Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 823 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-25 22:37 | |
![]() | Jag har skrivit så tråkiga och okreativa rapporter att du skulle ha mardrömmar i veckor om du läste dem | |
Tess 08 | 2008-10-25 22:38 | |
![]() | Jag är så illa tvungen för att bli godkänd på kursen!!! Den är ju ett par poäng och själva rapporten blir väl så som en rapport är... Men att skriva den är ju lika tråkigt som att se färg torka! (nej, f*n, att se färg torka är nog roligare) | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-25 22:38 | |
![]() | Jag retar mig på att jag är för seg i pallet för att hänga med i ert tempo och bidra med något ens tillnärmelsevis roligt. | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-25 22:39 | |
![]() | vad handlar den om för osexigt ämne - för jag utgår ifrån att det är lite osexigt med tanke på den nivå av entusiasm du utstrålar | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-25 22:39 | |
![]() | Sylvia PLATH- du skrev: "Såg just en kille som såg ut som fotbollssupporter logga in, och det påminner mig om att jag retar mig på vuxna män som beter sig som barn bara för att de råkar gilla fotboll. Jag menar, en hel flock aphannar (iförda kepsar med "klappande händer", orange peruk, krigsmålat ansikte) som gapar patetiska glåpord till motståndarlaget... eh, kom igen! Och sen allt detta meningslösa våld som uppstår mellan supporters - beklämmande. Borde inte lekfullhet och glädje förena dessa människor, vad är problemet?" Läs lite böcker om ämnet, varför det är mer en lek. Det är alltför komplicerat. Men det finns en hel del sköna citat om hur en person som inte gillar ett lag aldrig kan förstå en människa som älskar ett lag och vice versa. sen tänker jag skriva det viktigaste i CAPS. =) DET DU BESKRIVER ÄR EN BONDE EL EN BARNFAMILJ PÅ EN LANDSKAMP. ELLER EN HOKKI-SUPPORTER. Ingen som gillar klubbfotboll i Sverige klär sig så. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-25 22:40 | |
![]() | sen är det sjukt mkt tjejer på AIKs matcher iaf. Och många rockers | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-25 22:41 | |
![]() | Nu Sylvia, tycker jag att du bidragit med en otroligt rolig text Den här debatten ska bli intressant, jag lutar mig tillbaka och mular i mig en påse snask | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-25 22:41 | |
![]() | sjukt mycket tjejer? Det skulle kunna vara förklaringen till att alla dessa män sluter upp? :) | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-25 22:43 | |
![]() | Ha ha, det är möjligt, Lejon. Men det är ju de dårarna som sticker ut och ger fotbollssupportrar a bad name! Jag gillar fotboll och retar mig på idioter som förstör sporten, hur de än råkar vara klädda. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-25 22:46 | |
![]() | Notera att jag aldrig sa något nedsättande om att som vuxen man gilla fotboll eller vara lojal med sitt lag. | |
mrperfect | 2008-10-25 22:52 | |
![]() | SylviaPlath det gör inget, bara du visar din väna nuna så blir man på gott humör :) - man MÅSTE inte vara rolig alltid här inne- säger dom ... | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-25 22:55 | |
![]() | Jag älskar klasslösheten på Råsunda- Att man spelar Punk, att man spelar Glasvegas i halvlek o att moderater och vänsterpartsister, som inte känner varandra, kramas o sjunger samma sånger. Jag älskar kärleken som alla delar där. Jag älskar att se hur barnen storögt tittar på Gnaget. Hur stor glädjen är när barnen får träffa och se sina idoler spela. Att media vill svartmåla oss alla är tragiskt, Fick med min mamma på en match i år. Min mamma beskrivs nog bäst som en klassisk och fin dam. Mycket proper och elegant. Hon va skeptisk innan. Men hon kunde inte förstår hur roligt det var och var än mer frågande till att folk bara skrev hemska saker i media. Alla sjöng ju. ALLA. Så trevligt. Det blev en hel del matcher till. | |
mrperfect | 2008-10-25 22:58 | |
![]() | Men slagsmålen och andra obehagligheter har ju inte alls med fotboll att göra :/ | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-25 23:00 | |
![]() | JAg älskar se överklassdamer sjunga "Snuten spejar och dom tar" - en rad i låten som alltid spelas och sjungs när spelarna kommer in. Alla ler vid dessa rader. Vi sitter på familjeläktaren och ser hur ironin går hem. Om det fanns lite mer av all den ironi som finns vid matcherna ute i samhället iö skulle det inte skada. Bengaler är inte huliganism- ståplats är inte huliganism. PUSS PÅ ER. Hälsn/ jag och mina kära och närmaste som alla är AIK-are. Förutom släkten i Småland då. | |
DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-10-25 23:01 | |
![]() | linn: det är ungefär så sylvia har uttryckt det.. :) | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-25 23:02 | |
![]() | jag irriterar mig på att mrprefect ansåg det nödvändigt att lägga till det han just skrev. Vilken tur, annars kanske någon trodde att jag tyckte. Barn som är höga på helium-ballonger, som delas ut gratis, bits hårdare än en järv. Crazy Kids | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-25 23:04 | |
![]() | Linn- jag kan länka till en massa bilder av hur det ser ut på läktaren på Råsunda- Jag kommer ihåg hur chockad jag var av hur mkt tjejer det var på AIK-matcherna jämfört med hur det var på Sirius matcher när jag var liten pojke. Japp, redan som lite pojke var jag sociologiskt lagd. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-25 23:07 | |
![]() | Lejonmix, läste du ens vad jag skrev? "Borde inte lekfullhet och glädje förena dessa människor, vad är problemet?" Du behöver alltså inte försvara din kärlek till fotbollen, för den har jag ingenstans klagat på. Fotboll fyller en viktig social funktion och är skön underhållning - befriad från idioter så blev den ännu bättre. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-25 23:10 | |
![]() | MrPerfect: Tack. :) | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-25 23:13 | |
![]() | jo jag läste. Men jag ville bara slänga lite kärlek runt mig=) Inte menat att låta som om jag nagga på dig. Sen ligger det många historiska orsaker kring fotbollens utveckling under det industrialiserade och urbaniserade städer i England som tyvärr gör att en del anser att slagsmål hör till. Dock är passionen för sitt lag och s.k. fiender viktig att ha för ett lag. Det skapar intresse och rivalitet som förhoppningsvis, och oftast, stannar vid nidramsor. Det lustiga är ju att inga andra än just Djurgården vill ha upp AIK till Elitserien mest av alla andra=) hm i hokki asså=) Me don´t wanna fight with u SP | |