Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 986 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SkySpy_ | 2011-09-23 16:30 | |
![]() | Det går inte ihop det du säger i med att människor har olika gudar som de tror på. Hade ingen trott på någon gud utan istället bara visa kärlek mot varandra skulle vi inte ha några krig alls, eller hur? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-23 16:33 | |
![]() | Det finns bara en Gud,Gud är kärleken | |
| ArchForge | 2011-09-23 18:14 | |
![]() | Jag tror att denna video kan upplysa problemet med trådens ursprungsfråga; www.youtube.com/watc...re =related | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-23 18:20 | |
![]() | bah | |
| clinton | 2011-09-23 19:26 | |
![]() | Jesus säger inte ett skit....han har vsa´´arit död i 2000 år! | |
| clinton | 2011-09-23 19:40 | |
![]() | Att en del har en tro på ett andligt väsen och en skapare må vara hänt, svårt att bevisa motsatsen. Men hur man blint kan tro på en sagobok som bibeln övergår mitt förstånd? Som jag förstår det så skrevs många av breven i bibeln (nya testamentet), eller åtminstonde stora delar av det efter Jesus död, upp till 500 år efter Jesus död t o m. Under en sådan tidsrymd så är det väl mer sannolikt än inte att historier förvrängs och överdrivs ganska grovt? Speciellt som denna skrift hade ett politiskt syfte, d v s att ena folk i en tro för att sedan kunna styra dessa med löfte om evigt liv/hot med helvetet. Detta sker dessutom i en tidsålder då bildning, kritiskt tänkande och upplysthet inte fanns på världskartan. | |
| kajix | 2011-09-23 22:55 | |
![]() | Men dessa mina ovänner, som icke ville hava mig till konung över sig, fören dem hit huggen ned dem här inför mig. /jesus | |
| Snoosy | 2011-09-23 23:29 | |
![]() | Klart att han finns. Det säger ju bibeln. Eller hur?? | |
| Snoosy | 2011-09-23 23:30 | |
![]() | ttiittii, eller alltet. Världen är Gud, tror jag nog att tanken var från början. | |
| Snoosy | 2011-09-23 23:32 | |
![]() | Sen får man nog säga att det är konstigt att dom länder som mest är för religion och gud är de som krigar mest. Det kan väl ändå inte varit tanken med en kärleksfull värld. För Gud är väl kärlek?? | |
| jaws68 - Ej medlem längre | 2011-09-23 23:34 | |
![]() | Nej. Det finns ingen Gud såsom bibeln beskriver. En gammal bok från en tid då människor inte visste bättre. Vetenskapsmän var dårar då. Däremot kan jag tro på någonting annat. Vad exakt kan jag inte beskriva. Nån högre makt existerar, tror jag. Alltså Deja vu, ödet osv är sånt jag träffat på här i livet. | |
| Lokex | 2011-09-23 23:37 | |
![]() | Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeej! Finns inte, om det skulle finnas en allsmäktig Gud, är han så sjukt samvetslös så att det är äckligt! | |
| Jollythawise | 2011-09-23 23:40 | |
![]() | Nej för helvete, det finns ingen jävla all mighty fucking wizzard. Get a grip, nigs! | |
| clinton | 2011-09-24 00:00 | |
![]() | Jag tror absolut inte på en allsmäktig gud och skapare såsom bibeln beskriver det, och är så övertygad om det att det finns inget som kan ändra min uppfattning i den frågan. Men jag skulle aldrig påstå att jag VET hur det förhåller sig i den frågan av samma anledning som jag föraktar religiösa fundamentalister som sägar att de VET att gud existerar, d v s för att det är så jävla arrogant och högfärdigt att påstå att man vet något som inte en levande käft kan lägga fram bevis för. Vi ateister tycker att de religiösa är naiva, självbedragande dårar och de religiösa tycker synd om oss för att vi inte är lika "upplysta" som dem. Båda grupperingar är så gjutna i sin övertygelse så att det är egentligen meningslöst att diskutera frågan. Jag har dock ett antal gånger försökt ställa frågan till troende vad anledningen är till att de har ett gudstroende och hur de kan veta att de inte bara lever i en självbedrägelse, men de undviker konsekvent att svara på frågan. | |
| Ikoflex | 2011-09-24 00:00 | |
![]() | Finns det någon som tror på Einstein längre? | |
| mrperfect | 2011-09-24 00:07 | |
![]() | Jag har alltid tvivlat på att han hade rättpå grund av något han själv uttryckt: Vi har ingen erfarehet av vad som händer nära ljusets hastighet. | |
| krillo18442 | 2011-09-24 00:09 | |
![]() | till TS NEJ. | |
| jaws68 - Ej medlem längre | 2011-09-24 00:26 | |
![]() | Klart vi tror på E=mc2 | |
| y not | 2011-09-24 01:57 | |
![]() | I vart fall verkar det vara viktigt vad man tror och att andra får veta det. | |
| Ruhrområdet | 2011-09-24 02:03 | |
![]() | Undrar hur många som är medvetna om att Sverige styrs av en handfull pingstvännerpolitiker. Så frågan är relevant inte bara i en privat-religiös kontext. (Jag räknar in både Björklund och Bildt där). | |