Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-07-09 00:58 | |
![]() | @Göran A Jag är med på resonemanget, men jag undrar ändå, ur biblisk synpunkt, om synder är olika allvarliga eller om synd är synd är synd? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-09 00:58 | |
![]() | Jaha. Så då vill Gud att de homosexuella ska tvinga sig själv till att byta läggning (hur det nu ska gå till) och så får de leva resten av sitt liv med en känsla av skam, tomhet och en låg självkänsla? Varför skulle Gud vilja göra en människa så illa? :-( | |
| Göran A | 2013-07-09 01:07 | |
![]() | Tror nog att Gud ser lite olika på våra synder, beroende lite på hur situtionen är... och hur medvetna vi själva är om att vi syndar. Om han sedan har gradskillnader mellan olika typer av synder vet jag inte, men finns en del i Bibeln som faktiskt kan tyda på det... | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-09 01:13 | |
![]() | Varför svarar du inte på mina fråga Göran? Fråga 1) Vilken sexuell läggning är den rätta för en person som är intersexuell Fråga 2) Om ett barn föds med ett hjärtfel, som intersexuell eller harmynt, beror det då på att människor syndar? | |
| Göran A | 2013-07-09 01:14 | |
![]() | Men som alltid när vi talar om synd. Gud har gett oss ett underbart gratiserbjudande i Jesus. Tro på Honom, bekänn dina synder och vänd om... då är dina synder är förlåtna. | |
| Göran A | 2013-07-09 01:26 | |
![]() | 1. Vet ej. Vilket inte betyder att det inte finns något svar, utan bara att jag inte vet. Är för dålig insatt i det. 2. Ja, för att det efter syndafallet blev en del i vår natur. Människan syndar. | |
| Rultatultan | 2013-07-09 01:27 | |
![]() | @Göran A Tack för svar! En annan fråga - att ta emot Guds erbjudande och komma till Jesus är något jag personligen varmt rekommenderar, men hur kan man "vända om" sin sexuella identitet? Jag FATTAR bara inte? Är det meningen att man ska leva i självförnekelse och ångest resten av sitt jordeliv? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-09 01:41 | |
![]() | Gud är kärleksfull och han älskar homosexuella mest,Och jag tror på en förlåtande Gud,Så när han /hon kommer till Himlen och säger Gud jag har varit homoseuell i mitt liv på jorden då kommer Gud svara men du har levt ditt liv som jag vill och älskat mig och hjälpt andra så du är välkommen hit. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-09 01:48 | |
![]() | alla kanske inte vill lägga om sin sexuallitet,och jag tror att Gud är så klok och god så han säger ja men det är så många andra som ynglat av sig så mitt verk blev som det skulle en då, så va homosexuell du bara du lever riktigt så blir det nog bra med det,och så skulle nog varje annan klok Far svara också,i Begynnelsen var det jätte viktigt att inte vara homo för då hade vi dött ut och så var det inte tänkt att det skulle bli,så det var därför han inte gillade bögar då för 2000 år sedan.Nu är det inte noga längre,På den tiden skulle det vara katastrof att vara homosexuell | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-09 02:29 | |
![]() | Där man minst anar det: ttittii(013-07-09 01:41:) "Gud är kärleksfull och han älskar homosexuella mest" | |
| stuvelsberg | 2013-07-09 06:45 | |
![]() | Att gud inte älskar bögar är många troendes uppfattning vilket finner stöd i bibeln och i Åke Greens friande dom ger även svenskt rättsväsende stöd för denna uppfattning. Att sen sitta här och tro på fullt allvar att man väljer sin sexuella läggning är näst intill fantastiskt.Om man ser till att det varit belagt med dödsstraff och fortfarande är på en del håll i världen,ja rätt många håll, talar väl om för oss att så inte är fallet, vem väljer att bli bög om man vet om dessa fruktansvärda konsekvenser??? Våra närmaste släktingar inom djurriket är ofta hela skalan. | |
| siwu | 2013-07-09 07:01 | |
![]() | Där har du fel stuvel.....de flesta kristna anser att Gud älskar bögar. Sedan får du tro vad du vill. Kristna har ingen rätt att dömma andra, även om det är lätt hänt ibland. Jag tror att de flesta föds homo, några väljer att vara det, mest tjejer som hatar män av olika anledningar | |
