Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 36 |
Mobilspel
Pågående | 19 442 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
micro113 | 2015-07-20 20:39 | |
![]() | Måns_E I vilken position - är ett annat sätt för att beskriva vilken makt .. Och nej - "importfru" är tillämpligt på alla som kommer från en ett annat land .. Ord som import och export handlar också om människor -- vilket du kan se om du besvärar dig med att leta upp ordet i Saob .. Att du sedan inte klarar att hålla dina argument ovanför träskytan är ju bara komiskt att se. | |
micro113 | 2015-07-20 20:41 | |
![]() | *Är INTE tillämpligt. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-07-20 20:41 | |
![]() | Nej,jag backar igen. Det är inget bra ord. Man importerar varor och tjänster. Man importerar inte människor. Man kan däremot importera arbetskraft. | |
Måns_E | 2015-07-20 20:42 | |
![]() | Jaså, varför pratar man då inte om barnimport, varför finns det inte med i importstatistiken? Jo, för att man adopterar barn, och det är ingen handelsvara som socker, råmalm,s diamanter eller bilar. | |
Måns_E | 2015-07-20 20:44 | |
![]() | Och att gifta sig med en utländsk parter är inte handel ö h t. | |
micro113 | 2015-07-20 20:47 | |
![]() | Nora1 Du behöver inte tycka ordet är bra - det används i det syftet, och inte för att nedvärdera. | |
Måns_E | 2015-07-20 20:48 | |
![]() | Och om vi nu pratar tiggare så blir det ju ännu mer fel. Tiggarna kommer hit av egen fri vilja (den allra största majoriteten åtminstone, vilket man nu har kunnat fastlägga i ett antal utredningar), initiativet tas från dessa personer själva, och sedan så åker de hit och utför någon form av arbete om man så vill. Det låter ungefär som att jag skulle påstå att Danmark importerar dig Micro om du åker dit på semester. Tycker du att det är ett rätt och riktigt sätt att använda ordet importera på? | |
micro113 | 2015-07-20 20:48 | |
![]() | Måns_E Att du nu vill byta tråd på diskussionen förstår jag -- det måste vara jobbigt för dig att tvingas inse att du återigen bara svamlat. Vill du starta diskussioner kring barn och vilka kriterier som gäller kring gifta par så föreslår jag att du startar trådar om det. | |
micro113 | 2015-07-20 20:49 | |
![]() | Och ordet "fitta" är inte i sig nedvärderande --- att du anser det säger mer om dig än ordets laddning i olika sammanhang. | |
Måns_E | 2015-07-20 20:50 | |
![]() | Jag vill inte byta tråd, jag vill enbart få dig att inse att importfru inte är ett neutralt ord som bör användas. Folk kan ta illa upp. Och du kommer exempelvis att uppfattas som en tölp av mig. Sedan så försöker jag förklara vad ordet importera betyder. Det går inte så bra, du du är trög som en stock, och trotsig som en tvååring. | |
Måns_E | 2015-07-20 20:50 | |
![]() | Jag vill inte byta tråd, jag vill enbart få dig att inse att importfru inte är ett neutralt ord som bör användas. Folk kan ta illa upp. Och du kommer exempelvis att uppfattas som en tölp av mig. Sedan så försöker jag förklara vad ordet importera betyder. Det går inte så bra, du du är trög som en stock, och trotsig som en tvååring. | |
Måns_E | 2015-07-20 20:51 | |
![]() | Skrev jag inte att jag tyckte om fittor micro? Sluta trotsa nu. | |
micro113 | 2015-07-20 20:55 | |
![]() | Måns Jo, du skrev vad du laddade ordet med; ------------------------- ------------------------- - Och det fungerar liksom inte att om jag kallar dig för jävla fitta, att förklara att fitta är ett neutralt ord, och jag gillar fittor så det är egentligen snällt sagt. Alla vet att det inte är det. Vem är det du försöker lura Micro? Och vilket syfte har du? ------------------------- -------- Fitta är faktiskt ett helt neutralt ord i vissa sammanhang - oavsett om du inte förstått det... Ja, jag ser att du försöker fostra ..... "sluta trotsa", "få dig att inse" .. osv osv.. Din kvinnosyn tycks verkligen vara på topp. Ingen har sagt att importfru är ett neutralt ord --- det är återigen något du hittar på efter vägen Importfrun används inte i alla sammanhang för att nedvärdera kvinnan --- vilket var vad du hävdade .. Men fortsätt gärna göra bort dig med taffliga försök till härskarteknik -- något som du uppenbarligen inte heller behärskar ... | |
Måns_E | 2015-07-20 21:10 | |
![]() | Jävla fitta är dock inte neutralt, och att kalla en människa för fitta är inte heller neutralt, liksom att prata om importfruar inte är det. Är det någon annan än Micro som inte begriper (eller kanske snarare låtsas att inte begripa)? | |
PetLin2 | 2015-07-20 21:11 | |
![]() | Ser i statistiken att Micro postat över 10000 inlägg olika ämnen på detta forum. Det måste vara någon slags rekord. Av alla dessa inlägg hur många är logiska, har ett substantiellt innehåll och för diskussionen framåt? I denna tråd 0 men det kanske finns något ned innehåll i något annat ämne. Sluta spamma och börja spela betapet istället | |
micro113 | 2015-07-20 21:21 | |
![]() | Måns_E Återigen förvränger du -- jag har inte påstått att ordet importfruar är neutralt .. jag har sagt att det inte är nedvärderande/nedsättande i alla kontext.. vilket du hävdade Varför har du så svårt att stå för det du försökte hävda och försöker låtsas att diskussionen gällt något annat? | |
micro113 | 2015-07-20 21:22 | |
![]() | PetLin2 Och din ursäkt för det substanslösa inlägget är väl förstås att du är nybörjare och inte lärt dig debattera än .. eller? | |
PetLin2 | 2015-07-20 21:28 | |
![]() | Jag debatterar gärna med folk som kan att debattera med spammare ger ingen större tillfredsställelse. Men fortsätt gärna att sprida dina villfarelser här på forumet om det gör dig lycklig. | |
micro113 | 2015-07-20 21:30 | |
![]() | PetLin2 Jag spammar inte - det är Måns som gör. Jag bemöter Måns. Och som jag med länkningar visat är det inga villfarelser vare sig avseende den skada som tiggarna ställer till med eller hur ordet "importfruar" används.. Vill du ha en repris? | |
Måns_E | 2015-07-20 22:01 | |
![]() | Nu börjar vi visst komma lite framåt, micro har nu skrivit ungefär femton inlägg om att importfru är ett neutralt ord som är helt okontroversiellt att använda, men nu har hon till slut bytt åsikt. Fantastiskt, det går sakta framåt. Kan vi då också vara överens om att det är dumt och tendentiöst att använda ord som import om den rådande situationen med tiggande EU-medlemmar i Sverige? | |