Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 082 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| yogamama - Ej medlem längre | 2010-06-11 17:31 | |
![]() | eeistan, i så fall har jag varit gammal sen 30 år tillbaka = ) | |
| eeistan | 2010-06-11 17:32 | |
![]() | När det börjar knäppa i lederna då? | |
| Tigera | 2010-06-14 16:33 | |
![]() | Man vet att man börjar bli gammal när man lägger till "god mat och dryck" till sina intressen. | |
| Tigera | 2010-06-14 16:35 | |
![]() | När man svarar "Det var trevligt!" (i stället för "Det var askul!!!") på frågan "Hur var festen?" | |
| Tigera | 2010-06-14 16:40 | |
![]() | När man är på fest och kommer på sig själv med att sitta och dricka kaffe ur finkoppar, samtidigt som man konverserar med samma personer som man 20 år tidigare fick hålla upp håret på under en fyllekräkning. Lite skillnad på fest och fest... :) | |
| litteråsarn | 2010-06-14 17:15 | |
![]() | egoflickan: den som bär en kort kjol blir kallad "musikanten". | |
| skogstorparn | 2010-06-14 17:25 | |
![]() | häromdagen fick ja en reklamlapp med posten om att teckna en försäkring mot prostatacancer å liknande besvär :-P | |
| Jumanjia | 2010-06-14 17:46 | |
![]() | äh man märker väl att man börjar bli gammal när man faktiskt sitter och läser vad alla andra på betapets forum har skrivit innan man skriver själv. | |
| Dammen | 2010-06-14 18:01 | |
![]() | Jaha - nu hr ja läst igenom hela tråden. Mycket kände jag igen t.ex. det där med att ha kryddburkarna i bokstavsordning, men mycket är helt okänt för jag måste vara en dinosarie här, för: jag minns mörkläggningsarken som man måste ha för fönstren när larmet gick under kriget, när vi hade ransoneringskuponger, när jag fick lov att köpa mina första långbyxor 1950? det var då jeansen kom till Sverige men sådana fick jag inte köpa. Vi hade morgonbön i skolan, betyg från första klass. Lärde oss multiplikationstabellen som ett rinnande vatten, hade tävlingar i huvudräkning, lärde oss massvis med psalmer utantill och mängder med viktiga årtal. En biobiljett (matineé) och en bussbiljett här i Stockholm kostade 40 öre. Det fanns både 1, 2, 5 och 10 öringar. Grillkorv åt jag för första gången 1952. Jag minns när jag första gången gick till en Mc Donalds rest. på Kungsgatan och köpte en hamburgare för 4:50. På 50-talet fanns en jazzklubb som hette Storyville och låg på Kungsholmen. Till Nalen fick jag inte gå för där gick sjömän med "fula" avsikter enligt minn föräldrar??? Gammeldans lärde vi oss på Skansens lekvall och efter de lektionerna gick vi ner till moderna dansbanan där vuxna dansade för att endast dansa en dans (om man blev uppbjuden). För hemma skulle man vara senast kl. 21.00. Och alkohol ja det var bara vuxna som drack. Förresten såg jag under hela min uppväxttid aldrig någon kvinna som var berusad - däremot män - men det var ganska ovanligt det också. Möjligen höll man det hemomkring. Ja, det var det om detta. | |
| ågårssingen | 2010-06-14 18:28 | |
![]() | man börjar bli gammal när banken bara beviljar dig ett lån med 10 dars återbetalningstid | |
| sajo_66 | 2010-06-14 18:31 | |
![]() | När A ekonomi är det viktigaste programmet, när du börjar tänka på framtiden och öppnar sparkonto, när du tycker det är dags och sova före kl 24 på helgen, när du får gråa hårstrån, när du dricker kaffe ur små blommiga koppar, när du inte gillar lök längre för du får så fruktansvääärt ont i magen, när du använder broddar på vintern för du inte vill halka och bryta lårbenet, när du tar med egen påse till affären eller kör varorna i en väska med hjul. Ja listan kan göras väldigt lång.. | |
| bj-olle | 2010-06-14 18:34 | |
![]() | när folk som är yngre gör saker och man blir glad för deras skull | |
| Jumanjia | 2010-06-14 18:49 | |
![]() | Ågårssingen:<--------- --> man börjar bli gammal när banken bara beviljar dig ett lån med 10 dars återbetalningstid AHAHHAHAHAHAHAHHA!!! den var bra!! | |
| miss maria | 2010-06-14 19:04 | |
![]() | när man behöver sova middag efter jobbet | |
| ger055 | 2010-06-14 19:27 | |
![]() | NÄr man måste gå upp och pissa på natten fler än 2 ggr | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-06-14 19:29 | |
![]() | När man ser naturen med nya ögon. | |
| Louisejohan | 2010-06-17 18:58 | |
![]() | man vet man blivit gammal när ens ungdom börjar glittra som allens manhattan, dan före dan. | |
| regression | 2010-06-17 19:04 | |
![]() | När man slutar se ut som Zack Braff och börjar se ut som Gerard Butler. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-17 19:14 | |
![]() | När du slutat le som en direkt följd av botox. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2010-06-17 20:28 | |
![]() | När du blir jublande glad av att den nyinköpta dammsugaren faktiskt är förvånansvärt tyst och tänker att städningen i fortsättningen kanske rent av blir kul... | |