Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 18 803 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2011-03-30 23:59 | |
![]() | Jag har en fråga till jaapconrad: menar du på fullt allvar att journalister inte begriper saker särskilt bra? Det var i så fall det dummaste jag hört på länge. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-03-31 00:02 | |
![]() | Då säger vi tack till Dumblondin och låter frågan sväva fritt. | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2011-03-31 00:07 | |
![]() | Tja, eller så kan du ju kanske låta den jag vände mig till svara. Det var ju inte till dig i alla fall. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-31 00:15 | |
![]() | Ja? Journalister är tränade i att återge saker, inte i att förstå dem. Men allt är ju relativt. De förstår ju avsevärt mer än politiker. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-03-31 00:20 | |
![]() | Aha, så journalister är som levande bandspelare? | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-31 00:22 | |
![]() | Den viktigaste blockaden hos journalister är att det alltid finns en "bad guy" och (mer sällan) en "god guy". Det är det enda sättet att verka insatt i ett ämne utan att kunna något om det. "Palestinafrågan? Utrikesministern i Israel ska tydlig ha bla bla bla [ondskefull anekdot]". Typ. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-03-31 00:23 | |
![]() | Jag får en uppenbarelse här! Jag tror att all visdom utgår från ...... nej nu tappa jag kontakten. | |
| le-lou | 2011-03-31 08:15 | |
![]() | intressant att se att Sahlin fått en statsministerlön under sin tid som partiledare, vad tyder det på tro.... sossarna agerar som att de bara LÅNAR ut statsministerposten hehe. De garanterar sin ledare en statsministerlön eftersom de förutsätter att om de inte är i regeringsposition nu, så blir de det nästa gång (hope not). Undrar om Sahlin kommer begära ut dessa pengar, menar : är det inte bara borgarna som gör sånt? www.aftonbladet.se/n...28 09315.ab | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-31 09:56 | |
![]() | Jag tyckte också det är en finurlig inrättning. Socialförsäkringarna är ju konstruerade på ett liknande sätt: de sätts i proportion till den lön du _skulle_ haft om du hade arbetat (inklusive lönehöjningar). Lite kaxigt att se på oppositionslönen som en temporär omställningsförsäkring. Jag gillar den attityden (jag hade naturligtvis gillat den ännu mer om sossarna inte var så ofantligt ängsliga i övrigt). | |
| le-lou | 2011-03-31 10:00 | |
![]() | ""Det är häftigt att få fallskärmar!" - sade Mona innan hon lämnade politiken och hoppade ut i verkligheten..." | |
| MrAtomic | 2011-04-02 00:05 | |
![]() | Jag måste säga att det var en underlig undersökning som presenterades i DN gällande förtroende för partiledare och för mig som har en utbildning som inkluderar en hel del statistik så väckte den många frågor hos mig. Här var de trettio procent som inte svarade pga av den enkla anledning att de inte visste mkt om Juholt än.. ett givetvis logiskt svar på att få en sådan udda fråga så här tidigt. Men det intressanta är vad det gör med den statistiska trovärdigheten med undersökningen. Urvalet efter ett så gigantiskt avhopp gör alla undersökningar enormt svåra att tolka om än omöjliga. När sedan synavote använder sig av cirka 1000 personer så är den statistiska säkerheten i undersökningen ändå ganska svag.. men ned detta bortfall så blir den helt obrukbar av väldigt många anledningar. Ändå ger synavote en exakt siffra till DN utan felmarginal tom. Så blir det när det är beställningsjobb av en tidning, att säga att vi inte statistiskt kan säga något om det största partiets ledare förtroende går ju inte. Det där med opinonsundersökningar är ett gissel.. det borde granskas lite hårdare tycker jag. Tidningarna i vanlig ordning fattar inte statistik och presenterar allt det får. Det roligaste av allt är att Synavote säger att det finns utrymme för förbättring eftersom han är relativt okänd... Jasså det säger ni.. 30% till att börja med.. Katastrofalt pinsamt. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-04-10 16:06 | |
![]() | www.aftonbladet.se/n...28 59560.ab Juholt säger ja till licensjakt på varg och nej till monarki. Mycket intressant. Inför dessa realpolitiska icke-frågor hade det varit busenkelt att vinna åtminstone 10000-50000 röster med en mer populistisk hållning (genom att lite svävande säga att man gillar både varg och bönder, samt att kungen verkar ju trevlig). Av det jag sett hittills verkar Juholt helt ointresserad av populism och det är mycket glädjande. Det kommer skärpa den politiska debatten. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-04-10 16:08 | |
![]() | (Bortsett från det här obligatoriska fjäskandet för våra stenrika pensionärer som alla politiker från både höger och vänster tycks behöva ställa upp på...) | |