Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 235 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nina82 | 2011-12-03 02:37 | |
![]() | men hallå, seriöst,.!! hur kan ni ens komma på tanken att jämföra terry Evans med Joe labero?? inte i närheten samma sak Joe är en magiker( kN INTE STAVA TILL HANS RÄTTA ORD ) Terry talar om fakta, gastar ingen illussion? Han ber inte dom komma, de gör det ändå: ni som är så anti, bry er inte. tänk=) | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-03 02:41 | |
![]() | nina82 Får jag fråga dig? Vad fick du betala i entréavgift till Evans? | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-03 02:58 | |
![]() | Hittade uppgiften på hans hemsida. 190 spänn per (får)skalle. | |
| nyckelpigan_ | 2011-12-03 04:06 | |
![]() | Jag har lite svårt att förstå denna pajkastning. Varför inte vara openminded? Kanske det är så att Terry har kontakt med andra sidan? Eller är humbug? Eller är något annat som inte någon av oss förstår eller kan ana? Är det inte så att ibland vet vi faktiskt inte. Är det så farligt? I mänsklighetens historia trodde man ett tag att jorden var platt. Nu är det bevisat (nej, jag har ingen källa - leta själv!!!!) att jorden är rund. Liten tanke - kan det vara så att vi inte idag vet allt? I övrigt tycker jag att det är såååååååååååååå tråkigt att förminska, göra hån av och i övrigt fåna sig i en så kallad diskussion. Skärpning!!! Har ni sådant maktbehov så gå ut och sparka på en sten och undra över er själva! | |
| marmeladov22 | 2011-12-03 09:07 | |
![]() | helt sant nyckelpigan Jag kan ju inte förstå folk som gillar tex schlagermusik alltså hur kan man betala för att gå och se eller lyssna på sån dynga kan ju jag tycka men ska jag häckla dem för det? Nej, jag låter folk vara som de vill. | |
| le-lou | 2011-12-03 09:15 | |
![]() | _Nanna_ ja hon trodde på vidskepelse såklart. Men på den tiden fanns inte all den snabba upplysning och information som vi har idag, jag tycker det känns som att folk verkligen vill fortsätta tro. för att de så konsekvent nekar till vetenskap :) Ja, i vår historia har vi trott på det ena och det andra, tex trodde vi att gudarna var arga när de åskade. . idag vet vi bättre el ? Man får tro på vad man vill. Men det som är upprörande här är att han och hans gelikar ÄR vår tids bluffmakare och det ä beklämmande att se. Det är ju bedragare. Jag fattar inte att såna här får hålla på men det gick ett inslag på nyheterna nyss om detta och då sa en advokat att det går inte att stoppa - just för att man inte får se folk som lurade, de väljer själv att "bli lurade". Terry Evans tjänar sjukt mkt pengar på den här skiten och jag tycker det är sorgligt att ni väljer att bli bedragna. | |
| marmeladov22 | 2011-12-03 09:16 | |
![]() | Jag tycker ju att köttindustrin är fel terry Evans vet jag inte mkt om men jag tycker det är intressant och blir inte upprörd av det direkt | |
| marmeladov22 | 2011-12-03 09:17 | |
![]() | Folk kan betala 1600 kr för klipp och slingor. Jag kan klippa dig och slinga för 200 upprörande? | |
| le-lou | 2011-12-03 09:43 | |
![]() | marmeladov - du verkar inte förstå. får jag fråga hur du tror jorden kom till ? | |
| kajix | 2011-12-03 11:14 | |
![]() | jag var på en sittning med anders åkesson. det kan inte råda några tvivel om att den mannen har verklig kontakt med andarna. han förmedlade saker till oss som han inte kunde ha läst på om innan. det var stort. | |
| le-lou | 2011-12-03 11:35 | |
