Spelrum
Giraffen43
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade80
Mobilspel
Pågående19 257

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kaffeflicka - Ej medlem längre2011-08-17 11:42
Antal inlägg: 915

Allt är fortfarande relativt. Vi som har dragit på oss permanenta skador i ryggen kan ha jäkligt svårt att nå skosnörena utan att hull är i vägen.

Men jag var inne lite på det där som silver skriver om. Att vi alla nog innerst inne vet ungefär hur tung man ska vara för att fungera bäst som rasen homo sapiens och då vill man truga underviktiga och hejda kraftigt överviktiga. Ska man orka springa, jobba hårt och föda barn funkar det inte att vara för tunn eller för tung.

Synd att bark bara var skämt men mitt inlägg blev också skämt :)

Delicious - Ej medlem längre2011-08-17 13:19
Antal inlägg: 11661

Syftet är inte att säga att det är okej att vara fet (då menar jag FET inte mullig eller tjock. Damen på bild nr två tex är fet) utan att höja ribban från att man är fet när man ser ut som på bild nr ett. Tjock och mullig kanske, men inte fet.
Sorgligt många unga tjejer, även killar, hetsar fortfarande efter att se ut som skelett (normalt-smalt i deras värld) eller "gå ner ett par kilo"/"tona kroppen" osv.
För att låta lite pk måste jag säga att det faktiskt är vuxnas ansvar att visa vad som är bra och hälsosamt och att det finns annat man borde tänka på när man är tonåring, än kilon och kalorier.

Sussola2011-08-17 15:41
Antal inlägg: 383

Förlåt om jag nu avviker från TS ämen men något som gör mig så galen är människor som klantar ner på andra människor som avviker från idealen som media etc utsänder.... (jag menar inte att det är någon här som skrivit det, jag menar bara att det är så tragiskt!!!)

Oavsett om det är:

• Rätt att gå efter BMI eller inte...eller att man kan skylla på sin benstomme eller inte...
• Föräldrars fel om deras barn blir lidande av deras levnadsvanor eller inte...
• Kan jämföras och dras paralleller med rökning, droger osv osv
• Etc, etc, etc.....

Jag låter ”svaren” vara osagda just för att det finns så galet många för och emot för var och en...

Men hur som helst så tycker jag att det är HELT FEL att man går runt och kallar någon för tjock eller på annat sätt gör narr av de som har lite (eller mycket) extra fett på kroppen. Vad är det riktigt man tjänar på det? Man gör ju bara någon ledsen...och alla är vi ju olika, några kanske trivs i en 30 kg kropp medan andra verkligen vill ha en 150 kg kropp...och ja enligt många ideal som finns så är dessa motsattser skadliga men som tidigare sagts så är det ju faktiskt så att ens kropp är ens ensak...(även om det nu visat sig att det finns tvister även kring detta påstående....)

Om det nu är så att barn drabbas av fetma pga deras miljö tycker jag bara att det är skrämmande och fel, men om det nu är så att en vuxen människa äter skräpmat och andra sockerbomber 24-7 varje dag så kanske man får räkna med konsekvenserna som troligen följer.

Jag känner folk som äter som hästar men är pinnsmala, andra äter inget sött alls, annars bra kost, och tränar nästan för mkt... men är fortfarande överviktiga (var nu gränsen går för att vara attraktiv..var ju faktiskt det som TS frågade....) Vissa har helt enkelt jävligt otur med generna och det finns inte så mycket man kan göra åt den saken.

Bäst vore det nog om vi alla slutade med att kalla andra tjocka, mulliga, överviktiga, enorma, pinnsmala, spinkiga.. ja alla jäkla skitord som kan såra andra för det kommer varken att göra dig eller mig gladare!!!!!

(Och ja damen på bild är helt klart fet, tyvärr så måste jag säga det, men jag tror nog att han själv har rätt bra koll på det med, det finns liksom en gräns...frågan är ju bara var den riktigt går....fet varken vid 80, 100 eller....alla har vi olika förutsättningar från start så jag tror det blir svårt att liksom säga att då du väger si och så mkt är du fet, under den bara mullig...)

pabster12011-08-17 21:24
Antal inlägg: 707

Äh otur med generna.... ja då får man träna mer. Sedan är det där med att det är genetiskt för alla trams. För ett fåtal men inte för 50% av alla Sveriges män och 40% av alla kvinnor.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-17 21:36

Ja, ät sallad och spring 3 timmar om dagen så ska ni se att ni blir normala!

