Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 954

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Minta2008-06-10 18:17
Antal inlägg: 20042

Nu ska jag komma med en provokation: det är mycket möjligt att acceptansen för hundar kommer att öka liksom acceptansen för barn gjort det (inga jämförelser i övrigt så att ni inte får slag). En gång i tiden fick inte barn vistas på vissa platser och de fick absolut inte störa vuxna när de åt eller fikade. Störande ouppfostrade barn ansågs vara det värsta som fanns.

beaujolais - Ej medlem längre2008-06-10 18:19
Antal inlägg: 338

Tack och lov att man upptäckt att även barn är människor. Däremot är det lååååååååångt tills hundar är det! :p

Minta2008-06-10 18:20

Hej igen förresten, jag kom just tillbaka efter ett kafébesök med hunden. Hon var värd en belöning efter en höftröntgen i morse och jag också efter detta gnäll.

Jamo2008-06-10 18:24
Antal inlägg: 438

Minta, det är du som gnäller. Du tycker itne vi accepterar dina åsikter....känner du att du accepterar våra åsikter? Som vanligt med dina inlägg så ska du accepteras för den du är men du kan inte acceptera att det finns folk som inte vill ha husdjur på cafeér? Jag accepterar fullt ut att du har hund, inga problem. Men accepterar inte att du är totalt blind när det gäller våra åsikter och att du inte kan acceptera att det finns folk som är rädda för hundar, lider av allergi osv. och då spelar det ingen roll att du sitter ett antal bord bort med ditt kräk.

Minta2008-06-10 18:26

Men jag respekterar ju de som inte gillar hundar på kaféer! Jag går inte på dem. Kan inte ni göra detsamma och låta bli att gå på dem som accepterar hundar där och inte gnälla!

Jamo2008-06-10 19:27
Antal inlägg: 438

I stort sett på varenda café kommer det ju folk med hundar så inte så lätt att undvika dom....

Minta2008-06-10 19:59

Om hundar är ett stort folkhälsoproblem så borde man stifta lagar mot hundar.

CHL2008-06-10 20:23
Antal inlägg: 1212

min åsikt:

Hundar är icke smutsigare än människor.. det är tom bevisat. Har dock ingen länk för att bevisa detta för er, men googla på så förstår ni nog.

Att hundar inte få vistas överallt tycker jag är helt ok, man måste respektera både allergiker, hundrädda och dom som helt enkelt inte vill ha hundar omkring sig.

Finns många ställen man kan ta med hundarna på, tror verkligen inte att dom trivs mitt i stan iaf. En hund vill vara ute i naturen.

Mina hundar har aldrig varit på ett kafe, även om dom defenitivt är rena nog.
Dom har heller aldrig varit på en anordnad badplats för människor, vi har funnit våra egna hundstränder (förutom i varberg, där finns det en hundstrand)

Mina hundar trivs bäst i naturen, utan trafik och folkmassor. Det gäller iofs mig med. Skulle aldrig skaffa hund om jag bodde mitt i nån stad.

men att dom skulle vara smutsig boskap? nej nej...

CHL2008-06-10 20:28

å att hundar nosar mellan varandras ben och på bajs å kiss, är tyvärr inget ovanligt bland oss människor heller miss jk

CHL2008-06-10 20:29

knevert:
Jag har aldrig hafft en hund som äter bajs, å jag har hafft hund hela mitt liv.

CHL2008-06-10 20:30

sen miss jk.. det är inte djuren som framkallar allergier.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-06-10 20:41
Antal inlägg: 7605

Bra det du skriver, CHL.
Vill bara säga att min älskling (hunden alltså) åt bajs från andra djur samt letade upp halvruttna fåglar och renar och gosade med dem.
Den hittade stinkande fiskrens vid en strand och rullade sig i den massan, så att vi höll på att kräkas innan tiken var rengjord.
Hundar är hundar och människor är människor och har lite olika bakterieflora.
Alla som har hundskräck eller allergi kanske inte vågar börja argumentera, utan lider eller uppsöker ett annat café.
Det är väl ändå inte meningen att djuren ska tränga ut människor från deras bostadsområden och serveringar?

le-lou2008-06-10 20:57
Antal inlägg: 17496

minta - nä ingen blodstörtning, men jag tycker ändå att hundar inte hör hemma på cafe, inhägnat eller inte.
och som sagt, att du drar upp barn visar ju bara på att du faktiskt är en utav de som jämställer människan med hund.

Att be de sätta sig vid ett annat fik, va fasen gör en hund på ett människocafe i första taget? Det är för mig personligen inte nåt jätteproblem (om det inte är en bjässe till hund som sitter lös), förutom det faktum att jag tycker det är lite äckligt att blanda matservering och djur. Men på vårt cafe tex, har folk gått iväg flera ggr när de sett att någon kommit dragande med hund till uteserveringen (och innan vi har hunnit säga till att vi inte tillåter hundar där).

CHL - Hund är knappast ett speciellt renligt djur iofs.... de flesta käkar ju glatt i sig skit även om dina inte gör det. De flesta hundar luktar en hel del dessutom...rätt illa. Sen att de är människans bästa vän och hela den biten, det tvivlar jag inte alls på, jag skulle själv vilja skaffa en hund den dagen jag bor i hus och är hemma mer.

CHL2008-06-10 20:57

mommes:

Nej detta instämmer jag med.
Hundar trivs inte på samma ställen som oss iaf, så det är inte att missunna hundarna något att förbjuda dom på cafe. Dom är hellre ute i naturen.

Ja, men mina hundar är då inte intresserade av bajs, gamla kadaver o dylikt.
Kan ju vara att jag förbjöd dem från början.

le-lou2008-06-10 20:59

Hunden är ju asätare och då käkar de väl i princip allt som är äckligt :)

CHL2008-06-10 20:59

le-lou, en hund blir OFTAST vad man gör den till.

CHL2008-06-10 21:01

haha.. hundar kanske är asätare i botten. Men dagens husdjur äter överlag inte as.

CHL2008-06-10 21:04

instämmer dock med att hundar är DJUR och ska slippa förmänskligas...
En hund mår bäst när den får vara just en HUND.

le-lou2008-06-10 21:05

CHL - jo det gör de ju. Som bajs tex - det är ju supervanligt att hundar käkar det. Hästskit och harpluttar o sånt är ju lördagsgodis för hunden...och det är inte nåt "dåligt" beteende, utan helt naturligt (om än lite äckligt för oss människan såklart).
Det enda man ska se upp med är om de börjar äta sitt eget, det kan tydligen signalera att det är nån vajsing med levern.

CHL2008-06-10 21:07

ja.. på alla dom hundar jag har hafft, så har dom inte varit intresserade av att äta skit. Kanske nåt fel på mina hundar då?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?