Spelrum
Giraffen | 38 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 53 |
Mobilspel
Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
bitteb | 2012-02-24 20:56 | |
![]() | Ok..jag är varken för eller emot.... men jag är inreserad av vad/ hur man skulle"fixa" till det hela.... | |
slånbär | 2012-02-24 21:04 | |
![]() | Låt dom bli självförsörjande eller gör som någon föreslog-låt folk kryssa i en ruta på deklarationen om dom vill vara med o betala för kalaset. Ungefär som med kyrkan. Vill man stödja den så är man med annars väljer man bort det. Då kan dom ju vara kvar och så fick man se hur länge dom skulle klara sig med den levnadsstandarden. Den som innehar själva befattningen stadsöverhuvud kan ju få en lön för just sitt jobb precis som stadsministern får men familjen skulle få försörja sig själva och betala för sina studier och arbeta som alla andra gör. | |
catta65 | 2012-02-24 21:24 | |
![]() | Jag ger hellre av mina skattepengar till kungahuset för de gör ett bra jobb för Sverige. Än att ge en eventuell president dem. Bara tanken på att en sån som Reinfeldt skulle få dem ger en gåshud. Han ser bara till att de andra klyftorna i Sverige blir ännu större! | |
fåntrattis | 2012-02-24 21:43 | |
![]() | Är det inte i denna tråd vi - på något sätt - konstateratr att en republik med president inte är det enda tänkabara alternativet till monarki? | |
fåntrattis | 2012-02-24 21:44 | |
![]() | Det jag vill försöka säga med det är att catta 65s argument är ett icke argument. | |
slånbär | 2012-02-24 21:46 | |
![]() | catta- exakt vad är det som dom gör för Sverige? Ge gärna konkreta exempel.Jag undrar verkligen för det är så himla många i den här tråden och i alla andra diskussioner kring detta ämne som hävdar detsamma men ingen, någonsin kan säga VAD det är dom gör. jag misstänker att det bara är samma hjärntvättsgrummel som folk får sig matade med utan att ens fundera över vad det innebär. Säger folk att dom är så bra för landet och drar in mer pengar än dom kostar så tror folk blint på det. Hörde nån tjej på tv idag som sa att hon vägrade att läsa någonting negativt om kungahuset för det var fel. Det är ju höjden av naivitet. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-24 21:48 | |
![]() | Jag tycker inte att ekonomi är det största argumentet för att avskaffa monarkin, men jag förstår inte hur man kan uppröras över att det finns stora ekonomiska klyftor i samhället och samtidigt tycka att det är ok att kungafamiljen lever gott på bidrag? | |
recidivfara - Ej medlem längre | 2012-02-25 11:34 | |
![]() | namnvalet påminner om den feodala ordningen tycker jag. endast de av gud utvalda kan komma undan med dessa wt namnen som medelklassen skyr av smakkänsla lika mkt som av rädsla för att inte vara comme il faut. | |
gnill | 2012-02-25 12:02 | |
![]() | ska man säga nåt positivt så är det väl att deras existens håller vecko- och kvällstidningarna vid liv i en värld där tidiningarna annars dör som flugor... | |
AnneLöw - Ej medlem längre | 2012-02-25 13:07 | |
![]() | jag är förvånad att ett sådant välmående folk som vi svenskar är kan reta sig så på något som egentligen bara är positivt för ett land, en enande symbol, en jättelång tradition etc. Historiskt har Sverige också en stor del av sin frihet att tacka de första Bernadotte för. Jag kan bara se ett historielöst obildat vänsterflum i alla dessa argument jag läst här. Jag misstänker starkt ett missunsamt odemokratiskt pack bakom dem alla. Nu blir det väl ett Herrans liv på alla som blir indignerade över mitt tilltag att försvara vår monarki. Jag ska inte möta motargumenten utan lämnar denna tråd för gott, tjohej | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-25 14:03 | |
![]() | Jag för min del är liberal, så inte särskilt mycket vänsterpack, nej. Inte så obildad heller för den delen. | |
Nettepette | 2012-02-25 14:27 | |
![]() | Så fegt av AnneLöv att inte våga möta motargumenten.... | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-02-25 14:41 | |
![]() | 2012-02-25 13:07 lol Bravo, bravo! :D | |
to the top | 2012-02-25 14:56 | |
![]() | kungen e tung! | |
limpan__2 | 2012-02-25 15:02 | |
![]() | "Jag ska inte möta motargumenten utan lämnar denna tråd för gott, tjohej" Skönt, intellektuella dvärgar finns det nog av ändå. | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-02-25 15:06 | |
![]() | Kungen äger! | |
limpan__2 | 2012-02-25 15:18 | |
![]() | Exakt vad är det som du tycker han gör så bra? Jag tycker många har skrämmande låga krav på vår statschef. Efter några decenniers utbildning borde man väl kunna kräva tal (som han inte ens skriver själv) som håller bättre nivå än vad man hör av lätt osäkra gymnasister. I övrigt ska han öppna Riksmötet och leda några onödiga möten med regeringen. Man borde väl kunna kräva lite mer av honom då än en dålig uppfattning om demokratin i vår omvärld och ett allmänt svammel så fort han inte tvingas läsa ur manus? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-25 15:30 | |
![]() | han är Kung och behöver inte kunna någonting igentligen,han äger,han har folk som gör det som behöver göras åt honom,om jag någongång skulle få för mig att skaffa ett jobb så skulle det vara åt Hovet | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-25 15:32 | |
![]() | Han är helt onödig, med andra ord. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-25 15:35 | |
![]() | spelar ingen roll han är KUNG | |