| stuvelsberg | 2013-07-09 07:13 | |
![]() | Ja du siwu, det var väldigt naivt, att välja sexualitet är en intressant tanke, vad får dig att tro det? Sedan fördömer kristna andra dagligen inte minst homo, Man ivrar för att införa dödsstraff mot bögar i kristendomens namn, vilket tydligen har gått dig förbi.Inkl. att det redan finns givetvis i olika delar av världen. Samma med andra uppfattningar om kvinnans roll och annat som redan avhandlats i tråden.Att du som enskild person anser dig kunna bortse från detta har inget med verkligheten att göra, tyvärr, denna anpassning av skriftens budskap för att göra den politiskt korrekt är också märklig. Jag har större förståelse för sådana som t.ex. Göran A, Åke Green, kvinnoprästmotståndarna etc. även om jag givetvis inte delar deras uppfattning och som en fri och kritisk människa behöver jag inte det heller. | |
| kajix | 2013-07-09 08:03 | |
![]() | PostumCred ? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-09 08:16 | |
![]() | Dagens Bibelord, Joh 6:44-48 "Ingen kan komma till mig utan att Fadern som har sänt mig drar honom, och jag skall låta honom uppstå på den sista dagen. Det står skrivet hos profeterna: Alla skall bli Guds lärjungar. Var och en som har lyssnat till Fadern och lärt av honom kommer till mig. Men ingen har sett Fadern, utom den som har kommit från Gud; han har sett Fadern. Sannerligen, jag säger er: den som tror har evigt liv. Jag är livets bröd." | |
| Göran A | 2013-07-09 09:15 | |
![]() | Siwu: Frågan är inte huruvida Gud älskar en "homosexuell" människa ellet inte, för det gör han. Frågan är om han älskar homosexuellt umgänge. Tror du han gör det? | |
| Gunilla _ | 2013-07-09 09:17 | |
![]() | ttiittii; "Gmilla, är du inte säker på att du tror rätt som inte tror då?" (Jag antar att det var till mig) - jag behöver inte tro att jag tror rätt - jag har inga planer på evigt liv nämligen. Däremot VET jag (och alla andra som hängt med lite i utvecklingen) en massa som går stick i stäv med tron på "hur gud skapade jorden osv". Och trots att jag inte begriper hur ni kan tro så olika (och ändå tro att det är rätt) så är jag mycket glad över att det visst bara är en fanatiker (eller två?) bland oss... | |
| Gunilla _ | 2013-07-09 09:23 | |
![]() | Göran A; "Frågan är om han älskar homosexuellt umgänge. Tror du han gör det?" - det är i såna här frågor jag verkligen undrar hur folk kan vara så fruktansvärt omoderna att de fortsätter tolka gamla skrifter från Hedenhös. (Och mitt spontana svar till Göran A är ett solklart "det ska han skita i"!) | |
| Sote | 2013-07-09 10:34 | |
![]() | Göran -du skriver att om man bara älskar Jesus så är alla synder förlåtna. Så då måste det ju vara så att man kan göra som man vill så länge man älskar Jesus. Eller? Hur ser du på skilsmässa?, sex före äktenskapet, kvinnliga präster, kvinnors ställning överlag i samhället, abortfrågan, preventivmedel? Det finns ju så otroligt mycket som idag inte skulle fungera alls om man skulle följa bibeln så som du verkar tycka att man ska. och hur kommer det sig att ni som är kristna men inte tycker som Göran vågar det då? För om det är hans tolkning som är rätt, och det kan ni ju inte veta, så är det ju kört för er på samma sätt som för alla andra som inte tror som Göran eller tror alls på Jesus. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-09 11:24 | |
![]() | Göran A: Okej, så om människan slutar synda, så kommer det inte födas barn som har sjukdomar, missbildningar, neuropsykiatriska funktionshinder? Själv har jag ADD, RA och hjärtfel.... beror det på att någon syndat? Ska jag förbarma mig över människorna som syndat för att jag haft hinder i livet som påverkat mig och fortfarande påverkar den jag är? För övrigt har jag lärt mig massor av livet p.g.a mina sjukdomar, jag är den jag är p.g.a dom och trots att jag alltid har ont, och trots att jag har svårigheter, så känner jag mig mer stark p.g.a mina aber och dessa har även gjort att jag känner mer kärlek och acceptans gentemot andra. Vad säger Gud om det? När man genom människornas synder växer som människa? | |