Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stuvelsberg | 2013-07-08 11:38 | |
![]() | Men enl. den kunskap vi har kan man påstå det, en självklarhet.Det ifrågasätter inte ens dom flesta teologer utan det handlar om vad man tror, eller snarare "vill" tro. | |
| Rultatultan | 2013-07-08 11:40 | |
![]() | @Stuvelsberg Kan man? Hur kan du med din "kunskap" säga att universum alltid existerat? | |
| stuvelsberg | 2013-07-08 11:42 | |
![]() | Du kan tydligen inte läsa, jag sa att lika väl som att påstå att gud alltid funnits kan man säga om universum, nu ska vi se om du förstår. | |
| Rultatultan | 2013-07-08 11:44 | |
![]() | @stuvelsberg Porla skrev: " Universum måste väl ändå ha skapats av något?" Du skrev "...enl. den kunskap vi har kan man påstå det" Jag skrev "Kan man?" Exakt VAD är det jag inte kan läsa? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-08 11:44 | |
![]() | Nja. Att universum expanderar vet man ju. Den kan i och för sig ha sprungit ut ur intet vid big bang om jag har förstått det rätt. Vilket också är svårt att förstå. | |
| Rultatultan | 2013-07-08 11:45 | |
![]() | @stuvelsberg Ah. Ett förtydligande. Tack! Finns f.ö ingen anledning att vara nedlåtande. Säger DU att universum alltid funnits? Varför/varför inte? | |
| stuvelsberg | 2013-07-08 11:45 | |
![]() | Jag svarade DIG????????????!!!!!!!!!! !!!!!!!!!! | |
| Rultatultan | 2013-07-08 11:47 | |
![]() | @stuvelsberg Va? *kliar skallen* Nu är nog jag otydlig...sorry. Vilken kunskap har du (som inte jag har) som på någotvis visar att universum atlltid funnits och inte är skapat (förutsatt att det är den linjen du går på) | |
| stuvelsberg | 2013-07-08 11:53 | |
![]() | Nähej, du förstår inte ok, då återgår vi till kärnan ity det är det som är själva grejen. Lite förenklat utan att gå runt och sväva ut så är jag ateist, en del andra tror på en gudomlighet, ingen av oss kan bevisa att vi har rätt, då ska inte andra underordna sig våran livsåskådning utan vi bör ha en sekulär stat och ett sekulärt samhälle. | |
| stuvelsberg | 2013-07-08 11:53 | |
![]() | Nähej, du förstår inte ok, då återgår vi till kärnan ity det är det som är själva grejen. Lite förenklat utan att gå runt och sväva ut så är jag ateist, en del andra tror på en gudomlighet, ingen av oss kan bevisa att vi har rätt, då ska inte andra underordna sig våran livsåskådning utan vi bör ha en sekulär stat och ett sekulärt samhälle. | |
| ingson | 2013-07-08 12:03 | |
![]() | Att närhelst vår kunskap om likgiltigt vilket område är ofullständig peta in en god,skapande gud är en återvändsgränd | |
| Rultatultan | 2013-07-08 12:05 | |
![]() | @stuvelsberg Jag hänger med. Du är ateist och det är gott och du tror på en separation mellan religiöst och politiskt. Men...du svarade inte på frågan? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-08 12:06 | |
![]() | stuvel. Du är ju inte intresserad av att diskutera. Du vill bara tala om hur du tänker. Du ger ingen näring till diskussion. | |
| stuvelsberg | 2013-07-08 12:19 | |
![]() | Och det är bara ett bevis på att ni inte vill bemöta, att ni vill missuppfatta etc. vilket iofs inte är konstigt för ni försöker försvara något oförklarligt, en fantasi.Att en del av er sedan har mage att tala om sanningen är arrogant och okunnigt.Jag diskuterar gärna men det är meningslöst om man bemöts med medveten missuppfattning, bibelcitat etc.Självklart!!! | |
| Rultatultan | 2013-07-08 12:28 | |
![]() | @stuvelsberg Men snälla du! Det du just gör kallas viss projektion. Jag ställde en fråga för att få en diskussion - inte för att bli påhoppad och anklagad. Jag bemöter gärna dina åsikter och tankar, men det är en two-way-street. Du måste göra detsamma - annars är det ju DU som inte vill bemöta. Så. Vilken kunskap har du (som inte jag har) som på någotvis visar att universum atlltid funnits och inte är skapat (förutsatt att det är den linjen du går på) Om du inte VILL svara på frågan, så säg bara det. | |
| stuvelsberg | 2013-07-08 12:38 | |
![]() | Jag har redan svarat, men du förstår inte, jag har inte mer bevis än du, det var själva poängen. | |
| Rultatultan | 2013-07-08 12:43 | |
![]() | @stuvelsberg Okej. Du får gärna utveckla om du vill - för förstå vill jag gärna! Du skriver att du inte har mer bevis än jag. Det stämmer gott. Jag tror att det finns en skapare bakom universum - det gör inte du. Jag undrar varför din sanning är ok, men min inte är det? (Ps. Du skrev någonstans att du inte ser bibelcitat som hemmahörande i en diskussion om religion. Då måste jag ju bara påpeka att eftersom kristendomen bygger på bibeln går den inte att utesluta i en diskussion. Suck it up) | |
| stuvelsberg | 2013-07-08 12:50 | |
![]() | Skillnaden är att jag inte påstår att det finns nåt som jag dessutom inte kan styrka.Till yttermera visso är det så vilket är för alla välkänt att under kristendomens ok förtrycks,fängslas och mördas människor, det tycker jag är fruktansvärt. Alla dom vitala frågorna är det ingen av er som bemöter, möjligen med undantag för bibelcitat eller lösryckta påståenden utifrån egen tolkning, vilket givetvis inte är nåt svar och det är ok. Det är emellertid icke ok med det andra jag framfört, efter allt detta kan väl ingen påstå att jag inte vill föra en diskussion? | |
| stuvelsberg | 2013-07-08 12:51 | |
![]() | Att inte utesluta bibeln haltar betänkligt enär ni gör det hela tiden????? | |
| Rultatultan | 2013-07-08 13:00 | |
![]() | @stuvelsberg Så du har ingen åsikt i frågan om universum och dess eventuella evighet? TRO kan man väl göra ändå, fast man inte kan backa upp med fakta? Jo, jag vet att du ser kristendomen som mördargift. Vad du inte verkar se är att det finns gott om människor med en gudstro som lever mycket lyckliga utan att göra någon annan illa. Vilken fråga hade du velat ha bemött? (Och åter igen - det går inte att hoppa över bibeln eftersom den är fundamentet för kristendomen och det vi vilar vår tro på. Och den egna tolkningen har vi tjatat till döds i tråden. Den är också bara att sucka up.) Jo, jag tror nog du vill ha en diskussion - men du verkar som jag skrivit innan väldigt förtjust i dina egna ord men inte så intresserad av att läsa och lyssna in andras. No offence. Du skriver en massa men lyssnar dåligt på vad andra har att tillföra. Och så stannar det där. Du spinner inte vidare på det du får till dig av andra utan fortsätter att spotta ur dig fler åsikter utan att göra någon form av reflektion från det du får dig givet av andra. Min åsikt naturligtvis, men den står jag för. Jag vet inte vad du menar med att utesluta bibeln. Ingen kristen kan göra det för då vore hen inte kristen utan...tja...något annat. | |