Marttina2011-08-17 21:43
Antal inlägg: 51

När man ser hela ansiktet på någon fast man går bakom den.

promenad - Ej medlem längre2011-08-17 21:52
Antal inlägg: 3995

en vän gick ner från över 100kg till runt 76
180 lång kille
han skrev en bloggdagbok och la om kosten
jag vågar inte länka för han vill kanske inte hängas ut
men jag är mkt stolt över honom
han äter mest grönsaker broccoli och sojamjlk och motionscyklar, eftersom han har datorjobb

Midna792011-08-17 21:57
Antal inlägg: 1117

Det glädjer mig att din vän inte äter motionscyklar :)

Delicious - Ej medlem längre2011-08-17 22:23

När smalisar (nej, inte anorektiker) äter sallad och springer tre timmar varje dag året om lovar jag att jag och andra tjockisar kommer göra samma sak!

promenad - Ej medlem längre2011-08-18 07:45

min teori är att tjocka bär mkt aggressioner inom sig
ta vilken överviktig morsa på marknad som helst
hon kommer inte vara trevlig mot dig eller sina barn och hon styr familjen med järnhand.

promenad - Ej medlem längre2011-08-18 07:46

Jag har faktiskt svårt att vara vän med tjockisar.
Jag hade några kompisar som var lite runda
men efter att umgåtts med mig i 4 månder har de alla blivit smala.
Kanske för att MAN INTE BEHÖVER ÄTA HELA TIDEN

promenad - Ej medlem längre2011-08-18 07:54

det andliga sättet att se på fetma är just
1.agressioner
2. skydda den känliga bäraren

regeln är ändå att en tjockis lider
och det vet vi
därför tycker vi synd om tjockisar osv

sen om man vill vara mullig eller har en dragning till detta är väl en smaksak

men jag har då märkt att de flesta som bara är lite större än mig
ska börja snacka om hur de ska bli smalare osv
vafan
ÄT RÄTT
TÄNK RÄTT
men folk lyssnar ju inte alltid
och sanningen kanske svider

nu skiter jag i om jag får arga svar

Guldplate2011-08-18 09:25
Antal inlägg: 1212

Promenad:
Inga arga svar utan bara en klapp på axeln och ett uppmuntrande "jag håller med dig". Tänk vad lätt livet är när man ser det i svart och vitt. Till feta säger vi "Ät rätt, tänk rätt", till alkisar säger vi "Sluta drick, tänk rätt" och till manodepressiva säger vi "Sluta gräv ner dig, tänk rätt".

Världens problem har aldrig känts enklare än vad den gör nu. =)

Säg bara "Tänk rätt" till alla med problem och så går det över. Gör det inte det så får dom skylla sig själva för att de inte lyssnar. Sanningen svider...

Ella-672011-08-18 09:58
Antal inlägg: 157

Det finns en gnutta sanning i det du ironiskt påpekar..Men om det vore så lätt att tänka rätt och därefter agera rätt och inga andra yttre omständigheter påverkade....skulle ingen vara alkoholist, fet eller något annat oönskat..

promenad - Ej medlem längre2011-08-18 12:13

guldis: ja, det är ju sant

le-lou2011-08-18 12:33
Antal inlägg: 17500

promenad, så överviktiga mammor är otrevligare än andra?

då är frigida mammor också otrevligare än andra.
mammor som inte trivs på jobbet. mammor med få kompisar. mammor med en dålig dag. mammor som är smala som streck och tittar argt på kvinnor med bröst.

Det du skriver är att folk som inte trivs är otrevligare. Men det är ju inte heller nåt basiskt, en överviktig människa är ju inte per automatik olycklig. Inte heller hela tiden.

Gautama2011-08-18 12:51
Antal inlägg: 6854

www.aftonbladet.se/n...34 83941.ab

Fy fan säger jag bara. Vad har man för fel i knoppen när man vill bli sjukligt fet?
Hennes barn borde tas ifrån henne. Det är ju som att leva med en missbrukare som har självmordstankar.

Gautama2011-08-18 12:53
Antal inlägg: 6854

Promenad är du på riktigt nu?
Om du har denna inställning så bör du söka hjälp.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?