Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2009-08-23 16:00 | |
![]() | intressant att apbur fortfarande tror att det är rent bara för att man håller i ett papper :) För att gå på en toa (om man stänger och låser) tar man i handtag, toalett, egna kläder (sällan andras), tvättställsblandare mm... Hur faen kan man veta att dessa grejer är rena???? Killen/tjejen före dig kan ju ha skitit både i toa och i att tvätta händerna.... | |
| Miss_jk | 2009-08-23 16:02 | |
![]() | Jo, men det Apbur menar då är nog att då får man ju tvätta händerna precis hela tiden eftersom det kan finnas sådant folk överallt. Vem säger att han som öppnar entrédörren till NK inte precis har skitit på händerna? Tvättar du händerna så fort du har rört vid något? | |
| Tess 08 | 2009-08-23 16:15 | |
![]() | Nej, men så går jag sällan i affärer där man måste öppna dörrar osv.. Och skulle jag ha en shoppingdag så tvättar jag händerna innan jag tex sätter mig och äter eller när jag kommit hem. Man kan ju gå omkring med skit på händerna bara man inte rör vid tex ansikte eller äter eller så.. synd bara att föra bacilluskerna vidare | |
| Miss_jk | 2009-08-23 16:17 | |
![]() | Det var precis det Apbur sa: Att tvätta händerna innan man äter/tar i mat är 100 gånger viktigare än att tvätta händer efter toabesök. | |
| Tess 08 | 2009-08-23 16:22 | |
![]() | Ja, men jag anser ändå att man tvättar händerna efter man varit på toa. Man behöver ju inte vara och shoppa utan kan ju vara hemma också ibland... att då gå och pilla på sina egna saker när man är bajsig om fingrarna är ju inte så mysigt. Och även ens egen tvättställsblandare kan ju vara besudlad med bajsbaciller... | |
| Miss_jk | 2009-08-23 16:29 | |
![]() | Jag håller med om att man tvättar sig efter toabesök, men precis som Apbur säger så är argumenten lite svaga. Man får mer baciller på sig av att vara ute och shoppa än man får av ett toabesök. | |
| ___Tania___ | 2009-08-23 16:39 | |
![]() | Apbur, ja, du har rätt i rättningen. Jag får skylla på att det var sent... I övrigt är vi nog överens. Miss Yoco, haha! Jag är också glad att jag slipper gå och oroa mig, fast mina två senaste killar var väldigt renliga. Det hör till att spana in den egenskapen också om jag träffar nån. Pinkar han på ringen, så är det kört! Är det grisigt hos honom, lika kört. Ränder i stolen, ah, vad synd då, haha! byeeeeeeee :) Klarar förresten inte av festivaler, av den anledningen. Jag tycker det verkar sunkigt och jag skulle dricka handdesinfektion, och bada i det. | |
| Tess 08 | 2009-08-23 16:41 | |
![]() | Det tror jag också att man får. Men när hon skriver och funderar på hur man torkar sig (och lyckas få på fingrarna) börjar jag fundera på hur hon kan tro att det bara är just papperet, eller bristen på papper, som ger en en massa skit på händerna... | |
| ___Tania___ | 2009-08-23 16:45 | |
![]() | apbur skrev ju at hon tvättar sig både före och efter. Klart man får massa smuts på sig när man shoppar. Just därför är det bra att tvätta sig innan man går på toa. | |
| Miss_jk | 2009-08-23 16:46 | |
![]() | Ja, men i många fall här så låter det som att man är alldeles blöt av kiss/alldeles nedkletad av bajs efter ett toabesök. Jag är extremt känslig för andras basilusker vilket medför att jag öppnar locket med så lite av tumnageln som det bara går, jag sitter aldrig ned helt på ringen, jag rör vid de översta lagren av toapapper ytterst lite (jag drar av en massa varv som jag slänger innan jag river av det jag torkar mig med), jag armbågsöppnar dörren o.s.v. Däremot när jag är ute på stan så tänker jag inte alls på dessa grejer utan tar tag i handtag och liknande med hela handen. Med andra ord så är jag övertygad om att jag är bra mycket skitigare efter tio minuter på stan än vad jag är om jag gått på en allmän toa. | |
| eeistan | 2009-08-23 16:55 | |
![]() | lite skit rensar magen enligt bondepraktikan. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-08-23 16:56 | |
![]() | Ogillar egentligen långa diskussioner om någon i tredje persson. Utomlands kan t ex pengar kännas väldigt äckliga, både sedlar och mynt, klibbiga liksom. Jag brukar tvätta händerna ordentlig innan jag ens packar upp varorna där. På restaurangbesök kommer man ju i kontakt med mycket baciller men ibland får man faktiskt förneka bacillskräcken och våga leva också. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-23 17:19 | |
![]() | __Tania__:" Det hör till att spana in den egenskapen också om jag träffar nån. Pinkar han på ringen, så är det kört! Är det grisigt hos honom, lika kört. Ränder i stolen, ah, vad synd då, haha! byeeeeeeee :)" Du skulle se och höra mig nu. :)) Jag gaaapskrattar så tårarna rinner. :)) Och så sant så sant så, vissa kriterier måste bara vara uppfyllda, så är det. :D -Och det med tandborstning, tandtråd och rena öron kan vi ta i en annan tråd.... haha :)) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-08-23 17:21 | |
![]() | Jag skulle ha mycket svårt att dela tak och säng med en snuskpelle också och rökning går fetbort för mig men det är en annan historia. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-23 17:25 | |
![]() | "jag öppnar locket med så lite av tumnageln som det bara går" Ha, jag tar toapapper när jag ska öppna locket på en allmän toa. :) Likadant när jag ska spola, så trycker jag med papper i handen. - Och nej, jag har faktiskt inte bacillskräck, men allmänna toaletter är ofta bara så jikla äckliga. | |
| Miss_jk | 2009-08-23 17:44 | |
![]() | Miss Yoco: Jag har inte heller bacillskräck, men allmänna toaletter och andras matrester har jag extremt svårt för. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-23 18:01 | |
![]() | Nä, trodde inte heller att du skulle ha, Miss_jk. Och detdär gör jag också förresten -------> "jag rör vid de översta lagren av toapapper ytterst lite (jag drar av en massa varv som jag slänger innan jag river av det jag torkar mig med)" :)) Så folks, nu har ni n ä s t a n varit med oss på ett besök på en allmän toa. haha :) Tror jag slutar upp med beskrivningarna här och nu... :P | |
| UlfTjur | 2009-08-23 18:04 | |
![]() | gillar skarpt att en tråd för skitsnack inte stängs Men alla verkar ändå överens om hygienen men sedan skiljer omfattningen | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-08-23 18:20 | |
![]() | Nu har jag inte läst alla inlägg men att tvätta händerna efter toabesök är väl givet...äckliga människor det finns som inte gör det anser jag..huaa | |
| ocki | 2009-08-23 18:23 | |
![]() | Jag kissar medvetet på mina händer när jag är på toa. | |