Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 534 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2010-08-12 11:30 | |
![]() | Om nu kvinnan eller mannen som säljer sex njuter av det, borde det inte vara tillåtet då? Eller skall vi ha förbud för att kvinnan/mannen "borde" tycka att det är skamligt och otrevligt? | |
| Venatici | 2010-08-12 11:36 | |
![]() | Nej. Då kan man skaffa sig sex utan betalning eller fixa sin orgasm själv. För mig är det noll tolerans. Men jag vet att det aldrig kommer hända dock. Och även om ett fåtal kvinnor njuter (tror jag dock verkligen inte) är det en sådan minoritet att det inte tjänar något bra till ändå, eftersom det i de flesta fall är destruktivt och leder till många negativa effekter i samhället relaterat till sexköp. Tex missbruk, våld, könssjukdomar och självskadebeteenden = belastad sjukvård etc etc. Folk får tycka vad de vill och ha en åsikt, men att köpa andra människor är alltid fel i mina ögon. | |
| Subutai | 2010-08-12 11:38 | |
![]() | "Prostitution är alltid fel. Sex är ingen rättighet." Har man rätt till sin egen kropp då? Vad exakt är fel med en vuxen människa som beslutar sig för att prostituera sig för att kunna leva, eller för att det är bra betalt? "Ytterst få kvinnor gör det för att de älskar sitt jobb. Det är jag säker på." Det finns massvis med jobb som säkert ingen eller iaf väldigt få vill arbeta med, bör staten lägga sig in och säga att det numera är olagligt att arbeta med dessa jobb? "Tror heller inte många prostituerade har en normal uppväxt eller ett liv utan missbruk av olika slag" Och hur är det relevant till sakfrågan? Finns folk med missbruk och dåliga uppväxter i alla arbetsgrupper. Hur man förhindrar dåliga uppväxter och missbruk är en fråga i sig själv. "Dessutom, hur kul är det att köpa sex - egentligen? " Jag tror inte folk köper sex om de vore missnöjda. "Kvinnan njuter förmodligen inte och hon gör endast saker hon får betalt för." Det kan man säga om vilket annat jobb som hellst. | |
| Venatici | 2010-08-12 11:40 | |
![]() | Dessutom, de kvinnor som påstår de njuter, blir uppriktigt kåta, får orgasm och gör saker de vill utan överalning ljuger förmodligen för att omgivningen ska yttra sig så som Måns just gjorde. Just för att de vill kunna fortsätta tjäna pengar på stora skulder, missbruk eller what ever... | |
| Behringer | 2010-08-12 11:40 | |
![]() | "Det kan man säga om vilket annat jobb som hellst. " Och därmed skulle du utan tvekan ta tjänsten på Glada Hålet hellre än gå arbetslös? | |
| Venatici | 2010-08-12 11:43 | |
![]() | Subutai > Männen är tydligen nöjda, för utan köpare hade det inte funnits. Som sagt, ni får tro vad ni vill/ha den uppfattning som passar er, men hos mig är det som sagt noll tolerans. Världen skulle knappast bli en sämre plats utan människohandel. Och nej - kvinnorna har sällan något val till slut. De blir beroende av sina hallickar och sitt heroin de bekostar med prostitution. De som tycker prostitution är ok, tänk er in i om ni fick reda på att eran mamma sysslade med det, eller era systrar eller döttrar. Stolt pappa/mamma? | |
| Subutai | 2010-08-12 11:44 | |
![]() | Behringer: Nej det hade jag inte. Precis som jag hellre går arbetslös än att arbeta på Max. Det är mitt eget val. Om jag hade sagt ja, vem är du(staten) att stoppa mig? | |
| Venatici | 2010-08-12 11:45 | |
![]() | Subutai - Prostitution är inte alls vilket "jobb" som helst. Visst kan man ogilla sitt jobb, men det handlar inte om att en främling tar på din kropp och gör saker med den du förmodligen inte gillar alls. Skulle du vilja bli upplockad och få pengar för att ta emot analsex eller ge oralsex istället för att gå till soc eller arbetsförmedlingen??? | |
| Venatici | 2010-08-12 11:47 | |
![]() | Sub. bryr sig uppenbarligen inte om följderna i samhället eller den enskilda, utsatta individen. Tack vare sådana som dig människohandel fortsätter. | |
| Behringer | 2010-08-12 11:49 | |
![]() | Visst är "valet " ditt.. Men nekar du jobbet på Glada Hålet blir det ingen A-kassa. Fine, om du har dom ekonomiska ramarna | |
| Subutai | 2010-08-12 11:50 | |
![]() | Om man inte gillar det, så letar man rätt på andra alternativ. Om det är baserat på tvång är det en helt annan fråga och är inte relevant till det jag pratar om, d.v.s folk som aktivt tar ett beslut för att prostituera sig. Nej, det hade jag inte. Precis som jag hellre går arbetslös och suger på statens tutte än att arbeta på max. Poängen är att det finns folk som vill göra det, och de bör få göra det eftersom du, jag eller staten har ingen rätt att säga vad de får, och inte får göra med sin kropp. Enligt min filosofi iaf. Dessutom skulle halickar inte ha något arbete kvar om det fanns lagliga, kontrollerade bordeller. | |
