Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Frölin | 2010-08-14 01:12 | |
![]() | Varit med om barnskrik och spark i ryggstödet, men mest störande är föräldrar som inte verkar bry sig. Ska man själv behöva förmana deras femåring att inte göra si eller så, kan ju bli väldigt känsligt. Värsta flygningen dock var när jag satt 8 timmar framför ett medelålders amerikanskt par som sparkade upp ryggstöden och så vidare så att de kunde breda ut sig medans en annan med sina 180 fick vika benen. Trots vänlig "tillsägelse" och erbjudande om att byta plats så de kunde sitta framför istället. | |
| jazzballe | 2010-08-14 05:31 | |
![]() | barn vore förbjudet i sociala sammanhang. En gång var ett barn skrikigt på bussen och då skulle jag betalat en spänn mer för att barnet skulle kliva av före sina päron. Vettig rubrik. | |
| henrik_l | 2010-08-14 06:11 | |
![]() | skulle gladeligen betala några extra hundralappar för att slippa barnen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-14 20:05 | |
![]() | hur svårt är det att få barn tysta ?ni är tydligen rädda och okunniga eftersom ni inte kan få barnen att bli roade | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-14 20:12 | |
![]() | Varför ska jag tysta andras barn? Det är väl föräldrarnas uppgift. Tror dessutom att föräldrarna skulle ta det som en förolämpning om jag la mig i. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-02-14 20:12 | |
![]() | Men det kan ju vara så att barnet har ont i magen, ont i öronen (de är känsligare för trycket vid flyg och kan få riktigt, riktigt ont) osv. Då är det inte så lätt att lugna barnet . . . | |
| sven_p | 2011-02-14 20:12 | |
![]() | Tror faktiskt att majoriteten skulle uppskatta barnfria flyg, eller åtminstone barnfria avdelningar på planet. Detta gäller framför allt på långflyg, inrikes är ju inte längre än att man kan stå ut med ett och annat skrik... | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-02-14 20:16 | |
![]() | Använd öronproppar, svårare än så är det inte. Alla barn skriker väl dessutom inte? Aldrig råkat ut för det, någonsin. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-02-14 20:18 | |
![]() | Barn har väl lika mycket rätt att flyga som du?`Föräldrar, ungdomar eller fyllon kan ju vara precis lika jobbiga, om inte ännu värre. Ska vi inte porta dom också? | |
| sven_p | 2011-02-14 20:25 | |
![]() | Snackar inte om att porta nån, att det skulle finnas barnfria flyg innebär väl inte att de inte kan flyga alls eller? Läs innantill för sjutton!! Märks att du inte råkat ut för det, grattis till det.... | |
| slånbär | 2011-02-14 20:28 | |
![]() | Men det ligger en hel del i att många föräldrar helt enkelt låter sina ungar leva rövare utan att säga ifrån. Man ser detta precis överallt men i små trånga utrymmen där man måste sitta tillsammans under längre tid blir detta självklart väldigt irriterande. Jag har själv barn men jag har aldrig låtit mina ungar skrika och gapa som vissa gör. Inte ens hemma på gatan för det bor ju andra än bara vår familj och alla gillar inte ungar som tokskriker även om dom leker. Visst ska barn få höras och leka men inte så dom stör andra. Sedan kan man ju få ha ett visst tålamod även åt andra hållet speciellt när det handlar om så små barn att dom inte går att resonera med. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-02-14 20:38 | |
![]() | tycker bara det är en usel idé. hur många av flygen ska vara barnfria hade du tänkt? och ska det finnas nån tidsgräns, tex alla flyg över 5 timmar måste det erbjudas barnfritt? Vilken åldersgräns ska vi ha? | |
| slånbär | 2011-02-14 20:49 | |
![]() | Det finns ju pensionärsresor till när och fjärran-varför inte familjeresor och singelresor och barnfria resor också? Det finns säkert en marknad för allt. Jag är övertygad om att en barnfri resa skulle sälja slut snabbt som attan och en barnfamilj skulle väl inte behöva känna sig mer kränkt av att inte få boka just den resan än att dom inte får boka en pensionärsresa? Dom får väl boka en av alla andra vanliga resor istället. Fattar liksom inte problemet. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-02-14 20:52 | |
![]() | Jag förstår inte varför man ska utesluta vissa grupper från flyg. | |
| sven_p | 2011-02-14 20:56 | |
![]() | Det handlar ju i så fall vissa flyg, tror säkert att detta skulle bli en succe för reseföretagen och det finns redan barnfria hotell så det vore väl inte så konstigt med barnfritt flyg. Håller helt o fullt med slånbär. | |
| Bitte - Administratör | 2011-02-14 20:59 | |
![]() | Ett barn kan ju gråta pga många orsaker,, och det har trots allt föräldrar som kan se till att det ,, samma sak med att sitta still man får ta med saker som roar barnet under resan,, Och då måste även jag kunna boka alkoholfria flyg dvs jag vill slippa gapande fulla människor på min långresor,, för dessa lyssnar absolut INTE på vad som sägs om att inte störa,, Bitte | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-02-14 21:10 | |
![]() | Nu har jag tagit bort några inlägg. Behöver jag säga att det inte är ok att vara otrevlig mot andra i forumet???? | |
| sven_p | 2011-02-14 21:10 | |
![]() | Tror inte du får gehör för det hos bolagen... De tjänar alldeles för mycket pengar på spriten för det. | |
| slånbär | 2011-02-14 22:03 | |
![]() | Så fort man tar upp det här så blir en del upprörda och börjar oja sig över att man ska utesluta vissa grupper från vissa saker. Detta görs ju redan hela tiden så jag förstår inte varför just detta är så känsligt. Det är ju inte så att barnfamiljer inte ska få resa till samma ställen som andra utan bara om att dom som vill betala för det kan få möjligheten att maximera sin resupplevelse så mycket dom kan. Jag menar så här- om jag vill åka på en riktigt romantisk resa med min man efter att i alla år ha rest med barnen så skulle jag absolut betala extra för att tex bo på ett hotell utan barnfamiljer om jag trodde att det skulle göra min resa extra mysig. Om jag vill spela golf då åker jag på en golfresa ,om jag vill prova vin då åker jag på en sån resa, singlar åker med singelbåtar och förväntar sig inte åka tillsammans med en massa barnfamiljer, pensionärer åker på pensionärsresor (för att slippa barnskrik kanske)- allt för att få en så trevlig och optimal resa för pengarna som möjligt. Jag skulle lätt betala extra för att vara säker på att ingen rökte på sin balkong på hotellet tex. Det innebär inte att jag inte tycker att rökare ska få bo på hotell bara att jag helst inte vill bo på samma som dom. | |
| Bitte - Administratör | 2011-02-14 22:11 | |
![]() | Pensionärsresor innebär väl inte speciella flyt utan att det är en gruppresa där man har lagt upp allt för att passa en viss grupp, dvs man har mera hjälp med allt som behövs på resmålet,, Vad det gäller romantiska hotell och resmål så finns det också att välja på massa platser i värden, Matt att få flygbolagen att ha speciella flyg för alla olika grupper det tvivlar jag på ,, och vi hade förmånen att flyga bästa klass på en semester som vi bjöds på , och som tidigare sagt de enda som störde var just fulla vuxna personer , som raglade förbi på och stött i mina barn som sov, och detta då på en avdelning på planer där de INTE hade nått att göra.. Alltså jag ser inte barn som nått problem på mina flygningar Bitte | |