Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Crazy Monday | 2013-03-14 21:08 | |
![]() | jag fattar inte varför det inte ska va ett fritt val. är alla som är emot legalisering helnykterister?. Låt dom som vill berusa sig med öl eller en joint göra det. Man känner väl om man inte tycker om det, och då kan man väl låta bli. förstår inte varför det är så viktigt att bestämma vad folk ska berusa sig på. nu snackar jag inte heroin och allt som ni blandar in. | |
| drifting - Ej medlem längre | 2013-03-14 21:22 | |
![]() | Vart skall man dra gränsen då? Klart man skall blanda in heroin mm..dom som brukar det vill väl också bara "berusa" sej..det måste väl för ett fungerande samhälle vara reglerat | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-14 21:37 | |
![]() | nej, man måste inte blanda in heroin. du ställer frågan "vart ska man dra gränsen då?" de flesta liberaler i den här tråden säger "efter cannabis", eftersom tråden handlar just om det. du, som vill ha förbud, kan inte jag ställa lika löjliga frågor till dig? hur mycket vill du förbjuda, vart vill du dra gränsen? vill du förbjuda allt som kan vara skadligt för människan? godis? poesi? dagdrömmar? | |
| drifting - Ej medlem längre | 2013-03-14 22:09 | |
![]() | Löjliga??? Vad jag vill förbjuda..tjaa! Marijuana/hasch bör fortsätta att vara olagligt. Men du kanske är utav en sån natur att vi skall släppa ALLTING fritt !? Du kanske inte gillar vapen lagar heller,trafikregler å lagar vad skall vi ha dom till ? Vi alla kanske skulle leva i ett anarkistiskt samhälle å röka på | |
| Tjattefackap | 2013-03-14 22:42 | |
![]() | Ja, löjliga. Att jämställa cannabis med heroin är löjligt eftersom att heroin är en direkt skadlig drog som kan resultera i en släng av döden om man råkar fucka upp doseringen. Cannabis å andra sidan har, så vitt jag vet, aldrig tagit ett enda liv. Att det även är extremt beroendeframkallande gör inte saken bättre. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-14 23:02 | |
![]() | drifting: tack för att du förtydligar just det jag menade var löjligt. jag snackar om cannabis, i en tråd som handlar om cannabis, och du menar på att jag vill släppa heroin helt fritt och dela ut vapen till folk? DU är löjlig, dina argument likaså. | |
| drifting - Ej medlem längre | 2013-03-14 23:17 | |
![]() | Jesusgudsson: Jag gav min åsikt på ett inlägg,jag tycker det är lika illa att röka marijuana/hasch som det är att använda heroin..jag tycker verkligen du är en klarsynt människa med BRA argument och står för bra saker Eller | |
| omeganoll | 2013-03-14 23:21 | |
![]() | Verkligheten uppfattas tydligen som närmast outhärdlig för många och då kan man ju känna med dom - att dom vill fly in i en dimma. I den bästa av världar vore det förstås bättre om man kunde hjälpa dom att handskas med livet. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-14 23:32 | |
![]() | Det enda jag vill slippa i min värld är trångsynta människor som rapar upp "fakta" dom inte ens har kollat upp, samtidigt som dom tror att dom gör något gott. Så vill ni göra världen sämre och tvinga fler till dimman, fortsätt bara vara er själva. Jag är helt övertygad om att människor som ni kommer att bli mänsklighetens undergång. | |
| Crazy Monday | 2013-03-14 23:33 | |
![]() | är du helnykterist? om du är det har du valt det. vad andra människor gör är inte din ensak.svara på frågan, varför vill man bestämma vad andra ska göra. | |
| ingson | 2013-03-14 23:56 | |
![]() | Du vill nog också vara med och bestämma vad andra ska få göra Crazy Monday. Eller vill du att var och en som vill ska få skaffa automatvapen och granater? | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-14 23:58 | |
![]() | för det är den naturliga utvecklingen när cannabis legaliseras? Alla skaffar automatvapen och granater? | |
| Crazy Monday | 2013-03-15 00:02 | |
![]() | nu prata vi berusninsmedel, inte vapen. om jag fick bestämma,vilket jag inte gör, så skulle ingen få använda vapen. det är nämligen bevisligen dödligt. | |
| ingson | 2013-03-15 00:03 | |
![]() | Nej,snarare tvärtom. Man blir inte speciellt aktiv. Det var svar på Crazy Mondays allmänna fråga | |
| Crazy Monday | 2013-03-15 00:07 | |
![]() | förstårinte riktigt. vad var frågan | |
| ingson | 2013-03-15 00:09 | |
![]() | Vapen är endast dödliga om de används på ett visst sätt,liksom berusningsmedel. Vilken är den principiella skillnaden? | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-15 00:09 | |
![]() | det verkar som en del har lite svårt att skilja på trådämnet och allt annat hemskt i världen så fort man inte är väldigt detaljerad med att det är cannabis man syftar på. Så fort man inte skriver det rakt ut får man motfrågor om heroin och vapen, som inte ens tråden handlar om. | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-15 00:11 | |
![]() | "jag gillar cannabis" "-va? är du en krigsförbrytande pedofil som stjäl bensin och flyr från polisen???" | |
| ingson | 2013-03-15 00:14 | |
![]() | Då kanske argumentet att cannabis är mindre skadligt än alkohol inte heller är tillåtet? Om det nu bara ska handla om cannabis | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-15 00:22 | |
![]() | om man jämför cannabis och alkohol i en tråd om cannabis är det väl inte helt uppåt väggarna. Om man i en tråd om cannabis helt plötsligt utgår ifrån att alla cannabisliberaler tycker det är ok med vapen och heroin.... helt uppåt väggarna. | |