Spelrum
Giraffen44
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade71
Mobilspel
Pågående19 313

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2008-12-24 00:26
Antal inlägg: 17500

folk som blivit utsatta för otrohet - tenderar att tycka illa om det.
folk som själva är otrogna - tenderar att tycka att de som tycker illa om det - är moraltanter som borde hålla käft.

såklart.
Om nån noterat nån generalisering här, så ber jag att få reservera mig för ev tryckfel.

Budalv - Ej medlem längre2008-12-24 00:27
Antal inlägg: 2199

le-lou: Det finns de som sätter sig i klistret för att få uppmärksamhet.
Jag kan förstå var det har gått snett för dessa personer. Jag väntar själv på att bli straffad och låter saker och ting gå för långt. Vardagliga saker som att duscha eller se till att det kommer in pengar på kontot.

Salvador Dali kastade sig nedför stentrappan för att få uppmärksamhet när han var liten. Nu tror jag inte att de här typerna har ens halva mitt geni och ändå mindre Savladors. De försöker göra en blek variant.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-12-24 00:27
Antal inlägg: 31064

De som väljer att berätta upplever väl sin otrohet som berikande, och berättar för att "förmera" sin upplevelse. Eller så känner de ett behov av att bikta sig. Eller en kombination. I bägge fallen så kan det ligga närmre till hands att lätta sitt hjärta för en bekant snarare än för en vän. Då slipper man leva med konsekvenserna av bikten.

Stormvind_66 - Ej medlem längre2008-12-24 00:28
Antal inlägg: 498

le-lou, jag tycker att du har klara poänger. Men ibland är det lite svårt att veta vad som är rätt och fel. Säg att du har en vän som är otrogen med en annan vän. Ska du då såra den bedragna genom att trots din kunskap tiga, eller ska du såra allihop genom att berätta om deras aktiviteter? Då sårar du dessutom flera relationer. Sedan kan man fundera över vad man själv skulle vilja att någon skulle göra om man befann sig i en situation där man väljer att vara otrogen. Antagligen finns det då en bra anledning till att man väljer att vara det. Tro mig, jag har hört en del krystade ursäkter från personer som befinner sig i förhållanden men känner sig orättvist behandlade och vill hämnas eller få partnern att uppmärksamma dem igen, genom att visa att de minsann är attraktiva för någon annan. När det kommer till kritan så går kritan oftast av eftersom den är dåligt konstruerad eller helt enkelt för att man försöker knäcka den.

mrperfect2008-12-24 00:29
Antal inlägg: 11437

--eller så är det nån slags förtäckt skryt som de har behov av att häva ur sig till någon?

le-lou2008-12-24 00:32
Antal inlägg: 17500

Det är grisigt från start att sätta en person som känner bägge två i den sitsen kan jag tycka. "Ja xxxxx vet inget och jag vill hålla det så".
"jaha du ditt ärkenöt, jag ska hålla käften för din skull medan hon förbereder för förlovningsfesten".
Vem får en bit av den skulden sedan tro?
Var otrogen bäst du vill men berätta det inte för mig - ska man börja trycka upp knappar på det kanske.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-12-24 00:32

Jag har mig veterligen inte blivit utsatt för otrohet - men jag har fantasi nog att föreställa mig hur det skulle kännas.

mark69 - Ej medlem längre2008-12-24 00:33
Antal inlägg: 349

ibland är det ju så att man träffar någon som man klickar med, omedelbart, iofs händer det sällan , men det händer, man dras till den personen, och vill bara se in i ögonen. otrohet?inte för mig, finns få personer som fått mig att känna så, men när man träffar dom så ...wooosh

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-12-24 00:35

Men Mark, om du är i relation redan när du träffar någon som du känner så för - vad gör du? Kan ju vara bra att veta eftersom du flirtade med mig förut. :)

mark69 - Ej medlem längre2008-12-24 00:36

det blir svårt sylvia, eftersom det som sagt är sällan jag träffar någon som går rakt in, men jag följer min instinkt...och, yes, min flirt till dig kvarstår...

eric19712008-12-24 00:37
Antal inlägg: 7833

Storm: vad skulle du göra om tex din bros flickvän, som också är din abslout bästa vän skulle bekänna för dig att hon varit otrogen? (har du ingen bror får du väl försöka tänka dig en)

JaapConrad - Ej medlem längre2008-12-24 00:37
Antal inlägg: 1788

Jag tycker det är lite överaskande att det finns folk på betapet som träffas i verkligheten. Vad gör ni då? (knullar, verkar det som, men förutom det?)

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-12-24 00:39

Men... om man nu känner så starkt, så kan man väl följa sin instinkt hela vägen ut genom att avsluta sin relation, och SEN påbörja något med personen man träffat?

Stormvind_66 - Ej medlem längre2008-12-24 00:41

Egentligen är det ganska puckat att säga upp sitt hyreskontrakt innan man har någon annanstans att bo. För att inte tala om sitt jobb. Men när det kommer till kärlek så är det mer okej av någon anledning. Egentligen är det totalt idiotiskt. Men för att inte få skuldkänslor har jag i alla fall hittills sagt upp mina befintliga hyreskontrakt innan jag skrivit på nästa.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-12-24 00:43

Ha ha! Det är bra det, Stormvind. Jag gillar ditt allvarligare jag. Jag antar att gravitationens kraft blev dig övermäktig.

Stormvind_66 - Ej medlem längre2008-12-24 00:43

Var det inte nåt geni (Seinfeld?) som föreslog att man skulle införa en motsvarighet till provanställning istället för bröllop? Jag inser att jag bränner alla mina broar genom att argumentera, men jag tycker att det är lite kallt, och en mysig brasa kan höja stämningen.

mark69 - Ej medlem längre2008-12-24 00:44

det kan ju vara ett tillfälle som aldrig kommer igen, en person som jag aldrig får träffa igen, då kan jag inte låta henne och känslan försvinna, men visst , finns tid så är det bättre att avsluta in nuvarande relation..

Budalv - Ej medlem längre2008-12-24 00:44
Antal inlägg: 2199

Jag kan inte förstå hur man kan låta bli att berätta om sitt äventyr för sin äkta hälft om det är så att man avskyr varandra eller vill hämnas. Är inte det hela behållningen, att få se reaktionen?

Annars är det lite som min kompis Lisa som skickade tackkort i knöliga kuvert till alla släktingar som hade uppvaktat på hennes student. Som om de skulle fatta piken.
'Flina i mjugg' är visserligen ett kul uttryck.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-12-24 00:44

Aight, vi börjar med att bränna upp mitt förra inlägg. :)

Stormvind_66 - Ej medlem längre2008-12-24 00:45

Jag blir lite konstig när mitt överjag somnar efter för mycket vin bara... sorry. Mina inlägg blir också hela tiden lite efterblivna i tiden liksom. Men det är smällar man får ta.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?