Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-04-19 01:33 | |
![]() | jag tycker det borde vara tabu att gnata på om sämre föräldrar framför bättre föräldrar i situationer som dessa. Vem bestämmer vem som är vad egentligen? Att kasta ur sig det här om och om igen, baserat på skit och ingenting ...........är bara väldigt omoget, onyanserat och fyrkantigt ja. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-19 01:34 | |
![]() | Måns_E: Nja, fast jag tycker att många vuxna inte känner sin gräns. Jag drar inte heller gränsen vid att ligga och spy i ett dike när det är barn med på en fest. Antagligen tycker ni att jag går över gränsen i forumet ibland. Vad skulle ni göra om jag var på ett bröllop och var lika vidrig som här fast speedad på två glas vin? Ta ungen och gå :) | |
| Måns_E | 2011-04-19 01:37 | |
![]() | Larvbrud, jag tror inte att femåringar är så värst intresserade av porr. Tror du? Däremot så tror jag att en femåring överlever om de hör ( eller t o m får syn på ) att deras föräldrar har sex. Ändå så tycker jag inte att man skall involvera femåringar i sexorgier. Jag har ungefär samma syn gällande alkohol. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-19 01:42 | |
![]() | Så måttligt drickande och mjukporr gäller? Jag överlevde helt klart att se midsommarfest på avstånd även om bilderna av okoordinerade vuxna som gör små grodorna etsat sig fast på min näthinna. Vet inte hur många som planerar aktiviteter och handlingar med enda målsättningen att alla ska överleva. Jag är hur som helst tacksam över att jag slapp vara med på den typen av fester. | |
| Måns_E | 2011-04-19 01:43 | |
![]() | Larvbrud, jag förstår inte vad du menar. Du verkar försöka vända nån slags dogm om att barn blir förstörda över att umgås med barn och förtära alkohol samtidigt till att jag skulle bli förfasad över din påstådda tvivelaktiga moral. Jag vet inte, men jag skulle förmodligen inte bry mig ett dugg över dig. Närvarande barn kanske skulle undra vad det var en för konstig typ. Men jag förstår inte riktigt vad du vill göra för poäng. | |
| apbur | 2011-04-19 01:44 | |
![]() | Överlever? Ja, det får man ju hoppas. Det talades väl snarare om att ta illa vid sig och känna visst obehag? Det gör nog alla barn som kommer släpandes med nallen under armen efter en mardröm och får se sina föräldrar göra konster i sängen. Tycker du man ska ta hänsyn till om barnen hör sexet eller inte? Tar föräldrarna som visar hänsyn ett bättre eller sämre beslut än föräldrarna som inte tycker det är så farligt om barnen får somna till lite kärleksljud? | |
| Måns_E | 2011-04-19 01:45 | |
![]() | Små grodorna brukar väl annars köras på alkoholerna barntillställningar med vuxna som har roligt utan sprit? Är du säker på att du inte har varit förledd i alla dessa år? | |
| Måns_E | 2011-04-19 01:47 | |
![]() | Föräldrar som smusslar och håller undan saker är inte per automatik bättre föräldrar. Du har fel igen Apbur. | |
| Gautama | 2011-04-19 01:48 | |
![]() | Jag tycker det är egoistiskt utav föräldrar att ha sex. Barnen kan ju vakna och kanske se det, och det kan traumatisera barnen. Nää, man ska avstå från sådana saker när man har barn. | |
| apbur | 2011-04-19 01:48 | |
![]() | Nej, det är du som inte klarar av att svara på frågor. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-19 01:48 | |
![]() | Måns_E: Jag menade att du som eventuell förälder inte kan kontrollera mig och mina utspel inför dina barn på ett bröllop. Om de råkade på mig en gång må ju va hänt men om du släpade runt dem på fester där det var vanligt med såna som jag som håller inte det du säger om att de flesta dricker måttligt. | |
| Måns_E | 2011-04-19 01:48 | |
![]() | Alkoholerna = alkoholfria | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-19 01:51 | |
![]() | Haha :) Det var nog frikyrkliga grodor. Glöm exemplet om mig på festen om du vill, det kanske var dåligt och svårbegripligt. | |
| Måns_E | 2011-04-19 01:54 | |
![]() | Larvbrud, var inte fånig nu. Om jag skulle uppleva dig som ett hot mot låt säga mina fiktiva 4 och 6 år gamla barn så skulle jag naturligtvis skydda dom från dig. Var vill du komma? Det är fortfarande så att jag har ansvar för mina barn, och precis som jag har skrivit att man inte skall dricka så att man tappar kontrollen så gäller naturligtvis omvårdnaden och skyddsmekanismen om man möter något som man uppfattar som ett hot. Oavsett om det är en påtänd människa en Björn eller en urflippad person som man inte har kontroll över. Var vill du komma? | |
| apbur | 2011-04-19 01:57 | |
![]() | Måns, tycker du man ska ta hänsyn till om barnen hör sexet eller inte? Tar föräldrarna som visar hänsyn ett bättre eller sämre beslut än föräldrarna som inte tycker det är så farligt om barnen får somna till lite kärleksljud och dessutom smusslar och håller undan saker? Kanske blir lättare för dig att svara nu. Se, jag är hänsynsfull. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-04-19 01:58 | |
![]() | Ditt maliciösa odjur. Du är för stygg för att delta på festligheter överhuvudtaget, Larvbrud! :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-19 01:59 | |
![]() | Det är du som säger att de flesta kan dricka måttligt. Jag håller inte med i och med att jag tycker att det oftast är någon som går lite över gränsen. Jag har inga problem med att man tar sina barn till en fest där man vet att ingen kommer dricka så att barnen uppfattar den som obehaglig. Frågan är hur vanligt det är att man har den kollen om vi nu pratar om bjudningar som bröllop och liknande där man vet att det kommer drickas men kanske inte vilka andra som är bjudna. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-19 02:01 | |
![]() | Sen har vi ju inte definierat gränsen och måttlig ännu vilket försvårar diskussionen. | |
| Måns_E | 2011-04-19 02:02 | |
![]() | Jag tror inte att barnet tar skada av att höra sexet, jag tror att det är helt egalt huruvida barnets föräldrar är högljudda eller lågmälda. Om det är ett barn som lätt vaknar av ljud så kan dock nattsömnen bli störd. Med andra ord så är det inte mycket till problemställning det heller. | |
| Måns_E | 2011-04-19 02:07 | |
![]() | Larvbrud, barn går inte sönder av att se en full människa heller, men faktiskt så brukar folk inte vara så fulla före klockan 21:00 eller när nu barnen kan tänkas gå och lägga sig. Du verkar ha väldiga problem med att måla upp ett scenario för att verkligen barn skall plågas av fulla vuxna. Jag tycker att du lyckas sådär. | |