![]() | Alla som påstår att paranormala fenomen existerar och tjänar pengar på det är antingen förvirrade, okunniga om vetenskapens rön, eller rent av medvetna bedragare. Det inkluderar herr Åkesson i skaran. Här kan man läsa om vad Åkesson gjorde under en seans han ledde: www.fritankesmedja.s...in get-hant "Deltagarna på seansen i Ystad fick vad de betalat för. Trodde de. Åkesson, placerad i ett särskilt ”kabinett”, bands fast i en karmstol med buntband av plast, och därefter manifesterades mycket riktigt andar på olika sätt. En självlysande substans dök upp från ingenstans och formades till en så kallad glödande hand, röster hördes, trumpeter svävade omkring i rummet, mässingsringar trängde mystiskt igenom karmarna på Åkessons stol, anden Simon lämnade ett bakvänt S skrivet i vitt pulver efter sig och två slutna buntband som i lampljuset var åtskilda kopplades ihop när ljuset släcktes. Så långt deltagarna och arrangören kunde bedöma avlöpte evenemanget väl, och upplevelsen kunde tryggt sorteras in i samlingen av bevis för andarnas existens." | |
| le-lou | 2011-12-03 11:43 | |
![]() | (också taget ur artikeln) "Anders Åkesson, Colin Fry, Jörgen Gustafsson och alla andra medier behöver inte vara oroliga om de blir tagna på bar gärning. Inte ens om de erkänner kommer publikens dom att bli hård, helt enkelt därför att man inte vill att det man upplevt eller kan tänkas komma att få uppleva ska vara resultatet av bedrägeri. Inom new age har ett helt bibliotek av ursäkter och undanflykter byggts upp för att skydda tron från verkligheten. Om ett medium blir taget på bar gärning med fusk tas detta som intäkt för att mediet är äkta – enligt new age-kulturens logik bottnar behovet att fuska i en vilja att tillfredsställa kunderna när andarna inte vill dyka upp eller när förmågan sviktar. Det vore snarare märkligt om mediet alltid lyckades, är resonemanget. Enligt samma logik betraktas inte ett avslöjande som representativt för mediets verksamhet, utan avslöjandet har bara giltighet för just det tillfälle då mediet avslöjas." Har en kompis som tittar på det Okända och hon åker efter det runt om på olika storseanser och betalar stora summor för att ringa medium på telefon, och allt vad det är . Jag vet inte vad jag ska säga. Hennes ekonomi håller på att haverera men det bekymrar sig inte mediumen om. De triggar henne att återkomma per telefon så ska andarna hjälpa henne? jag vill polisanmäla. Helt allvarligt. Frustrerande! | |
| marmeladov22 | 2011-12-03 17:48 | |
![]() | le lou; vad är det jag inte förstår? Att folk får ha vilka intressen de vill. Det förstår jag. Vem skadar det om de får tala med andar och liknande? Tycker din attityd är dömande och fördömande. Jag låter dig äta kött och gilla vad du vill. Låt folk tro på spöken om de tror på det. Du kan inte stoppa dem. | |
| marmeladov22 | 2011-12-03 17:49 | |
![]() | En dag Le-lou kommer du förstå. Mormor hälsar. | |
| marmeladov22 | 2011-12-03 17:50 | |
![]() | för övrigt ganska ointresserad av hur jorden kom till Vi kan säga gasmoln vi kan säga big bang men vi kan oxå säga att det fanns en avsikt och så skapades det hela allt är rätt | |
| ArchForge | 2011-12-03 18:59 | |
![]() | @marmeladov Nej. alla är inte rätt, det är ganska uppenbart tycker jag. Dessutom kan jag efter att ha sett en del material med Evans erkänna att han är ganska bra på cold reading. Självklart kan man inte övertyga alla om att spöken etc inte finns, men jag känner ett starkt behov av att försöka när jag kan, även om det är nästan lika lockande att skratta dem i ansiktet. | |
| bbgg1000 | 2011-12-03 19:11 | |
![]() | jo tänk efter alla är rätt det är bara olika synsätt | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-03 23:45 | |
![]() | le-lou Jag menade med min fråga att vad, mer exakt, trodde din mormorsmor på. Men ok, om jag nu har fattat dig rätt, så trodde hon alltså på rubbet; Jultomten, vättar, demoner, troll, spöken, häxor, mfl... | |
| le-lou | 2011-12-03 23:46 | |
![]() | Spelar det nån roll i sammanhanget ? :D . Vättar trodde hon bodde i skogen, för det skrämde de barnen med på hennes tid. | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-03 23:53 | |
![]() | Nä, det spelar nog ingen roll, men eftersom du nämnde det, och vetgirig som jag är, så... :P | |