Spelrum
Giraffen | 17 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 9 |
Inloggade | 26 |
Mobilspel
Pågående | 20 500 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-14 16:51 | |
![]() | Snyggt...nja...rätt uttjatat med alla rakade skallar nu. Ok om man är halvflint, dock. | |
Sotfinger | 2009-06-14 20:25 | |
![]() | Både tallsåpa och olivtvål funkar bra. Såpa är ju det man använt för att tvätta håret med "sen urminnes tider", dvs innan schampot dök upp för bara några decennier sedan. Olivtvål har jag hört är bra om man har mjäll. | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-14 20:27 | |
![]() | Jag använder Wellas produkter. Och jag ser helt okej ut i håret. | |
sjöbris - Ej medlem längre | 2009-06-14 21:07 | |
![]() | Hmm...har du verkligen testat tallsåpa själv, Sotfinger? Jag skulle inte våga testa. Jag vet att exempelvis så rekommenderar man INTE tallsåpa för parkettgolv för det anses för starkt, så hur skulle våra hårstrån då....? Men kommentera gärna ni som verkligen har använt såpa till hårtvätt nångång. | |
Bazis | 2009-06-14 21:25 | |
![]() | Rolig och bra tråd! Jag har bara läst delar av tråden så förlåt mig om jag upprepar något som blivit sagt tidigare. Hur funkar produkter från kedjan Lush? Såvitt jag förstår så strävar företaget endast efter att ha i naturliga och miljövänliga produkter. Har testat två duschar med ett av deras schampon och resultatet blev jättebra tycker jag och funderar nu på att köpa på mig något eget för jag är trött på torr hårbotten och tråkigt hår som jag upplever att jag får av vanliga butiks-schampon, oavsett märken och typ. Funderar nu över om Lush är ett bra alternativ till bikarbonat? Här är hemsidan för den som vill läsa mer: www.lush.se/ | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-14 21:48 | |
![]() | Ingredienser: akrylater/laurylacrylat/s tearylacrylat/etylaminoxi dmetakrylat - copolymer, parfym, propylenglykol, glycerin, ammoniumakryloyldimetylta uriat/beheneth-25 metakrylatcrosspolymer, coumarin, benzylbenzoat, hydroxycitronellal Detta är vad som blev kvar i ett av Lush´s schampo när jag filtrerade bort de naturliga ingredienserna. Iofs vet jag inte om de är skadliga - men mer naturliga än andra butiksschampon verkar de inte vara...Så om det är ett bra alternativ till bikarbonat, är nog en smaksak. | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-14 21:55 | |
![]() | men de har ju såna schampobars med | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-14 22:02 | |
![]() | Natriumlaurylsulfat,cocam ide MEA, parfym,benzylalkohol, metylparaben, propylparaben Ja, här var ett schampo med betydligt färre konstigheter. De kan vara hur bra som helst - jag vet inte... jag har aldrig provat. Man kan ju alltid googla några ingredienser och ta ställning sen? | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-14 22:07 | |
![]() | okok | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-14 22:11 | |
![]() | Tensider är inte bra för miljön. | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-14 22:18 | |
![]() | jag har tvättat med såpa det blir bra dreads och mkt volym, fluff krävs alltså balsam om man vill ha lent hår men det är drygt och känns rent | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-14 22:20 | |
![]() | Mitt hår är vackert. | |
Sotfinger | 2009-06-14 22:26 | |
![]() | Jag har tvättat med såpa ett par gånger för länge sen när jag var i en stuga och saknade vanligt schampo, långt innan jag läste den här tråden ... :-). Om det var just tallsåpa vet jag inte. Jag vet inte heller vad det är för skillnad mellan tallsåpa och annan såpa. Men håret blev rent i alla fall och tog ingen skada. Min mamma tvättade håret med såpa under hela sin uppväxt och hade långt, blankt, vågigt hår. Att såpa skulle vara för "starkt" för parkettgolv verkar lite besynnerligt. Men jag är ingen expert på parkettgolv. | |
Sotfinger | 2009-06-14 22:27 | |
![]() | anneli, det är helt OK att använda Wella om man villl det! :-) | |
Billy Rubin | 2009-06-14 22:42 | |
![]() | Jag började med tallsåpa eftersom det var det enda som fanns i bastun på landet. Det fungerade bra och så har jag fortsatt. Det här med svindyra schampon med fina märken på är ju bara löjligt. Sluta betala för ingenting. Det är som att torka sig i arslet med hundralappar.... | |
svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-14 22:48 | |
![]() | Lustigt att du skulle ta upp detta. Sedan jag gått över till hundralappar har jag märkt en klar förbättring med avseende på hudens lyster och spänst. Förmodligen är det bomullet i hundralapparna som är mer skonsamt än träfibrerna som alltid är närvarande i papper. | |
Sotfinger | 2009-06-14 22:49 | |
![]() | Läge att starta en ny tråd, svininfluens? | |
sjöbris - Ej medlem längre | 2009-06-14 23:06 | |
![]() | Heh, med risk att helt komma från trådens ämne, så nej, expert på parkettgolv är inte jag heller. Men hursom, så syftade jag iaf på lackade sådana (för icke-lackade parkett lär såpan t.o.m vara bra). Oki, då tycks såpa fungera för håret, intressant. Och så sant, betala svindyrt för produkter som kanske t.o.m är dåliga/skadliga är ingen lysande affär. Svinis, lol. | |
Lis-Peace | 2009-06-16 04:31 | |
![]() | Jaha. Kört balsam och vinäger i snart två veckor och har mjälleksem långt ner i ansiktet och börjar bli rädd för håravfall. Håret känns mjukt och bäbisaktigt. Brukar aldrig använda balsam annars bara schampo 2 ggr i veckan och självtorka. Men det här projektet får jag nog ge upp dessvärre. | |
BorderBeta | 2009-06-16 06:51 | |
![]() | Lis-Peace Har du provat att använda något rejält rengörande som ex bikarbonat? Jag skulle troligen också få mjäll och andra besvär av att bara tvätta med balsam. | |