandra genom livet med honom. | |
| Rultatultan | 2013-07-03 19:52 | |
![]() | @chupa Och det där med cancer funkar VERKLIGEN inte. Fel person att slänga ut den kommentaren till. | |
| Måns_E | 2013-07-03 20:23 | |
![]() | Jag syndar inte, jag tror inte på synd. | |
| Claysune | 2013-07-03 20:48 | |
![]() | Måns: menar du att göra allt möjligt ont inte är synd?? | |
| Claysune | 2013-07-03 20:51 | |
![]() | Skriften säger att syndens lön är döden. Tänk efter ! | |
| kajix | 2013-07-03 20:59 | |
![]() | på tal om pärleporten så spelade p1's andliga sånger en fullständigt fantastisk version av "han har öppnat pärleporten" med winifred larson för någon vecka sen. | |
| Gunilla _ | 2013-07-03 21:02 | |
![]() | Claysune; det är ju lugnt - bara att be om förlåtelse... Är det inte det som är problemet med allt elände som sker i religionens namn? | |
| Claysune | 2013-07-03 21:09 | |
![]() | Till ingson: m fl. Kära vänner!! Frälst /ofrälst vad frågan. Med Bibeln som bakgrund skall jag i korta ordalag förklara. Synden kom in i världen och Gud och synd kan inte gå ihop. Manniskan blev syndare och var då borta från Gud. Gud Sände Jesus till jorden. Blev född för omk 2000 år sedan. Han offrade sitt eget liv för att försona min/din synd . Tar man då emot detta erbjudande från Gud så ser han dig genom Vad hans Son gjorde och att priset för min synd har Jesus betalt och jag är frälst om jag tackat ja till erbjudandet. Om inte så är jag ofrälst. enklare än så kan jag inte skriva. Med vänlig hälsning. c-s | |
| Måns_E | 2013-07-03 21:10 | |
![]() | Vad då ont? Då måste man börja med att definiera gott och ont. Det händer att jag begår moraliskt tveksamma handlingar, men synd tror jag inte på. Även ondska är ett begrepp som jag tycker är ganska flummigt. | |
| Rultatultan | 2013-07-03 21:12 | |
![]() | @Måns_E Definitionen på "ont" är inte nödvändigtvis taskiga handlingar vi själva begår, utan synd i allmänhet. Synd som betyder att "missa målet". Målet som är en frisk relation med Gud. | |