Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-26 21:10 | |
![]() | Jag tror inte ni bryr er ett smack faktiskt. Gissar att det är annat som svider, troligen vårdpengarna. Därav allt klagande på feta. Alt, ni bara hatar feta. | |
| Snoosy | 2008-06-26 21:11 | |
![]() | teppy, får hoppas för din skull att du sover dina 8 timmar varje dag och inte festar varje helg. :) För annars kan jag inte kalla dig hälsosam.. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-26 21:13 | |
![]() | trashone, jag hatar inte feta, men jag kan erkänna att jag ibland finner vissa feta människor frånstötande, jag försöker arbeta med den sidan hos mig själv, men det är svårt. Dessutom blir jag sorgsen av att se människor som blivit fångar i sin egen kropp. Det är ett öde jag inte önskar min värsta ovän. Vad gäller vårdpengarna är jag inte särskilt bekymrad, jag ser betydligt värre slöseri inom andra sektorer, dessutom är ju vården överlag så stympad att de växelpengar som pytsas in med jämna mellanrum knappt räcker till underbetalda sköterskor. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-26 21:14 | |
![]() | Vi har inte obegränsat med resurser inom vården. Tar en patientgrupp väldigt mycket av resurserna innebär det att en annan grupp blir lidande. Själv är jag inte främmande för en hårdare prioritering där man först och främst hjälper de som inte själva har orsakat sin ohälsa. Helst vill jag undvika en sån utveckling vilket betyder att man ska ha respekt för de möjligheter vi har och inte medvetet utnyttja systemet. | |
| Snoosy | 2008-06-26 21:15 | |
![]() | teppy,, nej! det är inte rätt att klaga på någon. Låt människor få se ut precis som dom vill :) Ordprofeten,, man bryr sig inte genom att tänka negativt! ;) tankar sprids vet du.. | |
| Teppy | 2008-06-26 21:16 | |
![]() | jag sover de timmarna jag behöver. Festar gör jag väldigt väldigt sällan. Så oroa dig inte :) sen festar jag utan alkohol | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-26 21:19 | |
![]() | Snoosy, jag försöker tänka konstruktivt, att bara säga snälla saker är inte att bry sig om. Tvärtom är det ofta att blunda för problemen. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-26 21:19 | |
![]() | Man får ogilla folk, det är inte det. Men klumpa ihop alla tex feta som en grupp och tro att de alla är "fångade" i sin kropp är fel. Många vill ha hjälp men skräms att be om den. | |
| Snoosy | 2008-06-26 21:20 | |
![]() | vill lägga in ett extra inlägg på det jag sa (innan nån annan gör det).. ''som dom vill'' är lite fel uttryckt. En del kan som sagt inte rå för deras övervikt. Men vad jag menar är att ju fler som tänker negativt om överviktiga, så kvarstår deras skamsenhet.. | |
| Snoosy | 2008-06-26 21:21 | |
![]() | profeten,, Man ska inte blunda. Har aldrig påstått. Men inget löser sig genom att man trycker ner andra med sitt tänkande. | |
| Teppy | 2008-06-26 21:27 | |
![]() | jag har en teori.. den är elak, men har stämt väldigt bra. Säger jag den lär ni väl bli upprörda. :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-26 21:28 | |
![]() | Varför hålla igen nu? | |
| Teppy | 2008-06-26 21:35 | |
![]() | Nja.. jag lär bli avstängd | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-26 21:37 | |
![]() | Det vore verkligen förargligt. *godissugen* | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-06-26 21:38 | |
![]() | Låt höra Teppy, jag ska öppna en chokladbit så länge. | |
| Teppy | 2008-06-26 21:46 | |
![]() | Nä :) Det nöjet ska ni inte få. Kanske kan gå Guppa att berätta senare :) | |
| jeehunmoon | 2008-06-27 04:15 | |
