Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2013-07-08 23:37 | |
![]() | Herregud Göran, är du på riktigt? Har du legat under en sten i alla år? Nu vill jag se hur ni andra kristna bemöter detta. För det är nämligen just det här som är intressant, att ni tolkar samma skrift så fullständigt olika men ändå inte vågar ta diskussionen er emellan. Så passa på här nu och visa att ni har mer att komma med än floskler. Ordminna- så enligt dig är det bara kristendomen som är rätt tro? För en jude eller muslim är precis lika övertygade om att dom kommer till paradiset som du och dom behöver inte gå genom kristus. Hur får du ihop det då? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-08 23:44 | |
![]() | Göran det handlar inte om det, och Gud skiter fullständigt i det för han är inte så gammaldax och omodärn,jag tror Gud älskar Bögar mest för dom är mer utsatta en hetrosexuella | |
| Göran A | 2013-07-08 23:53 | |
![]() | Ttiittii: Gud byter åsikt med tiden menar du? | |
| Flugfri - Ej medlem längre | 2013-07-08 23:58 | |
![]() | :) | |
| Rultatultan | 2013-07-08 23:59 | |
![]() | Ttiittii <3 | |
| kajix | 2013-07-09 00:05 | |
![]() | Göran, när bestämde du dig för att bli heterosexuell? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-09 00:10 | |
![]() | Haha, denna tråd har nästan lika många inlägg som "Retartråden" nu. Det är inget annat än ett mirakel! | |
| PostumCred - Ej medlem längre | 2013-07-09 00:15 | |
![]() | Väntar med spänning på den dagen då Kajix kan tänka själv och i stället för att fråga enmeningsfrågor faktiskt helt på egen hand snickrar ihop en tanke. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-09 00:16 | |
![]() | Göran A, det finns faktiskt forskning som tyder på att det kan vara medfött. Hur tänker du när det gäller personer som är intersexuella? De som har en vagina utanpå men testiklar inuti? Om en sådan person känner sig som en kvinna men har testiklar (manligt) och gillar män, betyder det att denna är skyldig till ett brott då? Kanske borde alla intersexuella vara bisexuella? Klart det kan vara medfött... varför skulle det inte kunna vara det? Andra djur är ju både bi och homo | |
| Rultatultan | 2013-07-09 00:22 | |
![]() | @Mollee2 Ett mirakel...kanske ett halleluja är på sin plats? ;) @Göran A Eller hur tänker du kring asexuella? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-09 00:25 | |
![]() | ... och intersexuella! Glöm inte dom för Guds skull | |
| Göran A | 2013-07-09 00:39 | |
![]() | Jag tänker som så att hela skapelsen är lagd under förgängelsen, synden har har ställt till det på alla håll och kanter. Vilket är precis vad Bibeln lär. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-09 00:42 | |
![]() | Jag fattar inte. Menar du att intersexuella personer är ett resultat av människans synder? Man kan väl inte rå för hur man föds? Vissa föds med två kön, andra barn föds med hjärtfel eller är harmynta, menar du att Gud straffar oskyldiga små barn p.g.a att andra har syndat? Det har jag svårt att tro på. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-09 00:43 | |
![]() | Jag tror inte att du tror på det heller Göran A :-) | |
| Rultatultan | 2013-07-09 00:45 | |
![]() | @Göra A Så...utövandet av en sexuell läggning som inte hör till heteronormen är en synd bland alla andra? I praktiken inte "värre" än att medvetet knöka in en bil på en för liten parkeringsplats så att bilens rumpa står parkerad där man inte får parkera? (Jag var bara TVUNGEN att in om på apoteket lite snabbt och ville inte gå genom hela centrum!) | |
| Rultatultan | 2013-07-09 00:46 | |
![]() | @Mollee2 Just den frågan försökte jag ta upp i en annan tråd. Det här med syndastraff genom generationsled. Men den tråden bidde borttagen. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-09 00:50 | |
![]() | Allt handlar om sin egna sanning, vad man själv anser är normalt. Att det ska vara så jävla svårt att acceptera andra människor? Det är sådana människor som inte kan acceptera att personer har olika hudfärger, trosuppfattningar, sexuella läggningar o.s.v, som gör att jorden inte alltid är en sådan härlig plats att leva på. Vore alla mer accepterande och tillät folk att ha sina åsikter, förutsatt att man respekterade alla människor för den dom var, skulle livet vara lite finare. Även jag har svårt att acceptera vissa saker, men jag kan förstå varför folk har de åsikter dom har. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-09 00:52 | |
![]() | Varför blev den borttagen men inte denna tråd? Jag tycker denna tråd är skamlig och om det finns någon Gud, så sitter han och skakar på huvudet. Jesus han gråter väl när han ser avsaknaden av förståelse och acceptans kan jag tro. Jag tror att Jesus hade accepterat alla för den dom var, oavsett hudfärg och klädstil, trosuppfattning och läggning... Jag vet inte mycket om Jesus, men jag har hört att han var en riktigt trevlig prick ;-) | |
| Göran A | 2013-07-09 00:55 | |
![]() | I och med syndafallet drog Gud tillbaka en hel del av sin "bevarande hand" över sin skapelse. Han låter den till en viss grad förfalla undan för undan. Synden är orsaken, ingen går säker -- utan det slår mot oss alla, mer eller mindre och tillsynes slumpmässigt. | |
| Rultatultan | 2013-07-09 00:56 | |
![]() | @Mollee2 Det tror jag också. Å här klämmer jag i med ett Halleluja (Prisa Gud). Så det så! | |