Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 81 |
Mobilspel
| Pågående | 19 246 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2014-02-26 18:40 | |
![]() | tummen upp för temperance. fyrkantigt skitnödig var ordet. | |
| Satyra | 2014-02-26 19:09 | |
![]() | Gunilla_ - Jag har aldrig sett det som att mina sena minuter skulle göra mig till en "kreativ normbrytare", men nej, jag skulle inte störa mig på några av de egenheter du räknade upp, förutom om någon kom berusad till arbetet. Det skulle jag garanterat reagera på och i första hand såklart prata med den berusade ifråga. Men du menar då att du även stör dig på t.ex långa toalettbesök och smackande? Så länge folk gör det de ska i de bitar jag eventuellt blir påverkad av, så får de ha vilka övriga egenheter de vill för min del. Att vara berusad på jobbet är för mig inte en egenhet i den bemärkelsen utan ett betydligt mer allvarligt problem. Går inte ens att jämföra med annat som kommit upp här. Enligt mig. Fega skitsnackare har jag svårt för också och skulle utan tvekan påpeka det, om jag märkte av det. Oavsett vem det snackades om. Tycker man något så säger man det TILL den personen och vågar man inte det ska man hålla truten helt. | |
| Minta | 2014-02-26 19:21 | |
![]() | Tänk om människors alla störande små egenheter skulle göra dem till oacceptabla tjuvar som sätter käppar i produktivitetens hjul. Listan över tjuverier kan säkert göras mycket lång. | |
| Gunilla _ | 2014-02-26 19:33 | |
![]() | Nej, Satyra - det stör mig inte nämnvärt. Det var ett par andra i tråden som inte tycker daglig försening är nån big deal - det finns ju långsittare på toa att reta sig på i stället. T ex. Och att jag (vi) som tycker att det är irriterande med att vissa man stämt möte med alltid kommer sent, försenade kollegor (eller föräldrar - då barnen blir drabbade - i mitt fall) är oflexibla och dåliga på att se kreativiteten i det hela. Det där med smackandet och berusade personer bara poppade upp som andra exempel (ett par, förmodligen, problem som kan finnas även de på jobbet). | |
| Satyra | 2014-02-26 19:49 | |
![]() | Ok. När det handlar om arbetsplatser och exakt tidspassning, så är det såklart olika viktigt inom olika yrken. På de ställen jag har arbetat har det inte varit så viktigt med några minuter. På andra platser är det det. Precis som du reagerar på att det antyds att ni punktliga skulle vara mindre kreativa/flexibla, så reagerar jag på att jag kantigt bara klassas som ett nonchalant, respektlöst svin, enbart utifrån mina sena minuter. Det passar som sagt uppenbarligen inte att vara som mig överallt, men som tur är för omvärlden då, så har jag sett till att ha arbeten där det fungerar fint. Fast ja just det ... det gör det ju inte, utan det är bara så att ingen vågar tala om för mig vilket kräk jag är, hahaha. (Nej, det var inte du Gunilla_ som sa så, men jag kom att tänka på det nu ändå bara.) | |
| Sote | 2014-02-26 21:44 | |
![]() | Vilka nedsättande ord du väljer att kalla dig själv för Satyra. Jag förstår ju att du syftar på mig i ditt sista stycke men då vill jag absolut klargöra att jag ingenstans har skrivit att någon är ett svin eller kräk. Respektlös och nonchalant men inte det andra. Så ska du överdriva så gör gärna det men var då tydlig med att det är dina egna ord. | |
| apbur | 2014-02-26 21:56 | |
![]() | Men snälla, vad karaktäriserar ett svin eller kräk? Du är lika nedsättande som om du hade sagt svin eller kräk. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-26 22:01 | |
![]() | "Du är respektlös och nonchalant, men du är nog en fin människa ändå."? Jag vet inte, men jag tycker "respektlös & nonchalant" är otroligt hårda ord. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-26 22:10 | |
![]() | att det går åt tre korkskallar för att bemöta ett inlägg. barnsligt | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-26 22:13 | |
![]() | Haha, tog dom "riktiga" argumenten slut? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-26 22:14 | |
![]() | vilka argument syftar du på. | |
| apbur | 2014-02-26 22:15 | |
![]() | "bara ett sätt att slippa ta ansvar. Det är respektlöst mot andra helt enkelt. finns inget försvar. Är du verkligen så nonchalant och självgod. Det är du som gör fel. Det är ju en jäkla tur att du inte har ett riktigt jobb. rätt usel förälder. Bortförklaringar och ursäkter köper inte jag. det är ett jävla sätt. Är hellre en som dömer än en som snor och utnyttjar andras tid. tidstjuv. Man måste ta sig i kragen. Ställ krav så kanske personen skärper till sig. dom inte klarar att ställa om till det svenska sättet att leva. Det måste ju bli konsekvenser för den försenade och inte de övriga. Jag förstår ärligt talat inte varför man inte bara kan ta och komma dom där minutrarna tidigare?" Sotes attityd i fickformat. Se det som prosa. Vackert är det. Hon sa dock aldrig svin. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-26 22:18 | |
![]() | Frånvaron av dom när du slängde dig med korkskallar; som om det var första gången i tråden mer än en svarade. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-26 22:19 | |
![]() | ojuste att samla ihop utvalda delar ur sitt sammanhang. | |
| apbur | 2014-02-26 22:21 | |
![]() | Buhu...vi som hållit en så himla schysst ton här. Allt bara förstört pga mig. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-26 22:25 | |
![]() | ni jagar i flock och trycker argument mot en stackare som blir upptryckt i ett hörn. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-26 22:28 | |
![]() | En? Och tack för komplimangen, men jag tror att apbur och jag utgör en tämligen påver flock. | |
| Sote | 2014-02-26 22:30 | |
![]() | Apbur- jag står för precis allt jag har skrivit. Men inte för sånt jag inte har skrivit. Har dock ingen lust att sitta och klippa och klistra för att samla ihop en massa meningar tagna ur sitt sammanhang. Jag har väl rätt till min åsikt precis som ni som kallar mig och andra för skitnödiga och en massa annat? Jag bygger mina åsikter på mina erfarenheter av folk. Som tex den gången min sons gudföräldrar behagade dyka upp när dopet nästan var över, utan ursäkter och själva förvånade över att vi börjat utan dom? För dom var det inte så himla farligt att komma lite sent, det var ju bara såna dom var. Nonchalant och respektlöst kallar jag sånt. Men man kanske ska ha överseende med sånt för det är klart när dom väl kom så gjorde dom ju det dom skulle....... | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-26 22:34 | |
![]() | Vem har sagt att det inte är respektlöst & nonchigt att komma så mycket för sent till ett dop? Att dock utifrån sådana händelser konkludera att en (okänd) människa som ofta kommer lite försent är respektlös & nonchig: det är märkligt. Det är skillnad på att vid tillfällen uppvisa ett respektlöst & nonchigt beteende, och att vara en dito person. | |
| Sote | 2014-02-26 22:35 | |
![]() | För övrigt Amper så är det nästan lite lustigt att du blev så upprörd och " ledsen" över att du tyckte jag var elak mot dig tidigare i tråden. Du går inte av för hackor själv du. Men jag är inte så lättstött att jag måste skicka PM och grina lite för det. | |