Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 432 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mupp006 | 2011-05-03 19:23 | |
![]() | Världens FULASTE kanske, nya 9-5 är nog det fulaste som någonsin lämnat ritbordet på SAAB.... Till och med fulare än SAAB 93 eller 94 eller va den nu hette.... | |
| Mupp006 | 2011-05-03 19:27 | |
![]() | Konstigt egentligen att det skiljer bara 14mil mellan SAAB och Volvo... Men det som Volvo ökade i försäljning första kvartalet va vad saab har som produktionsmål för hela året :) | |
| YamahaJet | 2011-05-03 20:10 | |
![]() | Volvo? Haha. Volvo? Ni måste driva med mig. Ni menar märket vars nya modeller ser ut som misshandlade flugor/myggor framifrån, och leksaksbilar ur alla andra vinklar? Blir inte bättre interiört heller - man försöker sig på en digital display mitt i instrumentbrädet - precis som Saab - men man gör den typ svartvit och lågupplöst. Tror dom att det här är 80-talet eller? Haha! Allt medan Saab har en vacker, modern display i alla regnbågens färger... Snart kommer nya 9-3an också och jag ser fram emot att upptäcka alla revolutionerande nyheter i den - som exempelvis det levande Infotainment-systemet, som ska fungera ungefär som en iPhone - fullspäckad med appar som kan programmeras av användarna själva, röststyrd Spotify med mycket mera. 9-5an är den vackraste skapelsen i bilhistorian och kombivarianten är även den såpass mäktig att många konkurrenter överväger att lägga ner sin verksamhet. | |
| shulten | 2011-05-03 20:57 | |
![]() | Kul att höra, om ett par år så kan förhoppningsvis trollhättanborna köpa den som importbil från Kina, fast möjligen med ett annat namn! =) | |
| Aviator | 2011-05-03 21:04 | |
![]() | "Världens bästa bilar" hahaha since when? :) | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2011-05-03 21:17 | |
![]() | SAAB har alltid gjort ganska knepiga bilar, har ägt några stycken under min livstid - trots att dom är gulliga kommer jag aldrig att köpa en SAAB igen såvida jag inte ska ha den som en skojbil, typ V4 eller en cabbad SAAB 99 Det är en svensk Alfa Romeo - de är fortfarande roliga och speciella men fullproppade med unika och värdelösa lösningar, fungerar egentligen bara för halvrika nördar. | |
| YamahaJet | 2011-05-03 21:19 | |
![]() | Since nya 9-5 Jaja, jag förstår er. Jag var inte heller särskilt förtjust i märket tills jag bekantade mig med den nya generationen - dvs 9-5, 9-4x och även "mittemellanprodukten" 9-3x. All utveckling av detta har dock skett under en dålig och ofri ledning av GM - tänk då vad Saab kommer uträtta framöver som ett självständigt bolag med fria händer! Saab kommer sannolikt öka sitt försprång gentemot konkurrenterna ytterligare. | |
| mrperfect | 2011-05-03 21:31 | |
![]() | Saab hade som mål at skapa världens bästa serietillverkade bil då de gjorde 9000. jag vet inte om jag tycker att de lyckades men jag gillade bilen. 9-5 är en snygg bil, svårt att säga om den är snyggast. de där metallisterna runt strålkastarna är verkligen botten, bort med dessa och utseendet ökar två klasser. Eller tre. | |
| Perra92 | 2011-05-03 21:32 | |
![]() | Ja, en ny "Djungeltrumma" med kinesisk dieselmotor vore något det! | |
| Emollas | 2011-06-06 13:26 | |
![]() | Nu har SAAB varit igång en vecka och äntligen har nu SAAB kommit igång efter 7 veckors uppehåll. Frågan är bara om det håller??? Va tror ni??? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-06 13:32 | |
![]() | jag hoppas verkligen att det håller,så att det inte blir mer arbetslöshet,det är synd om människorna som lever i ovisshet om sina arbeten,det är psykisk stress att inte veta om lånen kan betalas månaden efter,det sliter mycket på ,människor att inte ha en fast inkomst varje månad,det kan bli sjuka slitningar i familjer,som ska behöva utstå ovisshet.Hoppas av hela mitt hjärta att det ska gå bra | |
| wildman | 2011-06-06 13:37 | |
![]() | Min sista Saab jag hade var underbar att köra, men efter motorhaveri, turbohaveri och ett smärre växellådshaveri så känner jag en smula skepsis mot att köpa en igen. (Det var en 9-5 komb by the way...) Och den 9000 jag hade innan var inte ett under av kvalitet den heller. Men körupplevelsen var trevlig i den med. Jag tror personligen inte Saab kommer klara sig. | |
| Emollas | 2011-06-06 13:47 | |
![]() | Otur med kvaliten kan man ju ha berodde på hur man vårdar bilen. Jag var jättenöjd med min Golf men den krångla för att jag hällde fel kylvätska i den. Det skulle vara den röda g12 men jag tog den blå och de vätskorna tillsammans blir frätande och fräte sönder mina packningar. | |
| YamahaJet | 2011-06-17 08:45 | |
![]() | www.youtube.com/watc...WW 4iDXUIsU | |
| Emollas | 2011-06-17 10:02 | |
![]() | Jättebra inlägg yamahajet | |
| SpelarRoll - Ej medlem längre | 2011-06-17 10:14 | |
![]() | Det är bara att lägga ner. Annars får vi skattebetalare stå för notan för eller senare. Det får vi till viss del säkert ändå göra, för man kan misstänka att SAAB även har en del skatteskulder. | |
| klasåkerblmo | 2011-06-17 15:07 | |
![]() | Saab är dött. Så är det. | |
| Emollas | 2011-06-17 22:53 | |
![]() | Jag hoppas in i det sista att ni har fel | |
| YamahaJet | 2011-06-18 10:51 | |
![]() | ttela.se/ekonomi/saa...ka tteskuld | |
| YamahaJet | 2011-06-23 10:51 | |
![]() | Det var det då. Ironiskt nog var det inte tillverkandet av "bilar som ingen ville ha" som blev Saabs fall, utan politikers ovilja att tillåta privata investeringar i bolaget. Lider med alla anställda i Trollhättan och tycker synd om mig själv som måste köra själslösa tyska bilar framöver. | |