Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade19
Mobilspel
Pågående19 233

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Resurrection - Ej medlem längre2012-05-19 22:00
Antal inlägg: 11463

eftersom hon skämdes för det antar jag att hon själv tyckte att det var fel - det tyder ju på att indianerna sitter i båten

Yamma2012-05-19 22:01
Antal inlägg: 2285

Jag älskar känsloindianerna. Jag ska hädanefter leta efter anledningar att få referera mer till dem. <3

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-19 22:03

+1 på apburs inlägg

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-05-19 22:03
Antal inlägg: 31064

Apbur, jag håller med om det. Och vissa har längre till ( tolkningarna av) sina känslor än andra. Men nog om detta.

Yamma2012-05-19 22:07

Om man nu vill se Resurrections ex som ett sidospår - det är alltid farligt att slänga ur sig kommentarer som att folk är "sjuka" för sina åsikter. Som "ni" kan se så är det ingen som slänger tillbaka sådant. Det betyder att den ena sidan debatterar med känslor och känsloargument - det är så starkt provocerande för dem att de måste säga nåt, men de har inga argument så man drar till med det man har, förolämpningar.
Den andra sidan debatterar sakligt och har argument, alternativt är mycket väl medvetna om att deras åsikter och känslor i frågan enbart är personliga (och att man alltså därför inte skulle kunna lagstifta om saken, exempelvis).

Vilken sida vill DU tillhöra? *pekar med Uncle Sam-fingret*

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-05-19 22:12

Vet inte riktigt vilka du syftar på i ditt inlägg, yamma. Personligen tillhör jag ingen sida alls.

Yamma2012-05-19 22:13

Nej, det var inte riktat till dig.

_hen_ - Ej medlem längre2012-05-19 22:16
Antal inlägg: 13

Men alltså, att uppleva lustkänslor och sammandragningar i livmodern under amning är välkänt (eftervärkar består av såna sammandragningar och det hjälper livmodern att återta sin form och stöta ut det sista av efterbörden) och jag har hört talas om det sen 70-talet men aldrig upplevt det själv och det vill jag naturligtvis inte göra heller. Det har knappast något med pedofili att göra utan kroppen reagerar helt enkelt på stimuli av erogena zoner.
Det är säkerligen något de flesta håller tyst om också och babblar inte gärna om det med omgivningen.
Man kan läsa mer om kopplingen här:

sv.wikipedia.org/wik...i/ Oxytocin

Resurrections ex är vekligen inte unik och inget pervo.

Jag har vidare länkar men de kanske uppfattas som stötande, så jag avstår från att posta dem.

slånbär2012-05-19 22:17
Antal inlägg: 5539

hahaha ja jisses snacka om att sitta på höga hästar......

Yamma-med hela ditt sista inlägg så vill du egentligen bara säga att du har sakliga argument som är underbyggda av fakta och jag och ett helt gäng till bara är provocerade och upprörda känslomänniskor. Ja så här i slutet på dagen så får jag i ändå tacka för dagens gapskratt - du har lite humor i allafall det får man ju ändå säga.

le-lou2012-05-19 22:17
Antal inlägg: 17500

märkligt. . . bröst kan vara erogena zoner ja, det är inte nödvändigtvis ett faktum. att känna lust, värme, ömhet av att amma sitt barn är sååå långt i från att känna sig kåt. kåthet är en ren sexuell känsla som har med mer än bara en kroppslig stimulans att göra..alltså, vad kroppen reagerar på är ju bara kroppsligt men det sitter ju i skallen också och blir man kåt av att barnet äter från bröstet så har man nog andra större problem.

känns likadant som att en kille kan säkert bli kåt av att en kille eller nåt annat ...hm suger på hans penis, men tittar han ner och får se vem el vad det är, så avstannar ju känslan om man inte tänder på den man gör det med. eller ? ammande mödrar har en stoppknapp för kåthet vid amning, sen går jag med på de andra känslorna.. som inte har med kåthet att göra.

le-lou2012-05-19 22:19
Antal inlägg: 17500

_hen: det var typ det jag menade. men det är skillnad på att reagera kroppsligt och på att bli KÅT.

slånbär2012-05-19 22:19
Antal inlägg: 5539

Hen- det du skriver om är ju välkänt men att man skulle bli just kåt det har jag inte hört om förut och är ju inte riktigt samma sak heller. Att känna eftervärkar och kåthet är ju inte riiiktigt samma sak.

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-19 22:19

tack, _hen_

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-19 22:19
Antal inlägg: 37631

jag tror Res x ljog för att göra sig intresant på någe vis

Yamma2012-05-19 22:20

"alternativt är mycket väl medvetna om att deras åsikter och känslor i frågan enbart är personliga " - du läser som vanligt som du läser. =)
Med mitt sista inlägg ville jag bara säga att du och dina gelikar bör sluta kalla folk för "sjuka" för att de inte tycker som du. Alternativt kan du säga nåt i stil med "jag håller inte med dig, jag tycker att det är normalt att amma en 22-åring"- eftersom du hittills inte tillbakavisat att du tycker detta.

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-19 22:20

förlåt, slånbär ... att mitt ex upplevde lustkänslor är nog en mer passande/exakt beskrivning

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-19 22:21

ttiittii, skulle aldrig falla mig in att ljuga om en sådan sak

det där med att ljuga är sånt som du brukar ägna dig åt

Yamma2012-05-19 22:23

Ja alltså - ni måste ju ändå se skillnaden på att bli kåt och att bli kåt PÅ SITT BARN? Det första = ok, det andra = inte ok.

Jag väntar fortfarande på att nån ska säga att det inte är ok att amma en 12-åring, alternativt att det är det. Slånbär påstår att det inte finns nån gräns, eller att den är olika för alla, men samtidigt att det är sjukt att sätta den för lågt. Då undrar jag när det slutar vara sjukt, och blir ok att ha gränsen, och vem som bestämt den.

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-19 22:24

det är inte ok

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-05-19 22:25

Till dig som länkade om oxytocin: ingen har motsatt sig amningshormonets betydelse för en rad fysiska och mentala processer. Sen när är sexuell lust den sortens vällust som finns? Verkar som om du har antingen ett fattigt ordförråd eller känslospektrum.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?