Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-04 14:42 | |
![]() | kajix,för att inget får tas bort eller läggas till i bibeln | |
| ingson | 2013-07-04 18:04 | |
![]() | Claysune Angående det du skrev 9:44. Vad jag förstår har du inte stöd för det, varken från veteskapen eller från bibeln. Så tills vidare betraktar jag det som hittepå från dig. Och sånt tycker jag man ska vara försiktig med., det kan såra en del människor. | |
| Triss - Ej medlem längre | 2013-07-04 18:19 | |
![]() | ttiittii, i den här tråden har många kristna sagt att man kan bortse från både det ena o det andra i bibeln. Det är väl som att dra ifrån? | |
| Kuralo | 2013-07-04 19:13 | |
![]() | "OM du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud uppväckte honom från de döda, skall du bli frälst. " AMEN...tack Claysune Shulten: Naturligtvis så kan jag inte beskylla barnen i Afrika för att de svälter osv. Men de lever förmodligen i ett land som har ett taskigt statsskick, med ledare som hellre skor sig själva först och främst. Det finns säkert tusen saker att nysta fram som leder till att barn svälter. Fortfarande har det inget med vår Gud att göra - som jag ser det. Lev ett så enkelt och glädjefyllt liv som du kan tillsammans med dina medmänniskor, de du inte kan ta till dig och älska- lär dig acceptera dem. Träna dig på att tänka goda tankar, träna dig på att känna tacksamhet och lär dig framförallt att förlåta. Kan och vill du sen överlämna dig i tro till Gud så är det väl underbart. | |
| Gunilla _ | 2013-07-04 19:46 | |
![]() | Kuralo; det gör jag dagligdags - jag har mitt liv här på jorden och gör det bästa av det. Har tänkt bli katt i mitt nästa liv så jag behöver ingen gud :p (Lyssnade fö på Göran A's första länk - mycket behaglig röst men han övertygade inte. Trots "förtroligheten" om hur kyrkan är och drivs (dvs. inte i gängse människas smak).) | |
| kajix | 2013-07-04 20:11 | |
![]() | ttiittii, varför får inget tas bort eller läggas till i bibeln? | |
| Kuralo | 2013-07-04 20:16 | |
![]() | Så du tror på ett liv efter detta livet trots allt då? Jag skulle hellre välja fågel om jag nu var tvungen att välja :) men nu är jag människa och jag kan inte födas till nåt annat än människa heller. Men det är väl jättebra att leva i medvetenhet. | |
| Gunilla _ | 2013-07-04 20:19 | |
![]() | Kuralo; nä, det gör jag inte. Varken som människa, katt eller ängel. Tanken är vacker, men förnuftet säger nej :) | |
| Kuralo | 2013-07-04 20:25 | |
![]() | Till alla som funderar över livet och döden också för all del så finns det en kvinna som heter Sylvia Browne som skrivit många och häpnadsväckande böcker. Mycket att svälja men riktigt intressant bitvis :) | |
| Göran A | 2013-07-04 20:36 | |
![]() | Här är lite om det teodiceproblemet också: www.bibelfokus.se/qu...io n/110618 | |
| kajix | 2013-07-04 20:56 | |
![]() | om sylvia browne har samma träffsäkerhet om döden som hon har om livet... tja | |
| Kuralo | 2013-07-04 21:28 | |
![]() | Men bitvis väldigt intressant tycker jag även om mycket är lite för svårt att svälja för min del. Lite förvånad att du läst henne :) Ser du dig dom en sökare kajix? | |
| ingson | 2013-07-04 22:18 | |
![]() | GöranA Din länk om teodiceproblemet=Gud tycker fn lidandet på jorden är bra=man kanske ska arbeta för att öka lidandet | |
| Claysune | 2013-07-05 00:08 | |
![]() | Till Ingson: Om jag på något sätt sårat dig så ber jag om ursäkt, förlåt! Med vänlig hälsning. c-s | |
| stuvelsberg | 2013-07-05 06:20 | |
![]() | Varit bortrest ett tag men kan notera att inget nytt har hänt, gudomligheten är fortfarande ofattbar och ostyrkt, därmed samma läge, och ttiittii som påtalat att ingen längre anser att kvinnan ska tig, den troende kan mycket väl släppa in en icke troende i sitt hem,bögar behöver man inte stena till döds etc., fortsätter att påstå att inget ska läggas till eller dras ifrån, nå, hur ska du ha det ttiittii? | |
| stuvelsberg | 2013-07-05 06:21 | |
![]() | Dras ifrån i bibeln skulle det vara men det förstås säkert. | |
| stuvelsberg | 2013-07-05 07:58 | |
![]() | Göran A hänvisade till bibelfokus och efter att jag läst det kan jag enbart konstatera att det gör ingen klokare, dessutom haltar texten avsevärt. Meningen med att lida är tydligen begränsat till dom underordnade, sen var det nån som sa att i en del stater beror lidandet på onda ledare? vilka vi jua ska se upp till och inte ifrågasätta enl. bibeln och dom kristna?? Det motsägelsefulla med religionen växer sig allt starkare, liksom ofönuftet och det alltigenom ologiska.Det blir väl så eftersom allt är en konstruktion av människan själv. | |
| Claysune | 2013-07-05 10:14 | |
![]() | Stuvelsberg: välkommen tillbaka, Du har faktiskt många åsikter om allt vad kristendom heter. En hypotes: Vad skulle ske om det visade sig att du hade fel och de kristna rätt. I så fall vad tror du? från min sida vill jag det bästa för dig. Hoppas du förstår vad jag menar. Med vänlig hälsning. C-s | |
| stuvelsberg | 2013-07-05 10:27 | |
![]() | En oerhört hypotetisk fråga, men ska man spekulera tror jag inte för ett ögonblick att en. ev. gud som besitter allvetande, allsmäktighet, är övernaturlig och outgrundlig skulle kunna bortse från det faktum att en tro in blanco ifrågasätts av en förnuftig människa utan skulle snarare se till ens framfart i livet och vad man gjort, allt annat skulle vara omöjligt att förknippa gud med, om ni har rätt, alltså även karaktärsdragen etc.Men den spekulationen är ointressant eftersom ingen av oss får reda på det. | |
| kajix | 2013-07-05 12:00 | |
![]() | Claysune, vad skulle ske om någon av de andra tusentals religionerna stämmer? Jag är bara en gud mer ateist än vad du är... | |