Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stuvelsberg | 2013-07-08 13:03 | |
![]() | Så därför står du upp för kvinnans tystnad, att vi borde döda bögar, att en troende in ska släppa in en icke troende i sitt hem etc.? Ok då var det utrett iaf. | |
| stuvelsberg | 2013-07-08 13:03 | |
![]() | Så därför står du upp för kvinnans tystnad, att vi borde döda bögar, att en troende in ska släppa in en icke troende i sitt hem etc.? Ok då var det utrett iaf. | |
| Rultatultan | 2013-07-08 13:04 | |
![]() | @stuvelsberg Se! Där gör du det igen. Spyr ur dig en massa och denna gång dessutom utan att ens vänta på att bli bemött i det du säger. DRar en massa egna slutsatser baserade på...ingenting. Eller möjligtvis dina egna fördomar och fobier. | |
| stuvelsberg | 2013-07-08 13:07 | |
![]() | Jasså? Det svar jag fått går ut på att man ska använda bibeln som ett smörgåsbord, vilket jag finner märkligt. Sen är det inte mina värderingar utan du skrev precis att bibeln gäller för en kristen, så hur kan du få det till att det är mina egna slutsatser?? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-08 13:11 | |
![]() | stuvel. Jag är precis som du, inte ett dugg religiös. Men som Rultan säger; dessa frågor återkommer hela tiden i tråden, både av dig och av andra. Jag ser att ni får svar på det ni frågar om och om igen. Jag förstår svaren, även om jag inte alltid håller med. Man får nog bara konstatera att svaren övergår ditt förstånd. | |
| Rultatultan | 2013-07-08 13:14 | |
![]() | @stuvelsberg. Ja. Du sade dig nyss veta precis vad jag står i olika teologiska frågor. Vilket du inte vet. Alltså - dina egna slutsatser står där ovan. Bibeln används INTE som ett smörgårsbord - men den är utsatt för tolkning. Det har den varit i alla tider sedan böckerna började sättas ihop. | |
| Rultatultan | 2013-07-08 13:15 | |
![]() | Och jag antar för övrigt att de slutsatserna är baserad på fördomar, fobier, irritation och ignorans. Men det får stå för mig. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-08 13:16 | |
![]() | Smörgåsbordet ingick i ett av mina inlägg. :) | |
| stuvelsberg | 2013-07-08 13:19 | |
![]() | Ok, jag har väl inte läst tillräckligt noga isf,skriv då i klartext och åberopa inte att ni(som är troende vill säga) mår bra i er tro och finner trygghet för det varken jag har ifrågasatt eller ansett är ett problem, det är konsekvenserna för andra människor i den mån man låter det påverka ens handlande resp. olika regler i samhället.Likaså bestäm er för om bibeln ska följas eller icke, och vad kriterierna är för vad man annars följer och inte etc. för det framgår ju här inne med all ösnkvärd tydlighet att det råder delade meningar, se bara på ttiittii och göran a. | |
| stuvelsberg | 2013-07-08 13:30 | |
![]() | Sen porla, du har ingen aning om mitt förstånd så det kanske du kan lämna därhän och ägna dig åt dom frågeställningar som dyker upp här. | |
| Rultatultan | 2013-07-08 17:59 | |
![]() | @stuvelsberg Vad vill du ha i klartext från "oss"? | |
| Rultatultan | 2013-07-08 17:59 | |
![]() | Med "oss" menar jag här troende kristna. För att vara tydlig. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-07-08 18:10 | |
![]() | Någon uttrycker sig här i tråden mycket kategoriskt och fördömande. Om Jesus verkligen finns, undrar jag om han uppskattar sånt. Det kanske rent av är ett annat klientel han vill ha nära sig på den yttersta dagen. | |
| Claysune | 2013-07-08 19:34 | |
![]() | Pink ribbon: När den yttersta dagen kommer som du skrev om vet ingen om förutom Gud. Den dagen, ja, den dagen kommer, var så säker. Den som dömer är Gud. Människan är så att säga helt avklädd. Har jag tagit emot Guds erbjudande under livet, det vill sägas, har fått syndernas förlåtelse p g a att Jesus betalade med sitt liv våra synder. det är så jag ser det. Du kanske har en annan åsikt, och det får du naturligtvis ha. Jag skriver detta i all ödmjukhet och vill inte vara fördömande på något sätt. Med vänlig hälsning. c-s | |
| Gunilla _ | 2013-07-08 19:40 | |
![]() | Hur VET man att man är förlåten och får hänga med till andra sidan? Med tanke på att folk har en högst divergerande åsikt om hur bibeln ska tolkas och efterlevas - och i sin egen värld göres det uppenbarligen i god tro - så är det ju helt omöjligt att veta om man gör rätt... eller..? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-08 19:46 | |
![]() | Gunilla, Guds ande är sigillet på att vi tillhör Jesus och därmed också får hänga med till andra sidan. | |
| Gunilla _ | 2013-07-08 19:47 | |
![]() | Och på svenska betyder det..? | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-07-08 19:51 | |
![]() | Hej Claysune, du verkar så snäll och inte alls fördömande. Ha det bra! Ordminna: Är guds ande sigillet? Hur då, menar du? Är det någon själslig stämpel man erövrar om man blir frälst i kristi namn eller gäller det alla människor på hela jorden? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-08 19:57 | |
![]() | Man får anden som gåva efter man tagit emot Jesus i sitt liv. Det glömde jag skriva :) | |
| Gunilla _ | 2013-07-08 20:00 | |
![]() | Så oavsett hur man individuellt tar emot Jesus (due to tolkningsfriheten) så är man säkrad en plats i paradiset eller var man nu hamnar? | |