| Venatici | 2010-08-12 11:50 | |
![]() | I sverige kan man med hjälp av a-kassa/soc leva på iaf existensminimum. Det hade jag lätt hellre gjort. | |
| Venatici | 2010-08-12 11:51 | |
![]() | Sub: Hade du tyckt det var ok om någon i din familj hade "jobbad" med att sälja sin kropp om denne envist hävdade att h*n gillade och njöt av det? Eller är det skillnad på människor och människor? | |
| Subutai | 2010-08-12 11:54 | |
![]() | "Sub. bryr sig uppenbarligen inte om följderna i samhället eller den enskilda, utsatta individen. Tack vare sådana som dig människohandel fortsätter." Sådana som mig? Vadå, libertarianer? "Men nekar du jobbet på Glada Hålet blir det ingen A-kassa." I vilken verklighet då? Det finns fler alternativ. | |
| Subutai | 2010-08-12 11:56 | |
![]() | "Sub: Hade du tyckt det var ok om någon i din familj hade "jobbad" med att sälja sin kropp om denne envist hävdade att h*n gillade och njöt av det? Eller är det skillnad på människor och människor?" Jag hade inte gillat det nej. Men vad har det för betydelse? Ska jag tvinga personen att upphöra med med prostitutionen? Efter vilka grunder? För att jag inte tycker om det? Höjden av narcissim. | |
| Venatici | 2010-08-12 11:56 | |
![]() | Följder som att kvinnor är utsatta för våld, oftare är missbrukare etc (som jag tidigare skrivit) vilket blir en belastning för sjukvården och i sin tur statens ekonomi. Och Du svarade fortfarande inte på: Hade du tyckt det var ok om någon i din familj hade "jobbad" med att sälja sin kropp om denne envist hävdade att h*n gillade och njöt av det? Eller är det skillnad på människor och människor? | |
| Venatici | 2010-08-12 11:58 | |
![]() | Nu svarade du... Hade det varit min syster hade jag gjort allt jag kunde för att ta henne ur det. Bo hos mig, hjälpa till ekonomiskt - ALLT. För jag vet att det skulle finnas ngt annat bakom. Jag vet att det inte är ngt hon skulle välja för det verkar skoj. Men vi värnar olika mycket om våra familjer, uppenbarligen | |
| Venatici | 2010-08-12 12:01 | |
![]() | Nu har jag ganska tydligt lagt fram min åsikt, men ska lägga mig efter nattjobb. Sjuksköterska, om någon nu skulle försöka göra sig rolig. Go'natt. | |
| cessely | 2010-08-12 12:10 | |
![]() | Det är sorgligt att det fortfarande är så många som menar att man kan se prostitution som vilket annat jobb som helst. Jag och många med mig menar att man absolut inte kan göra det med prostitution eftersom det finns så många aspekter av det som gör att det inte är som ett vanligt jobb. Visst man kan jobba på maxi och tycka att det är skittrist - men man kan inte jämföra det med prostitution. Dels för att på maxi har man som anställd vissa skydd och rättigheter (arbetsmiljölagar, arbetstidslagar, facket som kan hjälpa en i knepiga situationer, skyddsombud etc.etc.) som man aldrig skulle kunna få när man säljer sin kropp. Dessutom finns det vissa uppenbara "risker" som följer med prostitution. Kan man garantera att det är kvinnorna som får pengarna och inte ngn hallick? Men den värsta risken som jag ser det är att om man legaliserar prostitutionen i Sverige så öppnar man upp ytterligare för trafficking och det är ta mig fan (må inte säga bättre) bland det vidrigaste som finns. Om prostitution blir lagligt, hur ska vi ha någon chans alls att så hål på traffickingligor? Men lagen i dag är ett stort jävla skämt för egentligen så är det ju redan lagligt att sälja sex i Sverige, men däremot olagligt att köpa... Jag tycker att lagen måste ändras - men till det hårdare. Som ngn sa tidigare "Noll tolerans" är det som gäller även för mig. Det är också otroligt intressant att se vilka det är som är för prostitution, jag har då inte sett någon kvinnlig skribent som är för, men däremot flertalet manliga. Skärpning killar! Man kan ju bli arg för mindre. | |
| Subutai | 2010-08-12 12:12 | |
![]() | "Följder som att kvinnor är utsatta för våld, oftare är missbrukare etc (som jag tidigare skrivit) vilket blir en belastning för sjukvården och i sin tur statens ekonomi." Hur är frågan om kvinnomisshandel och missbruk relaterad till prostitution? "Hade det varit min syster hade jag gjort allt jag kunde för att ta henne ur det. Bo hos mig, hjälpa till ekonomiskt - ALLT. För jag vet att det skulle finnas ngt annat bakom. Jag vet att det inte är ngt hon skulle välja för det verkar skoj." Och om hon nekar din hjälp och säger att det är okej? Vad händer då, anmäla henne? "Men vi värnar olika mycket om våra familjer, uppenbarligen". Och du kan göra en sådan bedömning endast utifrån några rader tagna från en internetdiskussion? Det är starkt gjort. | |