Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 20 028 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-23 10:56 | |
![]() | Hfranke skrev dick :P Men det låter helt galet roligt med semester i USA. Det är väl USA i ett nötskal? Galet och roligt. | |
| kajix | 2013-09-23 12:35 | |
![]() | nu kom jag på vad man inte får missa i chicago. något försent förstås: deep dish pizza! | |
| hfranke | 2013-09-23 16:12 | |
![]() | Just det! Det har jag ätit förut, men inte här. Pizza som nästan blir som en paj liksom. Jaja, det får väl bli nästa gång. | |
| corlini | 2013-09-23 18:49 | |
![]() | nu måste jag få berätta vilken helg jag hade!! var på tävlingar i strömsholm och red semifinalen :( gick åt helvete och kom inte till final. tyckte det var åt helvete då men såg på poängen dagen efter och så jäkla illa var det inte men men, blev skitarg och inte blev jag gladare när jag fick höra att en häst hemma i stallet som jag kvalat till finaler på flyinge i höst hade fått kolik och distriktsveterinären tillkallats trots att de är klåpare och jag har två egna veterinärer som utan undantag skall sköta mina djur så ringde stallpersonalen i distriktssubban som utan vidare som vanligt bara sprutar in allehanda medecin som ska lösa problemet. visst hästen blir frisk fort och fakturan kommer men MEN MEN vilken jävla idiot, det är karens på sånt och nästan 100 000 åt helvete eftersom hästen nu inte kan tävla på flera veckor. det tar några timmar innan det är ute i kroppen på "doping nivå" så vad gör man!!??? man hittar en tävling i staffanstorp 51 mil bort och drar, hinner dit och sätter nollan!!! dvs man gör en felfri runda inom utsatt tid och plir placerad, ökad ranking och högre avelspoäng = värdestigning och klättra på hästnördslistan. fan så skönt och fan så trött, hem från en tävling på kvällen, lasta ur, lasta in, packa om, tanka fullt och köra dedär 51 milen på under 4 tim 40 minuter med över 14 ton hästlastbil mitt i natten för att vara på plats som första startande söndag morgon. nu håller jag bara tummarna för att resultatet skall räknas och jag inte bli fälld för dopingbrott, det lär ju inte ske men resultatet kan strykas och jag kan tilldelas varning. väntar med spänning på analyssvar, ville förekomma så jag informerade besiktigande veterinär påplats om händelsen och tidsrymden. aldrig vart med om maken till kort planering, tokigt, kul, tröttsamt men vände ett uselt humör till en kul grej. men fan dendär distriktsveterinären skall få en sur skrivelse. jag kan juridiken kring djur och man medecinerar inte utan djurägarens vetskap i andra fall än akut risk, akut svår smärta eller livshot. jävla klåpare. så jävla arg på henne, åk för fan och förlös ett lamm eller raspa tänderna på en ko din jävla subba, svindyra tävlingsdjur mitt i säsongens slutskede ska du hålla dig borta ifrån. | |
| hfranke | 2013-09-23 18:53 | |
![]() | Men varför ringer din personal till henne om dom vet att du har två andra som dom ska ringa till?? Det måste dom väl veta om?? | |
| nincompoop | 2013-09-23 18:56 | |
![]() | corlini, håller inte du på med hästar jämt? kolik är väl både smärtsamt och farligt om det inte behandlas?? Och hur kan du bara dra iväg och tävla på en häst som varit koliksjuk nyss? Djurplågare? | |
| corlini | 2013-09-23 19:13 | |
![]() | farlig kolik och tidigt stadie av kolikkänning med tillfällig förstoppning är inte jämförbar. ljummet vatten med vetekli och några promenader så är det bra igen, hjälper inte det så gör man något som hästen anser vara lite nervöst, nåt vardagligt typ lämna kompisen, lasa i transport ensam etc så kommer bajsklumpen garanterat inom en timma och efter ytterligare två timmar är hon pigg igen. de ringde distrikstsveterinären för de ville inte störa mig och de är ganska nya, har inte hunnit lära sig ännu. själv är jag lite stolt över att jag inte skällde på dem, vuxenpoäng. | |
| corlini | 2013-09-23 19:16 | |
![]() | oj vad jag svor förut, förlåt. vart så förbannad ju | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-23 19:20 | |
![]() | Det är varmt som satan och jag svettas floder, men det spelar ingen roll Det är ändå fantastiskt härligt här nere! Idag var vi på playan och njöt av både bvågor och strandbar. Schyst värre. :D | |
| Nattisnatt - Ej medlem längre | 2013-09-23 20:04 | |
![]() | Bvågor är de där vågarna som inte duger för surfing? | |
| Nattisnatt - Ej medlem längre | 2013-09-23 20:05 | |
![]() | www.youtube.com/watc...CZ gw12m8lw | |
| Lill-IT | 2013-09-23 20:09 | |
![]() | Hehe | |
| Nattisnatt - Ej medlem längre | 2013-09-23 22:11 | |
![]() | Några brudar vakna som är sugna på lite imgur.com/UuXh8fe.gif ? | |
| Cajsa-Stina | 2013-09-23 22:19 | |
![]() | Vilken gräslig matta. | |
| Nattisnatt - Ej medlem längre | 2013-09-23 23:15 | |
![]() | Var det där ett "ja"? | |
| hfranke | 2013-09-23 23:42 | |
![]() | Haha, hade det inte varit för mattan så kanske det hade varit ett ja. Nu är det mer tveksamt. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-09-23 23:44 | |
![]() | Men var hittar du alla kattklipp nattis? | |
| Nattisnatt - Ej medlem längre | 2013-09-23 23:47 | |
![]() | I'm a crazy cat lady. They're all taken in my home. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-09-23 23:47 | |
![]() | =) Samlare? | |
| Nattisnatt - Ej medlem längre | 2013-09-23 23:47 | |
![]() | Incidental: Jag har alltid önskat mig en lite större katt, en riktig puma! Sugen? *blink blink* | |