Spelrum
Giraffen | 10 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 13 |
Mobilspel
Pågående | 19 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-07 23:35 | |
![]() | Debattklimatet går igenom på andra områden också. Har alla slutat tänka? www.aftonbladet.se/n...20 52055.ab | |
Lågintensiv | 2016-01-07 23:38 | |
![]() | Vilken länk pratar du om? Vem vill vinna röster från SD? | |
Lågintensiv | 2016-01-07 23:40 | |
![]() | Har man slutat tänka för att man inte skriver det som passar dig, totravel? Båda ämnena utomordentligt viktiga. Och man serverar skit till gamla, det vet jag som jobbat med att servera dem det. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-07 23:44 | |
![]() | Lågintensiv, Ett helt väntat svar. Helt i linje med det resonemang som du för i den här tråden. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-07 23:49 | |
![]() | låg. Lägger du bara ut länkar utan att veta vem källan är? Källkritik är bra. (Det skulle kunna ha varit en av SD:s fejkade historier. De är ju inte så ovanliga.) www.bocander.se/ | |
Lågintensiv | 2016-01-07 23:55 | |
![]() | Den dök upp i min facebookfeed, lajkad av en kompis. Absolut lägger jag upp utan att veta vem källan är, jag har ingen prestige. | |
Lågintensiv | 2016-01-07 23:56 | |
![]() | Nora. Kvinnan är moderat. OCH? | |
Lågintensiv | 2016-01-07 23:57 | |
![]() | Gör det hennes berättelse mindre giltig? Varför borde jag ha kollat min källa? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-08 00:08 | |
![]() | låg. Du lägger ut en länk och frågar mig vilken länk det var och vem som hade skrivit den. Jag rekommenderade att läsa inläggen ifrån de som jobbar på asylboende eftersom de ger en annan bild av de asylsökandena som inte är helt ointressant om man är intresserad av våra flyktingar. Varför du borde ha kollat din källa? Förstår du inte det så kan nog inte jag hjälpa dig. Jag har ingen pedagogisk utbildning. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-08 00:10 | |
![]() | Jag menar att man alltid bör kolla sina källor. Inget annat. | |
Lågintensiv | 2016-01-08 00:14 | |
![]() | Det menar du inte. Insinuera går bra. Fegt. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-08 00:19 | |
![]() | Jag tycker nog att bör är lite tydligare än att insinuera. Men ok för mig. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-01-08 07:50 | |
![]() | Fråga: Varför måste man länka till enskilda exempel när vi har relativt god kunskap om invandrares och invandrares barns överrepresentation i brottstatistiken redan? Då slipper man misstanke om att den som länkar vill påskina att invandrare är värre än de är. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-01-08 07:58 | |
![]() | Personlig reflektion: Jag har aldrig förstått denna "obekväma sanningar"-retorik. Vem är det som "blundar" för detta? Vem är det som tycker att det är "obekväma sanningar"? Varför konkretiseras det aldrig? Det är alltid utgångspunkten på hatsajterna – att denna information mörkas. Det är alltid retoriken bakom den "invandringskritiska" opinionsjournalistiken i traditionell media – vi måste "våga se verkligheten", sluta "tro att vi är goda", "stå upp för våra värderingar" och så vidare. Det är klart att om man har den uppfattningen att saker inte kommer fram i ljuset som det bör, så är den retoriken rimlig, men undertonen är alltjämt denna: om du inte tycker som mig så blundar du för verkligheten. På så sätt försöker man alltså skaffa monopol på sanningen. | |
ingson | 2016-01-08 07:58 | |
![]() | Finns det statistik på olika invandrargruppers överrepresentation beträffande sexuella trakasserier? | |
Rhotheta | 2016-01-08 08:03 | |
![]() | gnagel " Säg att vi får fram ett rent statistiskt underlag på att män från "Nordafrika" är i snitt två, tre, fem eller tjugo gånger så sannolika att begå brott som etniska svenskar - vad vill ni, t ex Janne, lågintensiv eller Rhotheta, göra med sådan information? Bör färre män från Nordafrika få asyl? Ska de som ändå får asyl behandlas annorlunda av samhället på något annat sätt?" Den skall användas till importstopp. När de väl är här är det rätt svårt att göra något åt saken. Man kan inte behandla en hel grupp som om de vore våldtäktsmän, eller hur? Det är inget som syns utanpå. Därför skall vi inte ha fler sådana populationer. Den svensk som fattar beslut som faciliterar import, fattar samtidigt beslut om våldtäkter som drabbar svenskar. Tyvärr har vi få möjligheter att göra något åt våldtäkter i resten av världen, men vi är herrar över vårt eget territorium. Eller skulle kunna vara om vi vore som generationerna före oss. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-01-08 08:05 | |
![]() | Ingson, Kategorin sexualbrott i alla fall. Kolla Brå 2005:17. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-01-08 08:09 | |
![]() | Rt, Är detta alltså ett fullkomligt invandringsförbud? Inget Schengen, inga utfärdade visum, inga uppehållstillstånd osv? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-08 08:09 | |
![]() | Rhoth: Men på det sättet dömer du folk på förhand? Vill du verkligen börja gå den vägen? Vilka mer brott/beteenden/folk kommer vi sen börja döma innan de har begåtts? | |
Rhotheta | 2016-01-08 08:11 | |
![]() | Jag kanske nyanserar eller utvecklar detta senare. Det finns ingen människa på jorden som måste komma till just Sverige för sin överlevnad. Alltså kan vi stänga gränsen för illegalt inflöde och börja fundera på vad vi skall göra med den situation vi satt oss i. | |