Spelrum
Giraffen | 18 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 9 |
Inloggade | 28 |
Mobilspel
Pågående | 19 790 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-03 21:29 | |
![]() | Jag gör varma mackor på lite olika sätt. Jag skulle kunna skriva en bok om saken. Visserligen en ganska liten, men huvusaken är ju att det står något bra i den. Jag fick t ex en bok i present som hette "Gemenskap" av min bror en gång. Den innehöll några ordspråk, ungefär 10-20 stycken. Och en bild på varje sida också. Det var den boken det. Om jag fick betalt som en amerikansk författare skulle jag säkert också kunna fylla ut boken med lustiga anekdoter och överflödiga meningar som inte hade med varma mackor att göra alls heller. Till syvende og sidst skulle boken antagligen bestå av tre recept på varma mackor, och en massa bilder. Kanske några trendiga citat och ordspråk som jag kläckt vid spisen, eller bilder på mig när jag går runt med en dramaten på ICA Maxi. Detta återstår att se. Recepten skulle nog bli något liknande dessa: 1. Pizzabellor - norwegian version: Ta (god!) köttfärssås/tomatsås som lagats tidigare, lägg på rostade kneippbrödskivor, och lägg ostskivor ovanpå (valfri sort, gärna lagrad), och krydda med lite oregano på toppen. In i varmluftsugn ca 10 minuter på ca 200 grader tills osten smält och blivit lite brun. 2. Pizzabellor - deluxe vego edition: Ta några fazer runda rågbullar av något slag, och bred på smör. Lägg på tomatskivor och sockra lite lätt med rörsocker, och häll på lite grön krydda som inte är oregano, utan den där som är god till tomat, vad den nu heter. Jag har nämligen hjärnsläpp pga matbrist, eftersom jag inte lyckats komma iväg och köpa någon mexikansk pizza. Det börjar på "b" tror jag. B.. ba... är jag på rätt spår? Hur som helst gör rörsockret att tomatens arom tränger fram lite bättre. Svartpeppra lite. På detta lägger man ost och lite grillkrydda samt oregano. In i ugnen tills det är klart! 3. Krossa vitlök och soltorkade tomater samt sambal oek, socker, salt, olivolja i ett glas. Det ska bli en fin sås, som bres på några mackor så att de täcks helt. På detta häller man sedan eventuellt lite oliver, eller champinjoner, eller annat gott. Sedan häller man på stark riven ost (t ex texmex), och värmer tills det blir ätbart. | |
Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-03 21:30 | |
![]() | Retar mig _lite_. Jo, för att jag får höra om mat varje dag av de jag bor med. Sen börjar en del vänner bli äldre och pratar mer om mat än de gjorde tidigare. Jag retar mig lite på konversationer om sport och också musik om det handlar om vilka skivor man äger. | |
Lill-IT | 2009-10-03 21:31 | |
![]() | Basilika:-) | |
ANDERStG | 2009-10-03 21:31 | |
![]() | Plums: Det är seller's market, vad är dina behov? | |
Celtic Cross - Ej medlem längre | 2009-10-03 21:32 | |
![]() | Jag retar mig egentligen inte på något. Jag säger bara det för att få hänga i den här tråden. | |
ANDERStG | 2009-10-03 21:32 | |
![]() | illi: Tack, googlade du bloggar? | |
Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-03 21:33 | |
![]() | Har du hört talas om pony play, anders? | |
ANDERStG | 2009-10-03 21:33 | |
![]() | Uh, ska man orka duscha ikväll eller ska man krypa under täcket och bilda en liten aromförpackning. | |
ANDERStG | 2009-10-03 21:34 | |
![]() | Plums: Jag är ju den som brukar länka till det här! | |
Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-03 21:34 | |
![]() | Åh, ser man på. Vi gillar visst samma saker. | |
Celtic Cross - Ej medlem längre | 2009-10-03 21:34 | |
![]() | Retar mig på odörförpackningar. | |
amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-03 21:35 | |
![]() | Det är bättre att skriva här, för då får man läsare. | |
Pseudonymf | 2009-10-03 21:36 | |
![]() | Någon som vet nåt bra program där du kan spela in musik, alltså sång och musik? Som är relativt enkelt och där man faktiskt kan lyssna på musiken samtidigt som man spelar in sången på ett annat spår? :) Tack för det tidigare tipset :D | |
Lill-IT | 2009-10-03 21:37 | |
![]() | Retar mig på ofräscha karlar som går och lägger sig utan att duscha.. Så in i duschen nu Anders;-) | |
pion ekrot | 2009-10-03 21:37 | |
![]() | Grymt receptinlägg amanda! Okej Plums. | |
ANDERStG | 2009-10-03 21:38 | |
![]() | Plums: Oja, det här kan vara början på en riktigt sjuk vänskap. | |
amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-03 21:38 | |
![]() | Pseudonymf: Testa audacity :) | |
ANDERStG | 2009-10-03 21:39 | |
![]() | Lillis: Lakanen ska väl ändå tvättas förr eller senare. Och jag har ingen liten sängvärmare som skulle ta illa upp. | |
Pseudonymf | 2009-10-03 21:40 | |
![]() | Audacity och jag går inte ihop. I såna fall så måste jag ha en privatlärare. Det har inte riktigt funkat för mig... | |
Lill-IT | 2009-10-03 21:41 | |
![]() | Men tänk så skönt det är att krypa ner mellan lakanen, ren och fin... | |