![]() | Jag vill aven i denna trad aterigen lanka till Ricky Gervais syn pa overvikt (slutet av klipp 1 och borjan av klipp 2) youtube.com/watch?v=...l1 WROWJkZA youtube.com/watch?v=...cN jE8fzU8E Snoosy: "Tror du på fullaste allvar att överviktiga endast vräker i sig mat, speciellt onyttig sådan ??" Vet inte vad Teppy tror, jag tror iaf som Gervais att jo, de vraker i sig mer an vad de forbranner. Energiforbrukning kan man inte fuska alltfor mycket med. "mariiia.. Vad korkat skrivet.. ''Kan säga att för många år sedan jobbade jag i ett gatukök. Kom det en kraftigt överviktig person och beställde hamburgare etc så tänkte jag att denna person borde ej äta sån mat. Jag har själv vägt mer än idag och om jag då handlade choklad eller chips tex så kände jag mig dum att folk skulle tänka att hon borde ej äta sånt och inte konstigt att hon e tjock. Men nu när jag väger mindre känns det inte dumt att handla sånt.'' Trots att du själv vet hur jobbigt det var att känna blickar mot dig, så har du inte lärt dig nånting av det. Idag lever du som smal och dömmer ut dom som är i den stuation du var. Hemskt! " Snossy, jag tror att mariia kanske inser att hon jamfort med nuvarande overviktiga overkom sitt problem med att ga ner i vikt pa olika satt dar nuvarande inte gor nagot at saken. Pa sa satt har hon svart att forsta hur overviktiga kan utsatta sig ytterligare for fet mat nar de vet att de redan ar feta och inte vill bli fetare. Lika osunt (ur psykologiskt perspektiv) och konstigt for en fet person att inte tanka pa vad denne ater ar det som for en spelberoende att inte tanka eller fa nagon tankestallare varje gang han ska spela. For nagon som inte ar spelberoende finner jag inga orsaker till att reflektera over om denne ska kasta in 100kr i en jack vegas-maskin medan den spelberoende borde forsoka att motsta detta av forklarliga skal. Jag star fortfarande fast vid min asikt av att orsaken till att den har fragan ar sa kanslig och berorde sa manga pa forumet ar att manga fler hade personliga erfarenheter av denna fraga jamfort med spelberoende. Och sedan upprepar jag mig igen, nar folk ar for fargade i en fraga ar det nastan omojligt for dem att se andra vinklar pa det hela och allt som sags emot de overviktiga i det har fallet tas personligt. Ni overviktiga, at chokladkakor i massor for all del, ni verkar ju vilja forsvara ratten att fa gora det utan att folk lagger sig i. Men jag kan sjalvkritiskt saga att min sjalvkontroll vad galler traning/kost ar helt ok medan sjalvkontrollen vad galler spel och dobbel ar undermalig. Jag far smaangest varje gang jag spelat, nar jag FORLORAT. Pa samma satt borde overviktiga fa atminstone en tankestallare for varje vecka de gatt upp nagot kilo for att de svullat sig igenom veckan utan nagon traning. Medan de forsvarar beteendet de veckorna dar vikten statt stilla. For jag far da ingen angest nar jag vunnit nar jag spelat, just vid sadana tillfallen "har jag inget spelproblem". Jag har faktiskt inte sympatier for overviktiga for jag kanner mig sjalv som en idiot som fortsatter spela. Desutom har jag sjalv inte snabb amnesomsattning och jag far sannerligen trana bort mina chokladkakor sa att det kanns och darfor tanker jag pa vad jag stoppar i mig, jag tror helt enkelt att majoriteten overviktiga inte lagger manken till tillrackligt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-27 10:53 | |
![]() | "Jag har faktiskt inte sympatier for overviktiga for jag kanner mig sjalv som en idiot som fortsatter spela. Desutom har jag sjalv inte snabb amnesomsattning och jag far sannerligen trana bort mina chokladkakor sa att det kanns och darfor tanker jag pa vad jag stoppar i mig, jag tror helt enkelt att majoriteten overviktiga inte lagger manken till tillrackligt." Ett ärligt resonemang :) Jag delar dock bara ut sympatier då jag vet hur det ligger till, inte vad jag anar mig till. | |
| Snoosy | 2008-06-27 10:54 | |
![]() | Tänk vad kul att du är mot mig i alla inlägg jeehuu. Du måste ju ha det jobbigt på nått sätt.. Att du inte har sympatier för överviktiga det förstod jag redan. Men tro mig, jag har sympatier för sådana som dig.. Det där med förbränning har du tydligen inte den blekaste aning om. Ändå uttrycker du dig så fint, som att du vet och kan allt bäst. Hört talas om höga sköldkörtelvärden ?? | |
| Snoosy | 2008-06-27 11:01 | |
![]() | Jeehuu, Trevligt att du dumförklarar överviktiga.. Det handlar mer om beroeenden, precis som med ditt spelberoende.. Sen erkänner du ju att du själv sitter och käkar chokladkakor. Ser du ner på dig själv med ?? Det är så att har man fett på kroppen, så är det svårare, tar längre tid att träna bort. Den som har har mycke muskler kan träna bort en chokladkaka genom ett träningspass. För en överviktig tar det mycket längre tid.. | |