Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| schasas | 2009-04-28 18:26 | |
![]() | Medgives. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-28 18:45 | |
![]() | Bino. Folk tycks bli våldtagna i alla möjliga klädutstyrslar. Var inte så längesedan en blev det här i trakterna. Iklädd gummistövlar och regnjacka. Gamla damer med papiljotter i håret råkar oxå ut för det. Inte så ofta, men det händer. Liksom gravt funktionshindrade personer. Överfallsvåldtäkter händer ibland när personen är är på väg från jobbet en sen kväll, ibland mitt i vintern. Iklädd tjock jacka o toppluva. Nu får du nog tänka på vad du säger! | |
| ordentlig | 2009-04-28 19:00 | |
![]() | På tok för många inlägg för att orka läsa alla. Upprepar jag vad någon annan redan påpekat säger jag "Hej, kul att du/ni också tycker det" och ber lite om ursäkt för att jag tjatat men ibland måste tankarna ut. Vad spelar det för roll vem som våldtar? Vem orkar bry sig om sådana indelningar av människor som i invandrare och svenskar? Truto, du kan väl ta och definiera vad som avgör vem som är svensk? Att haka upp sig på om en person flyttat några meter över en nationsgräns och begått ett brott verkar lite banalt. Ska vi ta och göra en undersökning på hur många det är som kan fisa och rapa samtidigt bland de som våldtar? Irrelevanta frågeställningar ger irrelevanta svar. Vulcan skrev någon gång i begynnelsen att det kan bero på invandrares sociala och ekonomiska ställning att de våldtar mer. Hej du glade! Ett sånt härligt förakt för oss med inkomst närmre 0 än 100. Jag kan dock i ditt inlägg se en tanke som kan stämma vid andra typer av brott, där den ekonomiska eller sociala statusen kan förbättras till följd av brottet. Om nu våldtäktsfrekvensen har ett samband med människors sociala och ekonomiska status, kommer vi då se en ökning av våldtäkter i de orter som drabbats av stora varsel? Om 1 av 100 volvoanställda idag är anmäld för våldtäkt, kommer det vara 2 eller 50 eller 100 om ett år eller så när tillgångarna verkligen börjar tryta? Inte vet jag om jag faktiskt tillförde den här debatten något vettig. Men samtidigt startades den ju av och med något riktigt puckat så det kanske inte gör något... | |
| ordentlig | 2009-04-28 19:03 | |
![]() | Och just det, jag glömde fråga varför du inte spelar några matcher Truto? Är du endast inne på uppdrag av SD för att väcka debatt eller vad är grejen? | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:03 | |
![]() | Jag såg ett program, eller om jag läste det, kommer inte ihåg nu. I alla fall skulle försökspersonerna exponeras för porr och man mätte då puls osv. Vad man kom fram till var att vid första anblicken, det vill säga kort exponering så gick pulsen upp dvs pesonerna blev upphetsade. Vid fortsatt exponering så hände inget och till slut kunde inte personerna få ökad puls över huvudtaget. Man vänjer sig liksom. Det skulle säkert vara mer upphetsande för en man i ett land med kvinnor klädda i sjalar från topp till tå att några sekunder se på en bit av en häl, än för män som ständigt möts och exponeras av kroppar i mer eller mindre halvklädda, eller till o med helnakna former. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:08 | |
![]() | ordentlig. Det var faktiskt ett intressant inlägg, beträffande inkomst/social status. Bra tänkt, har faktiskt inte tänkt så själv..Även om jag brukar kunna tänka på det mesta;-) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:12 | |
![]() | Exakt sally, det var kanske inte så konstigt att italienarna blev tokupphetsade över den svenska "frigjordheten" på 1970-talet och fick en uppfattning av svenska kvinnan som lössläppt och ständigt kåt. Förhoppningsvis har det lagt sig nu. Bra inlägg du också ordentlig. Jag tror inte du behöver oroa dig, det förefaller som att det mesta sagts fem gånger, men truto et al ägnar inte så mycket uppmärksamhet åt det i alla fall. Han har en agenda, och den är ju ganska uppenbar. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:24 | |
![]() | sally93 ja det vet jag väl, som jag sa i ett tidigare inlägg blev jag själv våldtagen som sjuttonåring, men nu va det just kläder och såna fall jag pratade om. Dudeeniro...det är sant inte ska du ha skulden för det, men vad jag menade var att många tjejer/kvinner vet om risken och ändå tar den, (för att göra det kortfattat) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:26 | |
![]() | Dudeniro: Exakt sally, det var kanske inte så konstigt att italienarna blev tokupphetsade över den svenska "frigjordheten" på 1970-talet och fick en uppfattning av svenska kvinnan som lössläppt och ständigt kåt. Förhoppningsvis har det lagt sig nu. Grejen var faktiskt att många kvinnor från Sverige VAR lössläppta där och gav svenska kvinnan dåligt rykte. Dom ville ha snygga italienare | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:26 | |
![]() | Det har du rätt i BiNo, och jag tycker det saknar relevans! Tyvärr | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:27 | |
![]() | sally93 du ska inte förväxla porr med ett våldsbrott | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:29 | |
![]() | BiNo, referensen till italienare handlade inte så mycket om ett fåtal svenska kvinnor som turistade, som det enorma genomslag svenska filmer som nyfiken gul fick i italien - och den sexuellt frigjorda kvinnan från filmduken tolkades som representativt för hela sverige. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:30 | |
![]() | ordentlig Truto får väl vara här i forumet som alla andra. om han spelar beta eller inte är väl upp till honom | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:30 | |
![]() | (Tror jag i alla fall) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:31 | |
![]() | Mycket möjligt Dude men nog fan va svenska kvinnor lössläppta i Italien varje fall:) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:32 | |
![]() | inte bara i Italien iofs:) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:40 | |
![]() | Jag vet inte var du kommer ifrån BiNo, jag har bara en känsla om dina värderingar. Att svenska kvinnor är eller var lössläppta är ju din uppfattning baserat på dina värderingar, precis som du tagit upp spåret om att kvinnor som klär sig och beter sig på ett sätt är omdömeslösa och borde förstå mäns reaktion. Jag tänker inte som du. Jag tänker att det är väl var och ens förbannade rätt att klä sig som de vill, och får jag som man supa så skall väl inte en kvinna undanhållas från det heller. Det är klart att det finns en "kulturkrock" mellan svenskar och resten av världen just för att kvinnan är relativt jämställd här och sexualitet ses inte som ett lika stort moraliskt problem som på många andra ställen. Faktum kvarstår dock, antagandet bygger på att alla män är potentiella vådtäktsmän, och att då speciellt "invandrare" (d.v.s. alla som inte är svenskar) på något vis skulle få hjärnsläpp av frigjorda kvinnor och därmed våldta dem. Det är säkert svårare för utländska män att förstå svenska kvinnors intentioner än för svenska män i vissa avseenden, men steget därifrån till våldtäkt är jävligt långt och jag köper inte radikalfeministiskt tugg om att alla män är potentiella våldtäktsmän. Gör du? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:41 | |
![]() | dude nej har inte med mina värderingar att göra, men man har ju varit med en del, + har släkt i italien som berättat ett o annat | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:42 | |
![]() | Och majoriteten av dom är kristna irakier! Vad är din poäng med att publicera MISSTÄNKTAs namn här på betapet? Vill du att jag skall svara med en lista på svenska våldtäktsmän häktade i thailand? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:43 | |
![]() | så om någon säger "svenska kvinna lössläppt" så beskriver du det här men det är inte din värdering?! Du är så förvirrande för mig | |