Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dinodog | 2013-08-20 06:52 | |
![]() | Sote jag var nog för trött igår uppfattade inte ironin :-) | |
| Sote | 2013-08-20 08:58 | |
![]() | Dino-Lugnt;-) | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-20 10:34 | |
![]() | Sote- Abort, synd? JA Skilsmässa, synd? JA Sex före äktenskapet, synd? JA Evolutionen, villfarelse? Gud ÄR VETENSKAPEN Kvinnliga präster, ok? Om Gud kallar någon att bli präst, så spelar det nog ingen roll om det är kvinna eller man. Men förr i tiden hade kvinnan andra viktiga uppgifter såsom att ta hand om hem och familj och barn. Idag har kvinnan en annorlunda roll, även mannens roll har förändrats. Jag har begått alla dessa synder själv. Abort, sex före äktenskapet och skilsmässa. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-20 10:35 | |
![]() | Dino, sote, gunilla. Det finns en bibel på internet. bibeln.se | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-20 10:36 | |
![]() | Det är väl ett bra tips att läsa bibeln och få mera kunskap om bibeln så att ni kan argumentera emot ännu bättre :) | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-20 10:38 | |
![]() | En läsplan är att börja med nåt av evangelierna, sedan apostlagärningarna, romarbrevet och framåt. Blanda gärna med psaltaren och gå tillbaka till att läsa ett av dom andra evangeliumen och jämför evangelierna. Gamla testamentet bör man läsa när man fått lite kött på benen. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-08-20 10:47 | |
![]() | Mår du dåligt över att ha begått dessa synder? | |
| Sote | 2013-08-20 10:59 | |
![]() | ordminna-jag behöver inte läsa bibeln för att förstå att det inte går ihop. Jag växte upp som aktiv kristen. Been there, done that så att säga. Har man lämnat finns ingen väg tillbaka in i galenskapen. Jag föredrar upplysningens och kunskapens väg. | |
| Intercourser - Ej medlem längre | 2013-08-20 11:08 | |
![]() | Jag är lite nyfiken vilka slutsatser ordminna drar av att jämföra evangelierna, vilket hon rekommenderar. De är ju motsägelsefulla på flera punkter. | |
| jannican - Ej medlem längre | 2013-08-20 12:03 | |
![]() | Trist att så mycket anses vara synd, Ordminna. Alla ogifta kanske inte vill leva i celibat, och då är de syndiga, enligt dig. Hur ser du på oäkta barn? Är det synd om dem? Har barn m gifta föräldrar större värde än oäkta? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-20 12:15 | |
![]() | Locomondo- Jag har fått förlåtelse genom Jesus. Han ser inte längre dessa synder, men däremot har jag lärt mig mycket av mina misstag osv. Sote, ni har ju så många frågor och vill gärna ha svar, men eftersom du säger att du inte behöver läsa bibeln, så borde du heller inte ha några frågor, eftersom du inte vill veta av "galenskapen" | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-20 12:17 | |
![]() | Jannican, Det är synd inför Gud. Jag kan inte döma någon människa. Endast Gud kan göra det. Det är en sak mellan dig och Gud. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-20 12:18 | |
![]() | Intercourser- Orka ... :) | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-20 12:21 | |
![]() | Jag är ingen teolog, bara vanlig kristen :) Det tar många år att läsa och lära in bibeln och sedan jämför och analysera är också ett stort arbete i sig. | |
| jannican - Ej medlem längre | 2013-08-20 12:47 | |
![]() | Det är väl ändå lite förlegat att se på barn på annorlunda sätt beroende på om föräldrarna är gifta eller inte? Känns lite 1800-tal. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-08-20 13:02 | |
![]() | Ordminna: Då du gillar att skriva stycken ur bibeln ska jag hjälpa dig med några till. När du köper en hebreisk slav skall han tjäna i sex år, men det sjunde året skall han friges utan betalning (2 Mos 21:2) Om kvinnor vill ha reda på något skall de fråga sina män hemma, för det passar sig inte för en kvinna att tala vid sammankomsten (1 Kor 14:35) Om en man ligger med en slavinna som är bestämd för en annan man men inte friköpts, skall han betala. ..inte dödas, ty hon var inte frigiven (3 Mos 19:20) Eller kanske... Det som kan hävdas utan bevis, kan avfärdas utan bevis. ~ Christopher Hitchens | |
| Sote | 2013-08-20 13:33 | |
![]() | Ordminna- jag har inte frågor angående kristendomen och bibeln i sig, det där kan jag framifrån och bakifrån redan. Jag är intresserad av hur såna som du tolkar det hela och hur ni får in det i livet idag. Kan du verkligen säga till din granne att dom är syndiga för dom lever som sambos? Eller om du får/ har ett barn som är homosexuellt att det är syndigt liv och det kommer att straffas av Gud i slutändan. Det finns ju för sjutton präster som är både gay, frånskilda och sambos. Är ditt sätt att tolka bibeln bättre och förmer då? Had du öiksom fattat själva grejen men inte en välutbildad teolog? Får du verkligen ihop detta? På riktigt? | |
| Sote | 2013-08-20 13:38 | |
![]() | Och så var vi då där igen. Det där fantastiska med er kristna, att ni anser en massa företeelser vara synd, men nema problema att utföra dessa eftersom man ändå får Guds förlåtelse genom Jesus. Det är ju så himla behändigt på nåt sätt. Tänk om rättsväsendet var lika smidigt utformat. Du får inte våldta grannens dotter men gör du det ändå så räcker det att du ber om förlåt så slipper du straff. .........tänk vad pengar aom skulle sparas i samhället om det vore så? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-20 14:18 | |
![]() | Sote, Hur jag får in min tro i detta livet? Ja, det är inte så svårt egentligen alls. Var ödmjuk, älska din nästa såsom dig själv, hjälp dom sjuka och frambär sig själv som levande heligt offer, så att Gud kan använda mig. Jag har inte rätt att döma min granne. Spelar ingen roll vad hon har gjort. Det är en sak mellan henne och Gud. Men jag kan fråga henne om hon vill ta emot Jesus eller om jag får be för henne osv. Att göra fel och synda, kommer vi att göra varje dag ändå, även om man är kristen. Men för dom som tagit emot Jesus i sitt liv, så har dom blivit friköpta från synden. Det är en gåva och baseras inte på gärningar annat än att tro på Jesus. Däremot ska vi efterlikna Jesus och Gud ska forma oss lika Jesus. Loco- Och vad var meningen med att citera verser ur GT? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-20 14:20 | |
![]() | Sote,Och så var vi då där igen. Det där fantastiska med er kristna, att ni anser en massa företeelser vara synd, men nema problema att utföra dessa eftersom man ändå får Guds förlåtelse genom Jesus. - Nu kanske du fattar vilket enormt offer Gud gav.. sin egen son för att friköpa oss från synden, för att vi inte ska drabbas av Guds vrede. Finns att läsa mer om detta i romarbrevet 6 och 7 | |