Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-03 22:17 | |
![]() | ok sorry om jag missförstod då, och du kan visst föra en normal konversation. Men kan du förklara en sak... hur kan det vara så att om man istället för att träffa gud träffar små gröna män i ett UFO som också får en att må sådär jättebra, då är man helt plötslig vimsig i huvudet och bör undersökas? Speciellt om man säger att man VET att det finns små gröna män i ufo's som åker runt och välsignar folk. För mig är det där naturligtvis ett helt vimsigt scenario. Men så även att man skulle bli frälst av Jesus och ha uppenbarelser och sånt. | |
| Rultatultan | 2013-07-03 22:17 | |
![]() | @Mollee2 Absolut! Det finns gott om människor som gör goda och osjälviska saker, som sätter sig själv i andra och tredje rummet och ger helt och fullt av sig själva till och för andra. Jag känner en och annan sån person själv och jag är full av beundran! Hm...är det vägen till målet eller målet i sig som är viktigt? Eller viktigast...Den tål att tänkas på. Så här lite snabbt skulle jag nog säga både och. Men jag ska suga på den tanken lite i kväll. Den var ny! :) | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-03 22:18 | |
![]() | Jag undrar en sista sak. Tänk om man som individ verkligen vill bli fräslt och önskar att man trodde på Jesus, men trots detta inte finner den inre tron trots att man försöker... vad gör man då? Är tro något som kommer genom en själv, eller genom andra? Om man föds i en familj som tror på Gud, så är det ju lättare att värderingarna förs vidare... samma person kanske inte alls hade trott på Jesus Kristus om den hade fötts i en buddhistisk familj. Är inte det orättvist att en del föds i familjer där Jesus och Gud inte är närvarande, om frälsning innebär att man måste tro på Gud? Det är ju ganska lätt att man tar över de värderingar och den tro som finns i den omgivande miljön tänker jag.... Varför skapade Gud andra religioner, och därmed förhindrar att vissa människor får möjligheten till frälsning? | |
| Gunilla _ | 2013-07-03 22:21 | |
![]() | Rultatultan; vad jag tänker på? Tja... enligt Mosebok så är det förbjudet att * äta fett * äta blod * ha håret löst * äta djur som både idisslar och har klövar (enligt Bibeln idisslar haren) * äta fyrfotadjur som har tassar * att gå i kyrkan inom 33 dagar från att ha fött en pojke * att gå i kyrkan inom 66 dagar från att ha fött en flicka * bära kläder vävda av två slags garn * arbeta på vilodagen Den är lite skoj den där boken! :) | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-03 22:22 | |
![]() | Ja, varför kan inte gud låta alla födas med att tro på honom? Han har ju uppenbart styrt med en hel del andra grejer. Vi kan ju till exempel inte flyga, och vi kan inte andas under vatten. Redan där har Gud begränsat vår frihet. Varför skulle han inte lika gärna kunna göra oss troende från födseln allihop? | |
| Rultatultan | 2013-07-03 22:26 | |
![]() | @Gunilla Jag tror jag skrev något om det tidigare - eller så var det någon annan. JAg är inte jude och lever därför inte efter judiska förhållningsregler och lagar (som matregler, förhållningsregler som gäller rening efter död och barnafödslar, menstruation och sex mm). Jag vet inte om dagens judar gör det heller? @chupa och Mollee Återkommer när jag sugit lite på era tankar! Ha en go kväll :) | |
| Gunilla _ | 2013-07-03 22:28 | |
![]() | Rultatultan; Är det så att det som står i den kristna bibeln vid behov är judiskt så då behöver man inte följa det..? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-03 22:32 | |
