Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 18 961 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:23 | |
![]() | Solen!!! Hur är det med dig? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:23 | |
![]() | Jo tack, det är bra. Hur står det till med dig själv, kära Bucket? | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:25 | |
![]() | Kul att höra att det är bra! Just hemkommen från julbord. Haft en jättekul diskussion med min största antagonist på firman :) | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:27 | |
![]() | Det låter som att du potentiellt haft en bra kväll. Sånt gillas! Vad är det du gör? | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:27 | |
![]() | Otroligt intressant att prata privat när man är van vid att stångas dagligen i yrkeslivet. SÅ lärorikt att prata med folk som har ett helt annat perspektiv. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:29 | |
![]() | Det är det absolut! Jag gillar sådana diskussioner. Jag behöver inte gilla personer för att de ska berika mitt liv heller, så egentligen har jag möjlighet att utvecklas varje dag. Synd att jag är lite för lat för att göra det, bara. :P Var h*n som du tänkt dig? | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:29 | |
![]() | Jag driver ett investeringsprojekt. Ska bygga en ganska stor och dyr fabrik. Driftchefen som ska ta över min fabrik 2015 kan man inte ha i samma rum som mig i vanliga fall, men i kväll med ett par öl som smörjmedel hade vi världens mest intressanta samtal. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:31 | |
![]() | Kul när sånt händer. Det får en att tänka efter en vända till. :) Själv sitter jag och svär över migrationsverket. Fortfarande. Hur jag än kollar så verkar jag körd. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:32 | |
![]() | Vad jobbar du med själv? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:33 | |
![]() | Jag jobbar på ett korttidsboende (avlastning för föräldrarna) för multihandikappade barn och ungdomar. Men i natt jobbar jag inte. :) | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:34 | |
![]() | OK, har förstått att du jobbar mycket natt. Svårt att släppa den dygnsrytmen? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:36 | |
![]() | Jo, jag jobbar 65% natt och 10% dag. Jag har aldrig haft problem med att ändra tillbaka, så att jag är vaken nu beror mest på att jag generellt har lätt att vara vaken på natten. Det är anledningen till att jag bad att få jobba natt ett tag. Var ju ändå vaken. :) | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:37 | |
![]() | Trivs du? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:39 | |
![]() | Oftast. De gånger jag inte gör det beror det mest på att vi förväntas hinna med en massa papperarbete mitt i allt, vilket tar tid från barnen. Antingen det eller att jag tröttnar på att lyssna på kärringmaffian jag jobbar med när de mer än gärna påminner alla om vad och hur de gjorde 'på landstingstiden', vilket är ganska länge sen nu. :P Gillar du ditt jobb? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:41 | |
![]() | Men vad fan? Ska jag behöva åka till Örebro när det finns en filial här i stan? Vilken otroligt korkad lösning. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:46 | |
![]() | Det är väl generellt så att samhället gått i en riktning där man skär ner på overheaden (administrativ personal i det här fallet) och lägger över dessa uppgifter på dem som har kompetens för kärnverksamheten, vilket gör att det blir mindre tid över till att göra det jobbet egentligen går ut på. Tråkigt på alla sätt och en grav felprioritering enligt mig. Lärare ska undervisa, läkare ska vårda. Till exempel. Enligt mig. Jodå, jag får den egomassage jag behöver i jobbet. Helt fel bransch i förhållande till min utbildning men ett gigantiskt och utmanande projekt, så jag är rätt nöjd. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:48 | |
![]() | Jag gillar egomassager. De passar min hybris otroligt väl. ;) Jag älskar att jobba med barnen. Det ger så otroligt mycket i gengäld. Ja, inte när de sover då, men annars. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:49 | |
![]() | I övrigt håller jag med dig om felprioriteringen och vad respektive arbetskategori ska lägga sin tid på. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:54 | |
![]() | Jo, jag tror att nedskärningarna på administrativ personal inom till exempel vård, skola och polis är otroligt dum. Att det minskar effektiviteten borde vara uppenbart, men dessutom är det knappast så att det minskar kostnaderna. I alla fall inte om man använder ett mätetal som vi skattebetalare bryr oss om. Till exempel "Hur mycket vård får vi för varje skattekrona" eller "Hur många bovar fångar vi per spenderad krona på polisväsendet". | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-05 02:56 | |
![]() | Jag bekymrar mig mig över 'hur mycket hinner jag hjälpa det här barnet', 'hinner jag lyssna och vara lyhörd' och 'hinner jag sitta i soffan, krama om barnet och ge den lite kvalitet i tillvaron, utöver den rena omvårdnadsbiten'. | |