![]() | Rultantultan. Jag är faktiskt väldigt spirituell av mig trots att jag ibland ifrågasätter det som står i bibeln. Jag ifrågasätter därför att jag genuint vill veta, inte för att jag föraktar tron på Jesus Kristus och inte heller tron på Gud. Jag tycker det är fint med religioner och andlighet, så länge det uttrycks under kärleksfulla former. Men ibland kan vissa tolkningar av olika läror göra mig orolig inombords. Jag uppskattar att du tar dig tid att reda ut vissa begrepp, och besvarar mina frågor. Är inte så påläst när det gäller varken bibeln i sig, eller kristendomen på det stora hela! | |
| Måns_E | 2013-07-03 22:35 | |
![]() | Jesus var väl jude? | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-03 22:50 | |
![]() | Som "utomstående" ser jag bara ett hopkok, en en sörjig soppa. Ingen, verkligen kan redogöra och reda ut vad som ska gälla och inte gälla. Vem ska man tro på tro på... | |
| ingson | 2013-07-03 22:57 | |
![]() | Här MånsE är något att fundera över för dig som förtjänstfullt kämpar mot inskränkta rasister: Är gud rasist som gör stor skillnad på olika folkslag? | |
| ingson | 2013-07-03 23:01 | |
![]() | Ledsen claysune och rultatultan men jag förstår fortfarande inte efter era förklaringar vad poängen blir med att vara frälst. Jag är redan tillfreds med livet, vilken bonus ger en frälsning mig? | |
| Gunilla _ | 2013-07-03 23:04 | |
![]() | Att du blir ännu mer tillfreds när du är död..? Det är ungefär det enda jag har klurat ut av det hela. | |
| Göran A | 2013-07-04 05:52 | |
![]() | Till dig som inte är kristen: bibelfokus.se/inte_kriste n EVANGELIUM: Guds erbjudande om försoning och evigt liv: bibelfokus.se/evangelium Hålla lagen eller lyssna i tro? bibelfokus.se/blogg/12020 5 | |
| ingson | 2013-07-04 08:18 | |
![]() | GöranA Tack för länkarna. Jag har skummat samtliga. Men bibelfokus/evangelium och då särskilt punkt 9 har jag läst noga. Den viktigaste och dominerande bonusen ett evigt liv är något som jag absolut inte vill ha , snarare vore det ett straff. Kan gud gilla mig ändå? | |
| kajix | 2013-07-04 08:41 | |
![]() | hur vet man vad i bibeln som är judiska lagar och levnadssätt och varför är dessa inte borttagna? jag hoppas att kristna inte får för sig att det är ok att döda. då lär vi få se ett blodbad utöver det vanliga. | |
| Claysune | 2013-07-04 09:24 | |
![]() | Kajix: Här har du rätt, det vore fruktansvärt om de kristna skulle få för sig att det är ok att döda. Jesus kom för att ge liv, ja, liv i överflöd. (Jh.10:10) | |
| Claysune | 2013-07-04 09:44 | |
![]() | Till Ingson: Du liksom jag är en människa, Till skillnad från djuren är det så att vi har evigt liv om vi vill det eller inte. Då får man välja, Ett liv i kärlek fröjd och glädje tillsammans med alla som tagit emot vad Gud har förberett för dem, eller ett liv tillsammans med dem som förkastat Guds erbjudande. Jag vill det bästa för dig, hoppas du förstår vad jag menar. Med vänlig hälsning. c-s | |
| dinodog | 2013-07-04 10:53 | |
![]() | Hm evigt liv låter inget vidare. Tänk på alla som dog i koncentrationslägren. Skall de behöva möta sina bödlar i all evighet. Har lite svårt att föreställa mig att man förlåter sin bödel. Och man ska ju inte dräpa enligt budorden. Och ändå får man syndernas förlåtelse. Och vem har bestämt/eller sagt att djuren inte har evigt liv? Dom har en själ precis som oss människor det är jag övertygad om. Lite märkligt att man tror på evigt liv och inte tror att döda kan komma tillbaka i andlig form. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-04 14:17 | |
![]() | Tillfreds och frälst. Jag tror det kan ha samma betydelse faktiskt. | |